Megatabbe, P klasse med ET, hva kan jeg gjøre?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av nonstop, 08. juni 2022.

  1. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Hei alle!

    Oppdaget at jeg har gjort en megatabbe og kjøpt billetter i P-klasse med Ethiopian. Er det noe som helst som kan gjøres her for å få noe poengutelling? Og hva skulle jeg egentlig gjort for å ikke gjøre samme feil igjen? Er så sint og fortvila. Hadde vært så veldig mye bedre å bare kjøpt eco og spart masse penger… :(
     
    The_Dude liker dette
  2. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, P er noe man ligger unna i *A om man vil ha poeng. Anbefaler å gå på ETs "Manage your booking" og se på "Fare rules". Sjekk kanselleringsgebyret, de er snille der pga covid.

    Om du ender opp med å fly, kos deg og legg poengene på Sheba (ET), Thai eller China Airlines (ifølge wheretocredit).

    For å unngå samme tabbe med ET, se på fare rules før du bestiller neste gang. Booking koden kan leses utifra fare code (eks: KWEENO.. Klassen er K). For selskap som ikke opplyser om bookingklasse eller viser fare rules (hvor du kan se den), bruk ITA Matrix.
     
    milehigh and nonstop like this.
  3. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk! Det er alltid den første av disse “mystiske” bokstavene som er bookingklasse? Får se litt hva jeg gjør, blir uansett dyrkjøpt erfaring, hehe.

    Forresten, hva er best av seba, thai eller china? Det er ingen måte man kan konvertere tilbake til Eurobonus?
     
  4. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring med ET er at første bokstaven er bookingklassen, men gi meg til i morgen for å bekrefte dette (eller du kan sjekke selv om du har expertflyer).

    Meg bekjent får du ingen EB uansett for P. Hvilke av de andre programmene som er best, vet bare du mtp egne reiseplaner osv
     
    nonstop liker dette
  5. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, bekreftet.

    Før du evt kansellerer: Lavere klasser som f.eks K gir 50% poeng, men koster kjapt nord for 7000. Så om den P-billeten var billig - mulig du heller bare skal kose deg med god mat og service. Bruk wheretocredit.com for å sjekke poeng på strekningen med de ulike klassene.

    16547139594265554438716476727070.jpg
     
    nonstop and Spielhaug like this.
  6. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Takker så mye @The_Dude . Hadde man bare visst. Synes det er sykt teit egentlig. Fløy intraasia med Ethiopian eco for noen år siden, fikk EB-poeng for det. Kjøper nå en mye dyrere billett, mye lengre, men ingen poeng….
     

Del denne siden