Med ANA til Taipei og Tokyo - semi-live

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fly med oss, 22. juni 2025.

1. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    2,994
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk akkurat vite at en tornado er på vei igjennom Tokyo med tilhørende kraftig regn o_O Det skal visstnok ikke påvirke ankomsttid i negativ retning, så jeg er nok mest bekymret for om det blir bussgate igjen :eek:

RoadKing, Kristian and kongenamundsen like this.
  2. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    2,994
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk noen fine postkort :cool:

20250701_200858331.JPG

3. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    2,994
    Bonuspoeng:
    93
    Og da har vi påbegynt nedstigningen, og det kommer trolig bli veldig ruskete.

Det har vært en veldig hyggelig flytur, med mat og service av høy kvalitet som forventet :)

Spielhaug, RoadKing and Kristian like this.
  4. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    2,994
    Bonuspoeng:
    93
    ...det ble bussgate men veldig lite regn :cool:

Hotellet i Tokyo neste :)

RoadKing, jgroneng, Kristian and 4 others like this.
  5. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    2,994
    Bonuspoeng:
    93
    Da er dagene i Tokyo overstått, og det var vel ikke akkurat noe mer behagelig å traske rundt der i varmen enn det var i Taipei :confused:

Det er tre timer til avgang og tilbake til Stockholm. Her i loungen på Hanedas terminal 2 begynner det å bli ganske fullt.

Heldigvis er baren åpen, og valget falt denne gang på en alkoholfri variant: mango colada!

20250705_212906080.JPG

Upsaker, Spielhaug, Earl and 8 others like this.
  6. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    2,994
    Bonuspoeng:
    93
    På plass - nok en gang i 3A.

Annet amenity kit denne gang, men fortsatt fra Ettinger:

20250705_170750631.JPG

Upsaker, Spielhaug, Earl and 5 others like this.
  7. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    2,994
    Bonuspoeng:
    93
    I lufta. Nesten fullt i Business, og matserveringen kommer nok til å bli effektiv da det er et godt stykke over midnatt japansk tid.

Her er menyen for hjemreisen. Drikkemenyen er den samme som den var på utreisen. Også denne gang har jeg bestilt vegetar, så det blir spennende å se hva som dukker opp.

20250705_172514331.JPG

20250705_172519149.JPG

20250705_172529004.JPG

20250705_172534994.JPG

Last edited: 05. juli 2025
    Upsaker, Earl, RoadKing and 6 others like this.
  8. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    2,994
    Bonuspoeng:
    93
    På vei nordover nå, og wifi forventes å bli veldig ustabilt. Men sake har kommet på bordet, og forhåpentligvis snart mat!

Earl, RoadKing, jgroneng and 2 others like this.
  9. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    2,994
    Bonuspoeng:
    93
  10. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    2,994
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra NH221, som nærmer seg norskekysten (litt vemodig kan man bli som emigrert).

Jeg sov i rundt seks timer, så jeg må si meg fornøyd med det.

Nå er frokosten servert og fortært - det var ikke all verden med tanke på størrelse, men godt nok for en start på dagen.

Noen utvalgte høydepunkter og opplevelser fra reisen sånn utenom flyvningene:
    • Tre museer ble besøkt:
      • Presidential palace, Taipei (strengt tatt ikke et museum, men delvis åpent for publikum). Her var det sterkt fokus på styrken ved å være et demokrati, og dette var naturlig med tanke på situasjonen både i Taiwan men også andre deler av verden.
      • Yingge keramikkmuseum, New Taipei. Tidligere var det mye produksjon av keramikk i området, og det er foregår fortsatt noe produksjon.
      • Hokusai-museet i Tokyo. Jeg vil si dette er et must for alle som liker japansk historie og kultur.
      • Alle tre kan anbefales.
    • Filmen Megan 2.0, som vi så på luksuskino i Taipei, kan ikke anbefales. Styr unna filmen, men opplev gjerne kinoen Miranew i Dazhi. Men fy f det var deilig med aircondition..
    • Totalt 182.000 skritt ble tilbakelagt i løpet av turen, kjenner det godt akkurat nå.
    • Tokyo gikk fra å være overfylt med kinesiske turister til å bli nesten tømt på grunn av en 30 år gammel manga som påstod Japan skulle utsettes for et enormt jordskjelv 5. juli. Noe som ikke skjedde, selv om det var noen små skjelv.
    Neste tur til Japan blir i oktober for å oppleve Hokkaido, mens vi drar til Taiwan i februar for å oppleve kinesisk nyttår.

Med det runder jeg av rapporten med et bilde fra keramikkmuseet i New Taipei - nemlig en gammel hodepute i keramikk, utformet som en katt :p

20250628_133126176.JPG

Last edited: 06. juli 2025
    Upsaker, Kristian, Earl and 11 others like this.

Del denne siden