Med BA til London i Club Europe

Tråd i 'Reisebrev' startet av andyp, 04. mars 2014.

  1. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Ble brått en helgetur for å bistå med opplæring av selgere som fikk nye "duppeditter".
    Bestilte derfor en tur med British Airways som jeg ikke flyr alt for ofte (Blitt Star Alliance hore desverre...)
    Tok toget inn til OSL denne gangen, noe som foregikk uten de store hendelser, bortsett fra en nisse som gikk langs skinnene og måtte plukkes opp på veien.
    Ingen fasttrack på OSL enda dessverre, noe hun i innsjekkingen beklaget veldig at "tok så lang tid". Vel vel, gikk jo kjapt for Qatar...
    Var uansett køfritt i slowtrack'en denne lørdagen, og klarte også å komme meg unna parfymedisken på veien mot OSL lounge. Syntes denne er veldig hyggelig sammenliknet mot SAS sin. Virker som interiøret er mer eksklusivt, og koste meg i lenestolene de har. Var vel knapt 10-15 personer der, som også teller positivt, samt at du faktisk har utkikk mot litt flytrafikk.
    [​IMG]
    IMG_3078


    Når det ble varslet boarding tuslet jeg rolig mot gate 50. Passkontrollen gikk kjapt. Så også at SK flyr rett etter BA. Her satt det svært få folk i gaten og ventet, sammenliknet mot BA. Så ser ut som folk setter pris på produktet som British Airways leverer.
    Prioritert ombordstigning fungerte ikke. Var markert med skilt til høyre, men de åpnet samtidig den venstre slik at alle ble "blandet" på broen over til flyet. Spilte uansett ingen store rolle for min del.
    Fant sete 1F og hele rad 1 viste seg å være tom denne flyturen. Var satt av 3 rader til Biz og vi var totalt 6 personer fordelt på disse.
    [​IMG]
    IMG_3099

    Turen startet med varme kluter. Desverre ingen pre-departure drink, noe jeg savnet.
    Vel oppe i luften tok det litt tid før maten kom på bordet.
    Startet først med en flaske med den nye Champagnen de innført for en mnd siden. Den var ikke like god som Pommery'en de har hatt tidligere, men den gikk ned og er uansett bedre en Luxemburger'n til SAS.
    [​IMG]
    IMG_3086

    Dette var en av de beryktede "Afternoon Tea" avgangene og dessverre rett før kl 17:00 hvor de skifter til middag. Smakte absolutt ikke dårlig altså, men i Norge forventer man middag rundt kl 17. Ble oppfordret av CSD (Cabin Service Director) å klage på dette da de visstnok hadde fått mye kritiske kommentarer etter at konseptet ble endret sist høst.
    [​IMG]
    IMG_3084

    Scones med Clotted Cream er en selvfølge:
    [​IMG]
    IMG_3087

    Vi hadde godt med medvind og slapp dessuten strafferunder slik at det ble kun tid til en champagne til + litt musikk på ørene. Syntes kabinen holde grei standard. Setene var litt slitt men hyggelig med bilder på veggen og en skjerm med airwshow
    [​IMG]
    IMG_3094

    Negativt med denne turen var at crewet var lite oppmerksomme samt at gardinen ikke var trukket for. Dette resulterte i dokøing som man IKKE setter pris på. Fikk heldigvis en spørreundersøkelse fra BA på mail slik at jeg fikk sagt hva jeg mente :)

    Var ellers fint vær i London for en gangs skyld, noe dette bildet poengterer
    [​IMG]
    IMG_3098

    Innflyvning til LHR:
    [​IMG]
    IMG_3102


    Vel fremme var det å komme seg ned i kjelleren og ta Tube'n til Kings Cross og deretter til Angel for å komme til Hilton Islington. Dette var, som beskrevet i Hilton tråden, et hyggelig opphold.
    Dagen derpå var det tid for å reise hjem på ettermiddagen.
    Tok ca 1 time med Tube'n til Terminal 5, ingen gate tildelt ved innsjekking som vanlig, men fruen bak skranken anbefalte Galleries South Loungen som var greit. Her var det flust med folk på en søndag, men fant meg en ledig stol med utsikt.
    Var også en flott modell av Belugaen til BA på utsiden:
    [​IMG]
    IMG_3143

    Fikk smakt litt varmmat før det ble ryddet plass til sandwicher. Nok en "enhancement" dessverre.
    Visste uansett at det ble skikkelig middag på turen hjem siden flyet hadde avgang kl 17:00.
    Ombordstigning ble foretatt etter prioritet. Var mange som hadde Oneword status tydeligvis + at Biz fylte 8 rader i dette A320 flyet.
    CSD var Norsk, noe mange syntes var artig. Alt ble annonsert både på Engelsk og Norsk, samt at man fikk slått av et par ord på eget morsmål.
    Hadde valget mellom Scampi på spyd m/salat eller Kylling i Parmaham. Valgte sistnevnte som stod til Meget+
    [​IMG]
    IMG_3146

    Ble skylt ned med Champagne og et par kaffe m/Baileys til desserten.

    I alt en veldig hyggelig tur, tross at den ble litt vel hektisk. Syntes iallefall BA har et bra produkt og med prisene de kan tilby i business er det ikke tvil om at de velges fremfor SAS iallefall.
    Til slutt noen bonusbilder fra London:
    [​IMG]
    IMG_3138

    [​IMG]
    IMG_3128

    [​IMG]
    IMG_3124

    [​IMG]
    IMG_3123

    [​IMG]
    IMG_3105
     
    Last edited: 05. mars 2014
    Islending, Ruby, Henning and 2 others like this.
  2. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for fin report! Skal selv på samme tur neste uke. Så at flyviningen var 16:55 men håpet at det ble middag alikevel.
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for super rapport! Er det ok for deg om jeg linker til den i BA Sticky - tråden?

    Den kyllingen er forøvrig super. Hadde den selv på 17:00 flyet fra London på mandag. Den nye champisen er litt mer so-so, men tar du mange nok er den fin.
     
  4. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Kylling var det ja...rettet nå ;)
    Bare å linke ivei, ikke noe problem for min del. Setter pris på tilbakemeldingene
     
    Fnate liker dette
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Done!
     

Del denne siden