Milagerun Beijing / PEK

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 04. febr 2017.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Ser på milagerun med ungdomsbilett til Beijing / PEK med SAS.
    Når det gjelder visum, leser jeg man ikke trenger det når man kun skal være i landet max 24 timer.

    Avgang 18.00 fra OSL, videre fra CPH til PEK med avgang 21.05.
    Ankomst PEK 13.05.
    Retur fra PEK 15.35.

    Det er altså 2,5 timer ifra landing til retur. Jeg har lest litt på nettet og ser det er litt stress. Man må igjennom en transit kontroll ved ankomst.
    Så må man ta et tog til main terminal. Deretter gå igjennom ny kontroll, deretter tog tilbake til terminalen der flyet går ifra. Ifølge SAS går det fint å bestile denne biletten med 2,5 timer på meg.

    Jeg lurer på om noen av dere kan si noe konkret om hva som skjer fra landing i PEK og hva jeg må igjennom før returen? Har også lest at nærmest alt står på kinesist, så vanskelig å finne frem.
    Er det noen som har gjennomført en milage run med SAS til PEK?

    På forhånd takk.
     
    Ursa liker dette
  2. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan ikke huske at jeg syntes det tok noe uvanlig lang tid å komme seg fra flyet, immigration og hente bagasje da jeg var der for en del år tilbake, så om flyet er i rute til PEK burde det etter min mening gå helt fint, dog vet jeg ikke om det kan være noen andre hindre på veien om du skal direkte tilbake uten visum. Jeg var i landet noen uker :)
    Kan heller ikke huske at det var et eneste problem med at skilt bare stod på kinesisk, tilogmed på metroen i Beijing så var det masse skilt på engelsk - jeg tror en del av de kom opp til OL.
     
    Ursa liker dette
  3. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Tror ikke du får 24 timers visa om du har retur til samme flyplass som du kom ifra,
    Får kun visum dersom du skal reise videre til et 3 land.
     
    Ursa liker dette
  4. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Det er verdt noen kroner ekstra å flytte destinasjonen til HKG eller NRT.

    Kineserne er litt vanskelige, og har ingen forståelse for konseptet MR.

    /koffert
     
  5. Flyskrekk

    Flyskrekk Er for lengst kurert

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    MR til HKG med SAS går i hvertfall brillefint uten visum. Sikkerhetskontroll fra ankomst til avgang går raskt og det finnes flere av dem (både i selve terminalen-tarmen og borte ved hovedbygget).
     
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger ikke visum til Hong Kong. Men du må ha visum for å reise videre i Kina hvis du ankommer i HK.
     
  7. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Du opptjener også mer poeng til NRT og HKG enn du gjør til Pek. Ofte er ikke differansen så stor på pris heller.
     
    braathens safe liker dette
  8. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville flydd til Hong Kong, og kanskje jeg skal gjøre ett mileage run dit i høst ei gang, får se... Men jeg likte jo byen Hong Kong, så tre netter bare for opplevelsen sin skyld er ikke noe å kimse av :)
     
  9. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Problemet er at HKG har svært lite ungdomsbiletter.

    PEK har meget god tilgjenelighet. Når jeg snakker om MR tenker jeg å snu på flyplassen og ta samme fly tilbake - ikke bo på hotell noen netter.
     
    Ursa liker dette
  10. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Det hjelper ikke hvis du blir sittende fast på flyplassen dit
     
  11. oddmartinsn

    oddmartinsn Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    2,5 timer går fint. Det stemmer det du sier - kontroll, tog og tilbake. Har ikke hatt noe intervjurunde ala USA. Veldig lett å finne frem, bestemodern på 80 hadde klart det ganske kjapt.
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og det er vel samme flyet tilbake også? Så om det skulle bli forsinkelse på vei til så blir det fort det på veien tilbake også.
     
  13. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har en oversikt over hva longhaul reiser en klarer å ta samme fly tilbake med?
    HK burde gå greit, har vært der et par ganger.
    Hva med boarding pass, tar de sas appen i HK?

    Er det noen store internasjonale flyplasser hvor en kan snu på gaten?

    Til USA er det vel ikke aktuelt, da billettene blir meget dyre om en ikke er der over helgen.

    Petter
     
  14. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Nettopp kommet hjem fra tur/retur LAX, der vi snudde på flyplassen! Gikk akkurat grunnet mye kø overalt.
     
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    +1 på HKG. Kjørte MR der i september.
     
    Shyneno liker dette
  16. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    HK er best. Null stress, og du kan få nytt boarding card i en transfer desk uten å måtte forlate sikker sone / passkontroll. Jeg har ikke prøvd MR dit, men fungerte fint med transfer videre på separate billetter... Hvis du har muligheten, så anbefales det å ha minst én overnatting... HK er fin for en weekendtur. :)
     
    lMartin and Misterix like this.
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Så med andre ord hvis man reiser uten bagasje så kan man gå på transfer i HKG? For også ta samme fly tilbake? Hvor skaffer man da boarding kort? Eller kan man benytte APP?
     
  18. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg brukte ikke appen som BP når jeg var der, og har ikke snudd på døren i HKG, men det er lett å få nytt boarding card på transfer desk innenfor sperringene. Kan ikke se for meg at det blir stress... Kanskje du tom får bruke samme BP på tilbakeveien? :)
     
  19. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vurderer en tur til PEK og har forstått det sånn at jeg må søke om visum(?), selv for reiser på 3-4 dager. Må dette hentes fysisk i Oslo, eller kan det sendes?
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan levere fysisk og hente i Oslo, eller bruke feks Visumservice og sende passet i posten.

    Transit visa får du bare hvis du skal videre til tredje land og trenger et kort opphold i Kina før avreise videre.
     
    Thomas123 liker dette

Del denne siden