Med Iberia OSL-MAD-LPA

Tråd i 'Reisebrev' startet av RoadKing, 25. nov 2022.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    F89B6621-DE2A-4A9B-B0A3-CBC475DAF3E2.jpeg 714D225D-B8FF-41EF-8EB7-8F65D7EFDC61.jpeg 8D528BB5-1915-4B65-ABBE-BE6B348A2A71.jpeg Endelig var det tid for Granka igjen. Som sist valgte jeg bort SAS nedover. Årets gullkvote er mer enn godt nok dekket, så jeg så ingen grunn til å sitte foran i vogna, uten ledig midtsete og et surt nei når jeg ber om en ny whiskey etter 4 timer i luften og ikke annet å tygge på enn en pose potetgull eller muffins. Attpå til landet jeg enveis billetten med IB til LPA i biz til snaut to og halvt laken, jeg gidder ikke engang antyde hva SK skulle ha. Nøff said.

    Siden sist har Iberia åpnet for fasttrack på OSL, det er digg.
    Det er også OSL Premium lounge, med Amex Plat så er man dobbelt sikret.

    Mange har postet bilder derfra, men jeg tar meg den frihet å legge ut og. I tillegg til at servering og service er godt over gullstua, så hjelper det godt på at det sjelden er mye folk der. Det eneste jeg egentlig savner er noen ordentlige arbeidsplasser for de av oss som må jobbe litt på tur også.
     
    Kristian, anders82, Calling and 19 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    40 minutter før avgang kom GO TO GATE. 35 minutter før avgang kom BOARDING. 30 minutter før avgang kommer GATE CLOSING…
    Hallo???
    Jeg kom til gate 25 minutter før avgang, da var det fortsatt lang kø. Idiotisk, men de er ikke alene. Alle selskaper gjør dette, prisen de etterhvert vil «betale» for dette er at folk mister respekt for meldingen.
    Som om ikke det var nok, så var det masketvang fra du gikk inn på gate til du satt i stolen. Det er enda mer idiotisk.
    Men, vi gikk fra gate på tid, det hjalp imidlertid lite da det var til deice. Nuvel, vi fløy inn den lille forsinkelsen og jeg hadde iallefall god tid på MAD.
    888E822F-82F0-400A-8765-F1BF4D96B9E2.jpeg
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur :)
     
    RoadKing liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    E65998CC-925E-4BEB-8FA9-CED13DDE6A4E.jpeg Det har vært mye snakk om mat og kontinental biz. IB står ikke tilbake for BA, en nydelig pastarett lekkert servert på porselen med dessert og kaffesjokolade. Vin ble servert på småflasker, men den fineste brandy fikk man fra stor flaske. Med ledig midtsete var det bare å storkose seg, men gremmes litt over det eneste som skjemmer produktet er at biz må betale for internet.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    På MAD var jeg innom IB sin lounge, som jeg egentlig aldri har likt. Greit, mat og drikke på linje med SAS.
    Tok en kjapp tur innom PP loungen ved hjelp av Amex Plat. Mye større utvalg av mat, drikke og snacks. Mindre folk. Hadde dårlig tid så det ble ikke bilder pga noen som stod og hang der det var aktuelt å fotografere. Men neste gang går jeg rett hit.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Fra MAD til LPA er det IB Express. De kjører samme service løpet som moderselskapet, men jeg opplevde personalet som mye mer oppmerksomme og høflige.

    Det siste beror bl.a. på det faktum at da jeg kom ombord i Oslo så fikk jeg beskjed om at taxfree pose ikke kunne legges i bagasjehyllen, fordi det kunne skades og måtte under stolen…
    Jeg fortalte den unge damen at i mine drøyt 30 år som passasjer aldri har hørt noe sånt.
    I og med at jeg ikke hadde ambisjoner om å bli kastet av lot jeg det bli med det. Jeg satt tross alt alene på tre seter.
    Det visste seg etterhvert at det var en grunn. Utenfor stod det to karer (som skulle sitte bak gardina) som hadde blitt stoppet pga i overkant store kofferter, da var plassen over hodet mitt fin å ha.
    Men, hvorfor sa hun ikke bare det? Hadde jo vært null problem.
     
    Kristian, Calling, Wiolenze and 8 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg beklager hvis jeg oppleves som negativ til SK/EB, men det er sånn det er. Jeg skulle gjerne skrevet at jeg reiser SK og det er value for the money, men det er ikke sant.
    Og det skriver jeg, som har vært SK fan i mange år…
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge kritikk av SK er reell og ikke ideologisk er den jo fornuftig. Det er lett og trist å se at SK faller igjennom basert på bilder og tekst. Så jeg tenker det er fair kritikk.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er fullstendig enig i hva du sier.
    Det er trist at man "må" ty til slike løsninger f.eks. for en tur til Granca.
    Har vurdert den samme ruten med Iberia selv, betydelig billigere I C enn SK er i M...

    Vil si at jeg også fikk en aha-opplevelse sist vi reise til LPA med hhvs Austrian og Edelweiss, langt bedre i øko der enn hva SAS pleier å levere i plus..

    Jeg river meg litt i håret pga dette, men på en måte forstår jeg at SAS skal spare penger, men å spare seg til fant føler jeg er veien det går. Nå har man i Norge ofte ikke så mye å velge mellom når man skal ut på tur, og det har vel SAS kanskje kunnet flyte litt vel mye på...
     
    RoadKing, Calling, holmen and 3 others like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    I 2022 har jeg fløyet på europeiske ruter i C både betalte flygninger og bonus med:
    Lufthansa
    Swiss
    TP
    Austrian
    Dolomiti
    og SAS
    Det er utrolig hvor mye bedre det er hos alle andre enn SAS! Jeg er veldig for at Lufthansa har direkteruter til FRA og MUC fra BGO!
     
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, man begynner jo å lure på hvorfor man i det hele tatt gidder å fly med sas.....
     

Del denne siden