Miami

Tråd i 'Reisemål' startet av Baldrick, 04. okt 2016.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei Mats. Trodde det bare var London avdelingen som hadde stjerne?
     
  2. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte akkurat sommerferie.
    Bla SAS biz:
    BRU-CPH-MIA-CPH-BRU
    14,8k pr pax (Z)
    Ser ut som det gir 27,5k poeng...
     
    Last edited: 28. febr 2017
    lMartin, Robamu and RoadKing like this.
  3. matsdanielsen

    matsdanielsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg lurer på om du kan ha rett, googlet litt nå og det ser ut til at det ikke er en Michelin-guide for Miami, enda. Vet ikke helt hvor jeg har tatt det fra da, men stjerne eller ei - det er en fantastisk kulinarisk opplevelse :)
     
  4. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke Miami har noen stjerner enda, og det er flere som har stilt seg spørsmål om hvorfor:) Men booket bord selvom:)
    Men nå gleder jeg meg til tur!
     
    matsdanielsen liker dette
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Et tips for de som ikke har rett på lounge i MIA, men reiser fra H, så ta turen bort mot J-gatene likevel.. Mye mer spennende område. Mange butikker, foodcourt ++
     
    RoadKing liker dette
  6. RoyceCrazy

    RoyceCrazy EBD

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Mine erfaringer med Miami:

    Sørg for å bo på South Beach, ved stranden. Jeg foretrekker Oceanfront Collins før Ocean Drive North og Ocean Drive South. I den rekkefølgen.

    Hotell er alltid dyrt. Min erfaring tilsier at det er mye å spare ved å bruke Hotwire.com og Betterbidding.com. Jeg får stort sett de hotellene jeg vil ha til 2/3 av prisen på Hotels.com.

    Mange gode hoteller er allerede nevnt i denne tråden. Jeg kan slenge på Perry og National.

    Utrolig mye god mat i Miami. Hakkasan har vært nevnt, og jeg må si meg enig i at det er en opplevelse. Den beste Sushi-samba restauranten er i Miami, og ellers må man prøve cubansk og haitisk mat i Miami.

    Lei Mustang convertible for å dra til Disney World i Orlando, og ned til the Keys. Jeg har bestilt på Avisworld / eurobonus på forhånd, da mange som drar til USA vil leie Mustang, og man får EB poeng med den linken.

    Lei båt for å dra korte turer, eller planlegg litt lengre turer til Karibia.

    Shopping: South beach og Dolphin Mall.

    For de som er glad i fest og moro: Prøv Miami under Ultra festivalen i månedsskiftet mars/april ;).
     
    Last edited: 06. mai 2017
    Upsaker liker dette
  7. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    reiser med familien I oktober og ønsker innspill til ting og tang.

    skal være I florida fra 07-19. da drar vi til NY et par dager for sightseeing med guttene.

    tenker en natt og to I Miami. south beach ok?
    vurderer key west, men er usikker om 3 timer + hver vei er super poppis I bilen for gutta. er vel muligens kona og jeg som har mest utbytte av dette? tror vi tar en natt der I såfall.
    til vestkysten et sted gjennom everglades og sjekke ut aligatoerer.
    tenker base rundt tampa kanskje? dette for lett avreise til EWR.
    blir nok en tur til Orlando, ellers er det strand liv som er 1.pri.

    kom gjerne med tips til bosteder etc. helst hotel til under en liten mustang pr natto_O
     
  8. joaenzo

    joaenzo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Er i Orlando, Florida nå.

    Miami: 3 netter på Red Hotel South Beach 800kr+tax, som ble bestilt gjennom secretescapes.com, billig og ok, men dette var plassert mer på Middle Beach Miami.

    Key West: 1 natt på Hilton Garden Inn Key West 1800kr per natt, Greit priset, men Key West er dyrt. Meget fornøyd med hotell og service, fikk gratis oppgradering da jeg hadde nevnt bryllupsreise i bestillingen. Bestilt gjennom Hotels Reward og ViaTrump med Dollar betalte med SAS MC. (Bestillte resten av hotellen på samme måte)

    Naples: 3 netter på Inn of Naples (Motel) ca 600kr natten med frokost. Fint område og sentralt til. veldig fin strand noen hundre meter fra.

    Treasure Island(mote ved kysten utenfor Tampa): 2 netter The Bungalows ca 1000kr per natt. Fint område med strand 100m fra. 600m fra
    John's Pass Village and Boardwalk som er et hyggelig sted å spise middag og se på delfiner fra resturanten.

    Crystal River: Et stopp for å svømme med Manatee (sjøku)
    Brukte River Ventures, veldig bra opplegg ;) Anbefales.

    Orlando: 4 netter(kanskje flere) Crowne Plaza Orlando Universal ca 1000kr natten. Veldig fornøyd med hotellet :)

    Disney: Anbefaler at dere kjøper billetter på forhånd og laster ned Appen deres. Da kan dere booke frontline tickets gratis på 3 aktiviteter. Gjør dette så tidelig så mulig. Stod 3 timer i kø for å komme inn på hovedattraksjonen i AVATAR-land.

