Sånn er det her og .. må vente med setebytte til fruen er blitt Senatorinne! Det tar vel bare 10-15 dager og det holder siden reisen er i november og alle «betalingsetene» er ledige.
Litt off-topic, men ikke så veldig: Hvordan søker jeg award billetter hos Miles and More før jeg har tjent noe poeng? Jeg fant tabellen med poeng som kreves, men jeg er veldig interessert i å se skatter og avgifter også - LH er jo kjent for at disse er høyt. Når jeg søker, så får jeg bare beskjed at jeg har for lite poeng: Er det mulig å sjekke tilgjengelighet og skatter likevel? Det kunne jo vært fint å vite om det lønner seg å samle poeng der før man starter
Det virker som SN/OS og LH har forskjellige regler. Eventuelt er det bare veldig tilfeldig at rad en er fullbooket på mine to LH-flighter. Med OS får jeg valgt alle seter gratis, inkludert trone og rad 1, for meg og min non-senator i reisefølge. Med LH er rad 1 ikke tilgjengelig. Dette er en reise i februar hvor de fleste andre seter er ledige. Virker derfor litt påfallende at alle rad 1-setene på de to LH-flightene skal være booket. Hos SN før jeg også valgt tronesete på rad 1 uten ekstra kostnad.
Jeg reserverte nødutgang seter til meg og følge (som ikke har senator) på et par LH flights tidligere idag. Var gratis og kult!!
Noen som har tenkt seg på noen MR for å forlenge statusen? Noen som har funnet noen greie priser? Vurderer noe slik som dette selv. Burde jo vært mulig fått til en tur/treff med mange medlemmer her med felles mål om å forlenge status
Jeg har en bonusreise med LH/OS om noen uker hvor jeg prøvde å endre fra EBG til Senator.. .. men nå ligger jeg inne med begge statusene på bookingen. Det er dobbelt så bra, er det ikke?
Samme vises hos meg, har lagt inn M&M nummeret på segmenter jeg har LH flyvinginger i SAS appen. EB status på de resterende segmenter. Litt spent på hvodan dette slår ut i praksis. Ønsker få annerkjent M&M status på LH flyvingene for kanskje noe bedre service, og kanskje teoretisk sjanse for oppgradering til F. Samtidig ønsker jeg jo å kreditere EB om det skulle bli irrops og man blir reroutet til revenue klasse
Sannsynligvis ja, men det er vitterlig et annet flyselskap og all den tid det ikke er eksplisitt nevnt i listen er det jo grunn til å være bittelitt obs. Jeg har tenkt det samme om noen av de codeshare-flightene som flys av Air Baltic. Ta LH4450 for eksempel. Operated by Air Baltic, men også solgt av Air Baltic under BT926. Tyskere er glade i regler, så man kan fort bli møtt med at "det står X og Y i vilkårene og du fløy med Z".
Hvor mange miles tjener du på denne? Var det ikke et minimum antall miles per leg for å få det godkjent ift challenge?
Til den prisen kunne jeg vurdert å være med på noe sånn. Hadde vært kult å få til et sted med to timer ekstra på øyet i forhold til det der dog...
Det er flere poster på flyertalk som bekrefter det for andre kampanjer, f.eks. denne. For øvrig selger ikke Lufthansa Cityline billetter selv, og på de fleste måter ser og oppleves det likt som andre kortdistanse Lufthansa flygninger.
Ble en tur til Dublin på meg fra Oslo i nov. Fant reise via FRA og MUC for 3K. Da får en tatt alt i en jafs.
Bare en tilfeldig ruting du traff på, eller via Matrix med MUC/FRA som påkrevd, også velge en rute som går via FRA/MUC?