Miami

Tråd i 'Reisemål' startet av Baldrick, 04. okt 2016.

  1. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Bodde på "the betsy" sist, det var fancy.

    antrekket til middag var mer lang kjole og skjorte enn min piquet og shorts, heldigvis dro min venninne opp snittet vårt ;)
     
    CrotchRocket liker dette
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Betsy er fint. Spiste aldri middag der, men følte ikke på noen dresscode resten av dagen. Liten annen sjanger, men fortsatt fint, har du The Gates Hotel South Beach.
     
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Betsy er utrolig bra. Ellers kan W og fontainebleu anbefales i den annen ende av skalaen hvis man er glad i en fest.
     
  4. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Har kun spist på The Betsy, og det var en fin opplevelse, men aldri bodd der. Av egne erfaringer kan Hyatt Centric South Beach anbefales. Et stille og rolig hotell, selv om det ligger rett i strøket, en gate ovenfor strandlinja til South Beach. Ligger vis-a-vis Loews.

    Fontainebleu er en klassiker, og bør absolutt oppleves. Det er SVÆRT, og selve hotellet er en attraksjon i seg selv. Sørg for å få rom mot stranda, og ikke bukta :) Sjekk også ut LIV om dere er der.
     
  5. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Stikk til Puerto Sagua. Ligger i Collins ave, ca ved 7th street. Spis en ekte cubansk sandvich, med cubansk sterk kaffe. Vi spiste der flere ganger på ferien vår i desember. Anbefales på det sterkeste!

    Vi bodde på "The President" og Impala i desember. To art deco hotell som ikke er veldig fancy. Men de ligger i Collins ave, som er midt på south beach, men alikevel unna det verste kaoset på Ocean drive. Hadde det mest nødvendige tingene, vi var aldri på hotellet uansett, så trivdes bra på begge to.

    Anbefaler forøvrig båttur i Key West. Vi booket en heldagstur med kajakkpaddling, snorkling og sightseeing. Kostet vel ca 100 usd pr pers. Nydelig opplevelse.
     
  6. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og eldstedatteren(18) skal en uke til Miami i sommer. Vi ønsker strandhotell og avslapping. Ser at det i South Beach som er ønsket mål er vanskelig å finne et hotell hvor man kan være relativt sikker på å få stillhet om natten. Har vært der tidligere men det hotellet ligger dessverre ikke ved stranden. Har sett på Ritz-Carlton Key Biscayne som er anbefalt over her men må innrømme at det er langt over komfortabel pris. Er det noen om har noen gode alternativer? Er også mange hoteller som opererer med bare King seng, mens vi trenger double double. Har kun status i IHG.
     
  7. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    vi bodde med små barn et par netter på washington ave. ingen problem med ro på natten.
    er vel 4 tverrgater bak ocean drive.
     
    Anita liker dette
  8. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det var gaten vi lå på også, og der var det jo helt stille, men så ønsker datteren å ligge helt på stranden. Jeg og mannen har kun overnattet på Surfcromber av strandhotellene, men der var det så lytt i veggene at jeg følte jeg deltok på naboens nasch... (og de satt bare å pratet...) Jeg har også sett litt på Hyatt centric...
     
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Vis du flytter deg litt nedover mot Mid Beach området begynner det å bli mye roligere.. Vi bodde på Circa 33, riktignok en gate bak stranden men de hadde solseng avtale og sinnsykt god service på hotellet.. Da var det verdt 100 meter til fots:)
     
    Anita liker dette
  10. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, det skal jeg sjekke ut
     
  11. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Har nettopp kommet tilbake fra Miami med jentene mine og vi hadde en 60 kvm suite på Riviera Suites South Beach som ligger på 20th street. Ikke på stranda, men de har et eget område på stranda med solsenger dere har tilgang til. Også mulighet for å gjøre sofaen i stua om til ekstraseng hvis dere vil ha litt ekstra privatliv.

    Har også gode erfaringer med Redbury som ligger ved Collins Avenue rett ovenfor Lincoln Road. Lincoln Road var veldig populært på kveldstid for mine jenter. Et kvartal unna stranda, men også her har du dedikert strandområde med solsenger og parasoll.
     
    Anita liker dette
  12. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, Lincoln Rd er et sted vi absolutt skal innom. Skal vi ikke ligge på stranda hadde jeg Angler´s som favoritt siden vi har ihg status og at vi har god erfaring derfra. Men jeg skal definitivt se på alle forslag, setter veldig pris på det!
     
  13. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg bare vært på stripa en gang og det var under Spring Break. Men det lydnivået der gjør at selve Ocean Drive ble en svært kort affære. Vi gikk opp der en gang og kjørte en tur ned der.. Der hadde jeg ikke bodd.. ;)
     
  14. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Under spring break er det jo kaos all over. Var I Las Vegas en gang under Spring break og aldri mer ;) Vi var der i November og da var det rolig å fint...
     
    elgaaen liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som kjenner flyplassen i Miami godt?
    Spørsmål om tid mellom flyvninger:
    Jeg har booket SAS t/R MIA, og skal booke separat billett med AA til MSY.

    Ankommer MIA kl 1355, Flyet videre til MSY går 1920. Her har jeg god tid, regner jeg med.

    På returen lander vi i MIA (fra MSY) kl 1315, og skal videre med SAS til ARN kl 1605.

    Er det god nok tid til å hente bagasjen, gå gjennom customs og sjekke inn på flighten til ARN?
     
  16. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Flyr til Miami i august og har 17 dager å utforske på. Eneste plan så langt er Everglades, Key West og New Orleans.

    Hva er det vi ikke må gå glipp av på vegen og hva kan vi godt sløyfe? Vi dropper Disney, Universal og shopping. Alle tips mottas med takk!
     
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Her er en grei plass å starte: https://insideflyer.no/forums/threads/miami.6319/

    Eventuelt gjør et søk i forumet på Miami/Florida og velg «Søk kun i overskrifter». Da får du en del tråder med reisebrev fra området.

    Hvilken aldersgruppe er de reisende? Siden dere dropper Disney så regner jeg med dere reiser uten barn?

    Sportsarrangementer er kule å få med seg, selv om man ikke har så stor interesse for sporten. Var på Miami Heats-kamp i Nov. 2016 og syns det var veldig gøy, til tross for manglende basketball-interesse.
     
    thecoldfish liker dette
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Er du interessert i militære fly så kan du stoppe på National Naval Air Museum i Pensacola.
     
    thecoldfish liker dette
  19. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Kennedy space center er gøy.
    Sport er også et godt tips. Mye å velge imellom der, to NBA-lag, to NHL, tre NFL og to MLB. Bør være mulig å legge inn en kamp som passer med reiseruta.

    Flotte strender v/Clearwater Beach fex.
     
    thecoldfish and Palg82 like this.
  20. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Om det passer seg bør dere ta en overnatting på Clearwater Beach. Ellers ville jeg fulgt I-75 og videre I-10 til du kommer til Tallahassee, for så å kjøre ned til Panama City og kystvegen videre til Mobile AL via Destin å Pensacola. Passer det med en overnatting i Destin så er det absolutt å anbefale. Et stopp i Mobile å ta en kikk på USS Alabama og Battleship parken der er også å anbefale om interessen tilsier det, om så bare for å se på alle flyene:) Siden dette er et flyrelatert forum, er det verdt å nevne at USA´s nasjonale WW2 museum ligger i New Orleans(pga Higgins båten som kommer derfra) der det også er en imponerende utstilling av WW2 krigsfly.
     
    thecoldfish liker dette

Del denne siden