    Orlando: OBS! Harry potter-land er fordelt på 2 parker. Så visst man vil ha med seg alt av dette blir det 2 parker som er ca 179dollar per pers for 1 dag.

    Siste uken har jeg ikke bestemt meg for, men tror det blir noe hotel langs østkysten, tar gjerne i mot tips.

    Leiebil: 15 dager med Chevrolet Camaro Cab (400kr dagen) og 1 dag med Chevrolet Corvette (1450kr per dag). Bytter bil siste dagen :)
     
    Fredrik81 liker dette
  9. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Skal til Miami Beach med min bedre halvdel i slutten av august, og har booket Crowne Plaza South Beach - Z Ocean Hotel. Noen som har erfaringer med dette? Fikk 6 netter med IHG poeng, og i og med at flyturen i SAS Business skjer ved bruk av CT, så er den totale kostnaden for fly og hotell 940,- NOK :) Er veldig godt eksempel å bruke når jeg skal forklare bonusfeber hobbyen ;-)
     
    Travellingalf, Baldrick and RoadKing like this.
  10. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig det er kjent fra før, men TAP selger billetter til Miami fra Oslo t/r for ca. 2300 på det billigste. For rundt 2500-2600 er det mange datoer å velge i, spesielt på nyåret.

    Inkluderer ikke bagasje, og så vidt jeg kan se lite - om noe - poeng.
     
    Darkcho liker dette
  11. joaenzo

    joaenzo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Neste stopp blir Marriott's BeachPlace Towers :)
     
  12. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    South beach er perf det. Jeg har reisebrev derfra her på forumet. :)

    Vil tro gutta har like mye morro å dra ned til key west. Er veldig fint å kjøre ned dit.

    Ville også dratt til Kennedy Space Center.

    Jeg bodde på The Gates - Doubletree by Hilton på South Beach. Synes det var veldig bra, og kan anbefale hotellet. Jeg betalte lite, så du får sjekke ut hva det koster når du skal!
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    7,738
    Bonuspoeng:
    183
    Driver å ser etter hotell selv i Miami nå, noen som har noe å anbefale for 2 netter som ikke er så alt for høyt priset?

    Turen blir
    TRD-MIA (11-13) nov
    MIA-PUJ (13-23) Nov
    PUJ-EWR (23-25) Nov
    EWR-TRD 25 nov
     
  14. RoyceCrazy

    RoyceCrazy EBD

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Perry har skiftet navn til One. Det hotellet er helt rått
     
  15. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Vi bodde på Circa39 på mid beach. Føles litt økologisk men ganske moderne og 100 meter fra stranden. Bra restaurant også.
     
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk for gode tips :)
    blir nok litt romfart ja
     
  17. Melwood

    Melwood Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Booket et par netter på hilton cabana i et familierom som ser ok ut selv om prisen er stiv nok. booket via hotels.com så da er det vel ikke noe HH-poeng. Noen tips for om det går an å be om/legge på noe for oppgradering; slippe parkeringskost og hva som ligger i disse strand-pakkene ? blir man flådd for senger/paraplyer osv eller er det normalt inkludert ?
     
  18. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Nja, hotellet ligger ved beachen så er vanlig med resort fee. Dette inkluderer håndkle og stol på stranden, og videre hva hotellet tilbyr. Uten resort feen får du ikke håndkle og stol. (Men dette trenger du egentlig ikke. Bare å ta med seg håndkle selv. Om det går an å be om den fjernet er en annen sak ...)
     
  19. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Var en uke i Miami nå, først 6 netter på Z Ocean Hotel på South Beach, er et Crowne Plaza (ikke mye synlig CP branding, brander seg som boutique hotel) og jeg betalte med IHG poeng, som også inkluderte resort fee, så eneste kostnad var at vi valgte valet parking. Svært bra hotel, som IHG Spire fikk vi penthouse suite med privat takterrasse :). Så ble oppholdet forlenget med en ekstra natt grunnet SAS sin stokking på Miami/Boston. Vi booket da Nobu Hotel Miami Beach, som ligger på topp hos Tripadvisor. Dette er søsterhotellet til Eden Roc, og vi fikk en hyggelig pris hos SAS/hotels.com. I samme slengen booket vi bord på Hakkasan som ligger i nabohotellet. Nobu var helt fantastisk, fra servicen til rommet, og ikke minst bassengene og stranden. Før vi reise hjem i går var vi to timer på stranden, nesten helt alene på en rengjort og flott strand med 30 grader i vannet. Her skal vi tilbake!! Hakkasan var en mat opplevelse av de sjeldne med helt fantastisk service, og anbefales på det sterkeste.
     
    RoadKing, Travellingalf and Upsaker like this.
  20. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Tips til hotell på Miami Beach, eller andre bra plasser i Miami-området? Har med madammen på tur, drar fra Orlando i dag og nedover mot Miami og kanskje Key West om økonomien gidder det :p
     

Del denne siden