Hei folkens, skal på en reise snart og tenkte å mellom lande i stockholm på 2 separate billetter, noen som anbefaler det? og det skal vel være mulig å sende bagasje til siste stopp på 2 separate billetter (alle flygninger er star alliance). Videre, er 1t og 25min er det nok som mellom landing hvis jeg faktisk må ut å sjekke bagasje inn på nytt?
Nei, det er ikke å anbefale. 85 minutter er for lite uten gjennomgående billett. Blir du litt forsinket kan du lett risikere å miste flyet, og det dekker ikke reiseforsikringen.
Og blir første flyvning kansellert sliter man. Jeg hadde gjort det om jeg ikke hadde hatt innsjekket baggasje, men ikke med.
I tillegg så kan det jo fremstå som at du kom fra Sverige som utgangspunkt (at du startet reisen der) og dermed du nok havne i trøbbel ifm Covid-19 restriksjoner. Man trenger bare én kranglete grensekontrollør for at hele greia går i vasken.
Skjønner. Tenker nok en gjennomgående billett er det beste og eventuelt fly via København/oslo i stedet enn stockholm. Takk for tips til alle
Ingen setter seg vel frivillig på et fly det har vært svensker på for få timer siden? (har Corona i tankene)
Det eneste som kan være greit å tenke på at du kanskje på i karantene når du er i Sverige, selv om du bare mellomlander. https://www.tv2.no/a/11542802/