Miami

Tråd i 'Reisemål' startet av Baldrick, 04. okt 2016.

  1. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Vi var på Dolphin Mall. Litt usikker på hva man kan forvente, men det var helt greit. Det jeg reagerte mest på var vel at alle henvendte seg til oss på spansk. Sikkert en selvfølge for mange, men for oss var det uvant. :)

    Var også på Bayside Marketplace, noen av de samme butikkene, men mye mer mas og turistfelleaktig.

    Ellers synes jeg Walmart kan være morsomt å svinge innom.

    Vi hadde selv tre netter på South Beach, og to netter i Marathon (en time fra KW). Sistnevnte på grunn av hotellprisene i KW, men synes også det var langt nok å kjøre, og det gjorde meg lite å kjøre den resterende timen neste dag.
     
    Lnbre liker dette
  2. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan klare deg uten bil i Miami/South Beach, men for å få sett mer enn selve strandområdet rundt Collins ave kan det være greit med bil for å komme seg rundt. Særlig shopping på de store mallene (Aventura, Sawgrass) betinger bil. Eller uber.

    Jeg ville definitivt tatt en dagstur med bil til Everglades (spis lunsj i knøttlille Everglades City). Dagsturer til Fort Lauderdale og Boca Raton kan også anbefales (feks på ettermiddagen når dere er varme i toppen timer på stranda), om ikke annet for å se kontrastene til Miami.

    Ellers er sykkelleie ingen dum ide. Det har ettervert blitt flere og flere sykkelfelt her. Koster ca 15 dollar dagen. Trenger ikke forhåndsbestemmes, som regel ledig på dagen.

    Husk også at det normalt kommer cold spells med jevne mellomrom i Florida om vinteren. Dvs. et par-tre dager med lavere temperaturer og/eller regn og vind. Da er det i allefall OK å ha en bil, for på stranda er det da for kaldt. Har vært i Florida i ca tre uker nå, og har hatt to slike cold spells.
     
    Lnbre liker dette
  3. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    South Beach skuffet meg litt faktisk, så hadde nok heller tatt en ekstra dag i the Keys..
     
    Lnbre liker dette
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    sawgrass mills outlet. går buss dit også hvis man ikke har bil.
     
    Lnbre liker dette
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,848
    Bonuspoeng:
    293
    Sawgrass mills gav oss mer en nok shopping. vurderte også Dolphin. Husk at discountmalls også er kjede, så du finner de samme butikkene i forskjellige sentre. så det kan være greit å dra til forskjellige om ett stort senter ikke dekker handlebhovet. Vi tjente på å kjøpe discount kuponger og laste ned på forhånd. Men det forutsetter at en går sammen sånn at kupongene er der når en skal handle.

    Everglades var flott :

    https://insideflyer.no/forums/threa...at-og-dyreliv-også-sas-til-miami.11083/page-3

    Les fra innlegg 35 spesifikt om Everglades, både roligere og mer komersielle opplevelser.

    Vi likt Key West godt, står noe om det i tråden over. Og var glade for at vi hadde et par dager er ute. Ja litt dyrere, men ikke dyrere en å bo sentralt i Miami.

    Det er nok å gjøre, se og oppleve for 2-3 dager der ute, både av natur, og natteliv, litt dyrere shopping og butikktitting og selvfølgelig strandliv.

    Skal tilbake til Miami i mars, og da skal jeg til NASA, så tips om nasa og billige hoteller i området mottaes med takk.
     
    Lnbre liker dette
  6. OGKverneland

    OGKverneland Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Vi likte oss svært godt på Tranquility i Marathon. https://www.tranquilitybay.com/
    Håper å kunne dra tilbake dit i februar...☀️
     
    Lnbre liker dette
  7. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat kommet tilbake fra tilsvarende tur. Ble 5 dager i South-Beach og 3 dager i Key West. Burde vært motsatt. Leide en svær SUV og hadde ingen problemer med kjøreturen ned. Noe kø på vei til, men gikk fint hjemover. Shoppet på Dolphin Mall som er et helt greit sted 40 min fra South Beach. Kostet 30 dollar med Uber.
     
    jgroneng and Lnbre like this.
  8. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,928
    Bonuspoeng:
    183
    Jentene mine syntes det var bra nok shopping i Lincoln Road, så da slapp jeg heldigvis å kjøre til et kjøpesenter.
     
    Lnbre liker dette
  9. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Vil anbefale Cocoa Beach området eller litt lenger nord mot Port Canaveral. For en del år siden bodde jeg på et bra Radisson hotell der, var på ”Astronaut Training Experience” hos Nasa :) (mulig at det ikke Radisson lengre).
    I fjor var vi tilbake på Cape Canaveral, men tok da en dagstur opp fra Miami, inklusiv en stopp på stranden ved Patrick Air Force Base.

    Når det gjelder shopping i Miami så tilbrakte vi 3 dager på Sawgrass Mills i fjor (min bedre halvdel liker shopping...) grunnet dårlig vær. Har også vært mye på Dolphin, som er en del mindre, men også veldig spektakulært for fly interesserte, da innflygningen til MIA går ofte rett over hodet ditt på parkeringen til Dolphin :)
     
    Lnbre liker dette
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,848
    Bonuspoeng:
    293
    Var Astronaut training experience verdt pengene?
     
  11. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, synes det var veldig bra og interessant, var en mindre gruppe med unik oppfølgning og events gjennom en hel dag.
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,848
    Bonuspoeng:
    293
    Takker, da må vi booke så snart det kommer tilgjengelige dager ;)
     
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,087
    Bonuspoeng:
    183
    Dere som har vært in Miami i det siste - hvor lag tid brukte dere for å komme dere gjennom customs/border control med diverse covid-papirer ;)? Har sett på en flight som går videre 2,5 time etter scheduled arrival time, men er redd dette blir knapt. Særlig siden flyet fra OSL-MIA landet 1,5 time forsinket i går...
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,953
    Bonuspoeng:
    293
    Alle Miami-flightene har vært 1-2 timer forsinket i minst en måned. Så fort de prøver å ta det igjen ved å bytte fly så kommer de bakpå. Ikke book kort transfer uten gjennomgående billett der.
     
    Edvard liker dette
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,087
    Bonuspoeng:
    183
    Var det jeg var redd for. Så nemlig litt dårlig ut når jeg sjekket flightnummeret på Flightradar. Da blir det enten lang connection på MIA eller avreise videre neste dag.
     
  16. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Vi brukte ca. 2 timer i immigration i MIA 22. des - og mener jeg så på nyhetene at de nå i tillegg har bemanningsproblemer pga Covid...
     
    Jeanette liker dette
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,087
    Bonuspoeng:
    183
    22.desember var nok litt spesielt pga jula vil jeg anta :)
     
  18. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Vi brukte en time og femti minutt i slutten av november. Var få skranker som var åpne.

    Hadde ikke satset på så kort connection der.
     
    Jeanette liker dette
  19. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Vi var igjennom på en snau time i midten av november, virker som vi har hatt flaks.
     
    Jeanette liker dette
  20. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kom gjennom passkontroll og baggasje på under en halvtime 12. desember med forsinket fly. Så det er ganske stor variasjon tydeligvis, og trolig veldig avhengig av rekkefølgen de internasjonale flights ankommer den aktuelle dagen.
     
    Jeanette and Maggie like this.

Del denne siden