Gode bonusvenner! Bonuspoengkalkulatoren på SAS.no funker ikke. Heller ikke på WFs nettsider. Derfor ber jeg pent om hjelp: Jeg skal fly Oslo-Atlanta t/r første uke i mars. Er EBG. Budsjett: Ca 7000 kr. - Hva ville dere gjort for å få mest mulig poeng for pengene? - Ser SAS har ok priser OSL-EWR-ATL // ATL-ORD-CPH-OSL (ca 5000kr) - Godt valg, eller er bør jeg se andre steder/ruter? Noen spesielle ruter jeg bør prøve meg på/unngå? - Er det verdt å bruke to ekstra tusenlapper på å fly GoFlex på retur (eller 3000 ekstra for Plus saver og oppgradere til biz for poeng)? Takk for hjelp og innspill! Hilsen Bonusfeberforumjomfru
...eller bør jeg kombinere med Optiontown? Er det en mulighet for å prøve på flere poeng? Alle råd mottas med takk!
Jeg reiser til samme sted til samme tid faktisk, men pga visse tidsaspekter, der jeg er nødt å være fremme til et bestemt klokkeslett, og samme tilbake, har jeg bestilt t/r OSL-EWR t/r, og deretter EWR-ATL t/r med United separat. Litt klussete kanskje, og mye enklere om du kan gå for alt gjennom SAS, tror jeg. Har bare kjøpt Go-billetter, men lagt inn søknad på Optiontown for SAS-flighten, som jeg håper går gjennom, men det tror jeg vil koste mer enn budsjettet ditt tilsier.
Skal se at vi skal samme sted! Nysgjerrig: Hvorfor kjøpte du separate billetter? Har bestemt meg for å dra budsjettet til i overkant av 8000, får unne meg EcoExtra ene veien (og muligens oppgradere for poeng for å kose meg ekstra). Men hva tror du/dere: EcoExtra på turen bort, eller hjem? Hjemturen vil kanskje gi flere poeng siden det er tre legs i stedet for to. Og 1000 ekstra siden det er Chicago-København (5000), i motsetning til EWR-OSL (4000).
Ikke umulig det Stikkord: konferanse? Kjøpte ikke selv, ble ordnet gjennom jobben. Derfor. Usikker på det du spør om, men antar at returen er gunstigst.
Husk at SAS har ny kabin på CPH-EWR, så det kan jo vurderes hvis det ikke koster mye mer http://bonusfeber.no/sas-bekrefter-datoen-forste-flyvning-med-ny-kabin/
Ah, det burde jeg selvfølgelig tenkt på. Det hadde kanskje vært verdt den tusenlappen ekstra også - spesielt når jeg har lagt inn OptionTown-forespørsel på alle strekningene (var ikke så dyrt, faktisk). Men får trøste meg med at jeg (forhåpentligvis) får ekstrapoengene uansett om det er ny eller gammel kabin.