Milagerun Oneworld/BA

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av andyp, 18. mars 2014.

  1. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Ser at jeg kun mangler 120 tierpoints med BA før jeg når Sølv.
    Dersom noen er interessert i å være med på en MR for å sanke litt tierpoints/avios eller har noen tips, så gi gjerne lyd.
    Ser at det er utrolig billig fra Bergen for tiden med 1800,- kr t/r til London som gir 80 TP iallefall :)
    Post gjerne gode deals osv her, om det dukker opp noe...
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ifbm. lengre milagerun kan man sjekke omveien om Helsinki (OSL-HEL-LHR). Hender man kan få den til marginalt høyere pris enn direkte. HEL-LHR gir 80 TP i Club/business. (Gjelder gjerne ifbm. tilbud til USA)
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Bergen, London, Amsterdam, London, Jersey, London, Amsterdam, London, Bergen skulle gi 320 tier points. Vet ikke hvor mye ekstra BGO-AMS vil koste over kun LHR. Om det er dyrt, kan du kjøre:

    BGO-LHR-BGO i Club, 80 TP, deretter to enveis LHR-AMS og AMS-LHR som koster deg fra ca. 60 pund. 9 av 10 ganger får du tilbud til oppkjøp når du kjøper enveis. På denne ruten er det 59-69 pund en vei. Så enten bli i Y og motta 20 TP t/r eller oppgrader og motta 30 ekstra per leg.

    Amsterdam-Jersey koster vel en rundt 2-3 lapper norske og gir 160 TP t/r
     
    andyp liker dette
  4. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for bra tips Tommy! Jeg får sjekke litt datoer og finregne på det ;) Hvordan er det med tilbud om oppkjøp vanligvis? Får man det ved bestilling eller hvis man går inn på bookingen i etterkant?
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du handler først economy billett. Etter du har kjøpt, kommer det ofte opp ett oppkjøpstilbud under booking #.

    Kun på enveis og en flight (eks OSL-LHR, mens OSL-LHR-AMS ikke tilbys oppkjøp, samme gjelder t/r)

    Dette er min erfaring, mange fler her med mer BA erfaring enn meg
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Er litt risky, ettersom tilbudet plutselig er på "5600,- for upgrade to Club, mr D*****" ;)
    Men ja, du kan gjøre det og hos BA har du jo 24 timer angrefrist. M.a.o kan du kansellere om du ikke får opp tilbudet.

    Ellers priser BA nå mer og per segment. Men jeg har fått opp trivelige priser på f.eks SVG-OSL med BA... via LHR. Helsinki trikset er også mye brukt. Samt Jersey.
     
    andyp liker dette
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått tilbud om oppkjøp på OSL-LHR t/r både i bookingen og ved innsjekk på nett, men flere legs hver vei har jeg ikke fått det.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Men da må begge veiene være tilgjengelig, ikke sant? Uansett, går sjansen betraktelig opp dersom du kun har en enveis med ett leg.
     
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på om begge må være tilgjengelig, har ikke sjekket.
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Her kan du få en litt dyr, men sabla kul en:

    1) OSL-LHR economy: 10TP, British Airways
    2) LHR-FRA economy: 10TP, British Airways

    3) FRA-MAD business: 40TP, LAN Chile (787) #dreamlineropplevelsen, #denfølelsen
    4) MAD-FRA business: 40TP, LAN Chile (787) (dagen etter)

    5) FRA-LHR economy: 10TP, British Airways
    6) LHR-OSL economy: 10TP, British Airways

    SUM) Sølvkort og 120TP

    Passer bra til en helgetur med mye fly og morro. Krever overnattinger og køster litt, og så kommer du sikkert til å ryke på en skikkelig GT-smell ombord på LAN og ha de kult.

    blalahhadf.jpg
     
    andyp, AndersB and Henning like this.
  12. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Den frista gitt...hadde vært artig med en gjeng på tur :)
    Ser ut som det blir en ny London helg på meg i mai iallefall, så da er nye 80 TP sikra, men skader jo ikke å klatre videre mot gull heller ;)
     
    Fnate liker dette
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke utenkelig å henge på LAN-kjøret, litt avhengig av når og sånt. Men kan hende jeg ville fløyet direkte til/fra Frankfurt. Er smålei av melkeruta OSL-LHR-OSL.
     
  14. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Enig i det, blir å posisjonere seg i FRA på best mulig måte og deretter fått testa LAN. Regner med de har noen flasker med sprudlende druemost :)
    Du får gi et vink om det dukker opp en passende anledning, så hadde dette vært en artig opplevelse å få med seg :cool:
     
    tommy777 and Fnate like this.
  15. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Er selv booket MAD-FRA på langfredag, om noen evt. skulle føle for å henge seg på.
    Ser businesskabinen er ganske tom bortsett fra undertegnede i 1A. Blir mye champagne og GT på stakkars meg :p
     
    andyp, tommy777 and Fnate like this.
  16. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Artig Martin! Frister veldig, men er selv på farten i påska ellers hadde jeg nok hjulpet deg med både GT og champis :cool:
     

Del denne siden