Mauritius

Tråd i 'Reisemål' startet av RoadKing, 07. jan 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Da har fru Roadking funnet ut at vi skal til Mauritius på sen-høsten.

    Jeg har kikket litt lett på Matrix, og der presenteres Turkish som det saliggjørende. Rett nok en drøy venteperiode i Istanbul (8 eller 12 timer), men det kan jo kombineres med en visitt i byen antar jeg (aldri vært der). Returen hadde helt ok connection, så det er et kurant alternativ slik. Har sett på booking klasse J, som jeg oppfatter gir 100% poeng, noen som har en ide om hva det vil bli (OSL - IST - MRU - IST - OSL)?

    Alternativt har jeg sett på en kombinasjon av South African og Luftwaffe (OSL - FRA - JBN - MRU - JBN - FRA - OSL), den tar naturlig nok lengre tid. Greide ikke å finne ut av booking klassen der.

    Tenkte på Luftwaffe og, men slik jeg oppfatter det, så er den nystartede ruten desember - april og uten garanti for at den er i drift når vi skal ned siste uka av november.

    Er litt opptatt av poengene ettersom jeg tenkte å benytte denne til å sikre mitt 10 år med EBG og dermed livstid (en eller annen gang, avhengig av om ryktene om EB v 3 slår til).

    Mener å ha lest noe sted at South African ikke er helt up to date på hardwaren, gamle kabiner og lounger, noen som vet?
    Samtidig har det vært en del kommentarer på Turkish og...

    Dessuten, vi tenker å reise i slutten av november, kan det lønne seg å ha is i magen og se om det kommer noen kampanjer?
     
    Aussie74 liker dette
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    RoadKing liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr ikke Austrian til Male....?
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Er det på Mauritius?
     
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke det på Maldivene?
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    3-4 timer med fly mellom. om det går fly imellom aner jeg ikke:p
     
    RoadKing liker dette
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har dere bestemt hvor dere skal bo?

    Kan anbefale Sugar Beach ved Flic en Flac! Dyrt, men ikke så dyrt som det verste. Fantastisk fint og god service. Vært der 7 ganger med familien.

    Dog litt viktig hva slags rom du bor på (og hvor), så sjekk ut det.
     
    RoadKing liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, supert. Takk for tipset. Er det åpenbart når man ser på hotellet hvilke rom man skal ta?
     
  10. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ouch....my bad. Blandet visst kortene litt der....:oops::rolleyes:
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Np, la akkurat merke til at jeg hadde stavet Mauritiues og, ikke bra. Men det er jo menneskelig :)
     
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Drar fram denne tråden igjen, da jeg har sett litt på å ta turen i romjulen til over nyttår.

    Det blir å bruke EB-poeng i biz med Austrian (eller LH F, hvis det lar seg gjøre), da det er ganske god uttelling for reiser hit, med bare 90 000 poeng per pers (for en 10 timers flight med Austrian) i biz og 120 000 i F.

    Men dere som har vært der, er det veeeldig turistifisert? Snakker vi typ Granca med innkastere på restauranter og mye kids med flettet hår? Eller for å si det på en annen måte, er det mye harry-turister der?

    Flere tips til Mauritius tas også i mot med takk!
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Mener da bestemt at det er hhv 140 og 190 for biz og F til Mauritius?

    Visste forresten ikke at Austrian flyr dit, eller blir det som med Luftwaffe at det er Johannesburg og SA derfra?
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trodde bare Turkish føy dit i A som du kunne få award billetter på? eller tar jeg feil kanskje?
    Usikker på hva det koster av poeng, men mener å ha hørt det er under 140K i biz ja :)
     
  15. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplevde ikke at det var noe særlig harryfaktor over øya. Det skal sies at det varierer veldig hvor man er på øya. På vestsiden av øya har det blitt flere steder med relativt tettbygd med resorts av ymse sort med litt medfølgende "sydenfaktor" selv om det ikke kommer i nærheten av klassiske norske charterdestinasjoner. Kan varmt anbefale sør- og østkysten. Meget fornøyd med opphold på Sofitel So Mauritius og Shangri-La og områdene rundt.
     
    mathiasfe liker dette
  16. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har sett mykje på Mauritius av den grunn det verkar som god utnytting av poeng, men har hatt problem med å unngå mellomlanding i Sør-Afrika.

    I følgje SAS Award Chart so går det under

    North & Central Africa, Middle East

    Algeria, Angola, Azerbaijan, Bahrain, Burkina Faso, Burundi, Cameroon, Chad, Congo, Cote d'Ivoire, Djibouti, Egypt, Equatorial Guinea, Eritrea, Ethiopia, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Guinea Bissau, Iran, Iraq, Israel, Jordan, Kenya, Kuwait, Lebanon, Liberia, Libya, Malawi, Mali, Mauritius, Mozambique, Morocco, Nigeria, Oman, Qatar, Republic of Cape Verde, Sao Tome and Principe Islands, Saudi Arabia, Senegal, Sierra Leone, Somalia, Sudan, Syria, Tanzania, Togo, Tunisia, Uganda, United Arab Emirates, Yemen and Zambia.

    Det skal sovidt eg forstår kosta 90.000 i Biz eller 120.000 i First. Eg reknar ikkje med at det er nokon som flyg dit i First, men om ein finn Businessbillettar som ikkje innebær mellomlanding i Sør-Afrika so er det vel berre å slå til.
     
    RoadKing liker dette
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Mauritius ligger i sonen North/central Africa & Middle East og har dermed disse prisene.

    Tror Austrian begynte å fly dit i år eller i fjor. Med Luftwaffe til Johannesburg blir det 140 og 190, da dette er en annen sone (Southern Africa). Her er link til Award tabellen. Sonen Southern Africa består bare av Sør-Afrika, Rwanda og Zimbabwe.

    Lufthansa og Austrian flyr i tillegg dit. Har funnet ledig plass med Austrian 31. Desember og sett at LH flyr dit 29. Desember med rutenummer LH578.

    Får opp mulighet til å kjøpe billetter i first på nettsidene til LH, så regner med at det er first på flyene de bruker.

    Edit: Feil rutenummer
     
    Xflipper liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    I stand corrected!
     
  19. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har fått booket årets CT til Mauritius i mars 2018. 2 pax + infant i business for 90000 poeng, 3500 kr per pers i skatter og avgifter. Austrian via Wien på vei ned, Turkish via Istanbul på vei hjem.

    Er det noen som kan anbefale familievennlige hotell på Mauritius? Vi skal være der 19 netter, så det er en fordel om det ikke koster skjorta. Budsjettet er på 1000-1500 kr per natt.
     
    RoadKing liker dette
  20. Ronnyb

    Ronnyb EBG

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hilton Mauritius Resort & Spa, på Filck en Flack er ett topp hotell for Familier, vi var der i 2013,da minsten var 6 mndr. Hotellet ligger litt øde til og det er lite annet i området, men flere gode resturantrer på hotellområdet og en helt nydelig privat strand med masse gratis aktiviteter.

    Hotellet har også egen lege, noe som kom godt med da minsten fikk en allergisk reaksjon etter å ha blitt bitt av mygg.

    Hotellet har noen rutiner med å røyklegge området rundt hotellet for å bli kvitt mygg, og det var veldig lite mygg osv inne på hotellområdet. Fine bassengområder og en fantastisk solnedgang.
     
    Last edited: 29. sept 2017
    Travellingalf and Misterix like this.

Del denne siden