Ser ut som jeg trenger å ta noen Mileage Run! for å kunne beholde gullkortet i år! Dessverre har ikke reiselysten hvert på det beste i år og ettersom flere møter går over til Skype og JetSmarter som har utrolig billig Private Jet avganger så har dessverre SAS blitt glemt litt. Noen som har noen gode råd på hvordan å beholde Gull-kort. Hilsen en tidligere SAS-avhengig gutt på 19 år
Bestill deg Amex Elite, gir deg 20 000 poeng (behold kortet) Så bestiller du deg en tur med TAP Portugal fra Oslo til New York for 11k t/r som gir litt over 20 000 poeng, de resterende poengene kjøper du
- Amex Elite - SAS MC platinum (bruk minst en gang i månden) - DNB SAGA MC (Omsett 100k for 10k statuspoeng. Maks 20k) - MR (som du selv har nevnt. GDN er en klassiker)
Noen tips her: https://insideflyer.no/forums/threads/hvordan-finne-gunstige-segment-runs.2841/ Forumet har ein del trådar om temaet, så ein del fleire tips er tilgjengelege
Hvorfor står det 1 på alle de blå søylene hos deg? Hos meg står det slik: Altså at det stiger etter hvor mange kvalifiserende år man har. (1,2,3,4,5 hos meg)
Bor du i utlandet, @SJZ, siden du bruker JetSmarter? Tallet øker hos meg også. Tenkte først at det kunne vært gavegull, men søylene på bildet tilsier jo at han har opptjent poeng nok til å kvalifisere til gull.
Skjønner ikke helt hvorfor det står sånn, fikk gullkort med antall legs første året men de andre årene med poeng! Er jeg fortsatt kvalifisert til Life Time Gold!
Imponerende med over 45 legs som 14-åring! Om du fortsatt er kvalifisert, må du nesten spørre SAS om. Send en mail til gull-mailen.
Jeg trenger 8400 poeng for å få gull, men vet ikke om det er verdt å gå for dette. Flyr ca 20-30 enkeltturer i året (både via jobb og privat). Jeg har august og september på meg om jeg skal klare det. Er det noen billige og raske turer man kan ta for å klare dette? Eller må man kjøre gdansk 1,5 ganger i plus? Reiser fra Oslo om det betyr noe for logistikken rundt dette. Takker for alle svar.
Hvis du ikke has SAS Amex Elite så får du jo 20k der for 4000. Alternativet er fly, men det er andre som er bedre på MR enn meg..
Da er det bare å fly. Noen turer i plus, så er du i mål. GDN er bra. Avreise 10:00 fra OSL tilbake 18:15.