Mest mulig poeng for pengene på USA-tur?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av EBGEGE, 07. febr 2015.

  1. EBGEGE

    EBGEGE Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Gode bonusvenner!

    Bonuspoengkalkulatoren på SAS.no funker ikke. Heller ikke på WFs nettsider. Derfor ber jeg pent om hjelp:

    Jeg skal fly Oslo-Atlanta t/r første uke i mars.
    Er EBG.
    Budsjett: Ca 7000 kr.

    - Hva ville dere gjort for å få mest mulig poeng for pengene?
    - Ser SAS har ok priser OSL-EWR-ATL // ATL-ORD-CPH-OSL (ca 5000kr)
    - Godt valg, eller er bør jeg se andre steder/ruter? Noen spesielle ruter jeg bør prøve meg på/unngå?
    - Er det verdt å bruke to ekstra tusenlapper på å fly GoFlex på retur (eller 3000 ekstra for Plus saver og oppgradere til biz for poeng)?

    Takk for hjelp og innspill!

    Hilsen
    Bonusfeberforumjomfru
     
  2. EBGEGE

    EBGEGE Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    ...eller bør jeg kombinere med Optiontown? Er det en mulighet for å prøve på flere poeng? Alle råd mottas med takk! :)
     
  3. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg reiser til samme sted til samme tid faktisk, men pga visse tidsaspekter, der jeg er nødt å være fremme til et bestemt klokkeslett, og samme tilbake, har jeg bestilt t/r OSL-EWR t/r, og deretter EWR-ATL t/r med United separat. Litt klussete kanskje, og mye enklere om du kan gå for alt gjennom SAS, tror jeg. Har bare kjøpt Go-billetter, men lagt inn søknad på Optiontown for SAS-flighten, som jeg håper går gjennom, men det tror jeg vil koste mer enn budsjettet ditt tilsier.
     
    EBGEGE liker dette
  4. EBGEGE

    EBGEGE Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Skal se at vi skal samme sted!

    Nysgjerrig: Hvorfor kjøpte du separate billetter?

    Har bestemt meg for å dra budsjettet til i overkant av 8000, får unne meg EcoExtra ene veien (og muligens oppgradere for poeng for å kose meg ekstra).
    Men hva tror du/dere: EcoExtra på turen bort, eller hjem? Hjemturen vil kanskje gi flere poeng siden det er tre legs i stedet for to. Og 1000 ekstra siden det er Chicago-København (5000), i motsetning til EWR-OSL (4000).
     
  5. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke umulig det :) Stikkord: konferanse?
    Kjøpte ikke selv, ble ordnet gjennom jobben. Derfor.
    Usikker på det du spør om, men antar at returen er gunstigst.
     
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at SAS har ny kabin på CPH-EWR, så det kan jo vurderes hvis det ikke koster mye mer :)
    http://bonusfeber.no/sas-bekrefter-datoen-forste-flyvning-med-ny-kabin/
     
  7. EBGEGE

    EBGEGE Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Ah, det burde jeg selvfølgelig tenkt på. Det hadde kanskje vært verdt den tusenlappen ekstra også - spesielt når jeg har lagt inn OptionTown-forespørsel på alle strekningene (var ikke så dyrt, faktisk). Men får trøste meg med at jeg (forhåpentligvis) får ekstrapoengene uansett om det er ny eller gammel kabin.
     

Del denne siden