Miami

Tråd i 'Reisemål' startet av Baldrick, 04. okt 2016.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Besøkte selve Avianca sin "VIP" lounge i MIA tidligere i år. Ikke imponert. Som flere her påpeker er størrelsen på loungen helt kurant, men der stoppet de positive inntrykkene. Maten var helt ok (noe krydrede kjøttboller). Det samme var alkoholutvalget for en standard businessclass-loungen. Dette er den eneste *G-loungen på MIA, så det blir naturligvis veldig fullt. Det mest negative var uten tvil toalettene. Der så det ut som de sene nattetimer på en shady uteplass... Fløy forøvrig LX fra MIA til ZRH.
     
  2. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Airbnb. Funker fint som snus i USA, og det er ikke 20% "pliktig" tips her og resort fee der, og parkeringstillegg etc.
     
    oveovo liker dette
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Skal over til Miami 9.3-13.3.
    Hotellprisene er relativt stive. Kunne tenkt meg å bo på South beach eller Miami beach generelt. Noen som har tips til et kurant hotell i 2000 kr pr natt klassen.
    Kjede eller status er ikke så viktig.
     
  4. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde på Hotel of South Beach i slutten av September. Hadde det helt fint der til knappe 1000,- per natt.
     
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ser absolutt ut sin et helt greit hotell. Prisene har dog steget til over 3000 natta i perioden jeg skal reise.
     
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Vet nesten ikke om jeg tørr å snakke høyt om dette her, men:

    Dere som er unge og på utskikk etter boplass i det nedre prissjiktet, så kan jeg anbefale Freehand Miami.

    Relativt rent og pent hostel som ligger greit sentralt på South/Mid-Beach.
     
    Henrik and Edvard like this.
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Au. Da ser jeg at det kan være litt mindre aktuellt. Så bra syns jeg ikke det var, at det er verdt 3k.
     
  8. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bodde på B2 Miami Downtown sist jeg var i Miami. Små rom, men nytt og fint og grei beliggenhet. 700 kr natta betalte jeg i september 2014 ser jeg.

    edit: Et kjapt googlesøk tilsier at de har byttet navn til YVE Hotel Miami Downtown og mer enn doblet prisen nå, da var det plutselig ikke så mye å anbefale alikevel.
     
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket to hotell i Miami. Hotel Victor på South. Beachfront, balkong, ikke eget strandområde. Og Circa39 hotel på Mid Beach, med eget strandområde. Ikke balkong, et kvartal fra strand. Sistnevnte er rated ca 30 plasser bedre på TA en Victor.
    Noen som har erfaring med de ulike områdene?
     
  10. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Vi har booket på Circa39 fra 9-15Feb. De har veldig gode tilbakemeldinger så det ser bra ut:)
     
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips :)
    Endte opp med The Stiles Hotel SoBe, regner med at det blir bra.
     
  12. Tonjemo

    Tonjemo Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter i loungen på MIA nå, og kunne ikke vært mer enig. Toalettene er motbydelige!
    Matutvalget virker helt greit men ikke noe å skryte av. Det er stappa fullt og ganske høyt støynivå. Ikke imponert!
     
    KristianR liker dette
  13. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke United, LH eller noen andre Star selskaper lounge der? Ikke Gold lounge heller?
     
  14. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Nope, kun Avianca.

    Jeg synes den var helt ok, har vært borti verre lounger enn denne. Største problemet var hvor fullt det var, eneste loungen jeg har vært borti personale som omrokkerer og bestemmer hvor fol skal få sitte for at alle skal få plass.
     
  15. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes ikke den holder for en flyplass av MIA's størrelse, all den tid den er den eneste for reisende med *A. Jeg hadde ingen store problemer med loungen i seg selv, bortsett fra toalettene som så ut som en svinesti.

    Fra MIA flyr blant annet United, SAS, SWISS, Lufthansa, Austrian, Avianca, Copa. Det sier seg selv at det blir "tjåkfullt" når alle som reiser på biz og first i tillegg til alle med *G vil ha en del av kaka.
     
    RoadKing liker dette
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hva skjer med de som har LH eller SWISS F ut, må de i samme drittloungen?
     
  17. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.
     
  18. matsdanielsen

    matsdanielsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Har et par forskjellige tips:

    Hakkasan på Hotel Fontainebleau er en av de beste Michelin-restaurantene jeg har vært på noen gang til en relativt fornuftig pris. Denne overgår de andre restaurantene i samme kjede i New York, Beverly Hills, San Francisco og Las Vegas.

    Hotel Fontainebleau er forøvrig et fantastisk bra hotell, spesielt baren som er å kjenne igjen fra mange filmer trekker opp.
    PS: D Y R T

    Er dere på guttetur anbefaler jeg å kombinere tur til Everglades med en times tid på skytebanen.
     
    elgaaen liker dette
  19. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe. Mellomste sønn er James Bond-entusiast, og vi ruslet rundt på Fontainebleu for å se oss omkring.

    Yngste sønn og eldste datter ble sultne, og kona og jeg var også klare for en matbit, da vi omtrent snublet over Hakkasan uten bordbestilling og i antrekk som i Norge ville blitt beskrevet som hverdagslige.

    Vi ble likevel høflig tatt i mot, tildelt bord og menyer og gjennomførte et av familiens beste restaurantmåltider gjennom tidene.

    ...2-årigen sov under hele seansen, så vi andre fikk matro i tillegg.

    Fabelaktig.

    /koffert.
     
  20. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er prisnivået? Er det i den dyre enden eller den rimelige enden av michelin-skalaen?
    Edit: fant meny på nett, absolutt ikke ille priset
     
    Last edited: 27. febr 2017
    matsdanielsen liker dette

Del denne siden