Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,859
    Likes mottatt:
    8,431
    Bonuspoeng:
    183
    Får også bare opp mulighet til å endre opptjening til ST partnere på sas.no for en reise til Fredag, alle *A partnere er vekk.

    I appen ser det ut til at det fortsatt bare er mulig velge *A partnere.

    En liten avsporing, men er vel på høy tid at det kommer en oversikt over hvor mye poeng man tjener på andre ST partnere?
     
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,687
    Bonuspoeng:
    113
    Ser LOT er ganske rimelig, særlig innenriks. Erfaringer med å snu i døra på polske flyplasser, f.eks. Krakow eller Szczecin?
     
  3. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    I WAW ankommer du direkte i avgangshallen (egen erfaring på WRO-WAW i fjor) og jeg vil tro det går fint å snu der. Men husk at dem har en god lounge med skikkelig varmmat, ekte champagne (kun for *G) og om du er heldig 20 minutter gratis massasje der, så du vil egentlig ikke snu i døra :D.
     
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Det går helt fint, selv om jeg bare kjenner Warsawa og Krakow. De slipper deg av flyet og rett inn sammen med utreisende passasjerer.

    Rekker en liten halvtime i loungen også, før last call for returen ;)
     
    Flight Cancelled liker dette
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Litt OT, men relatert. Lufthansa innfører ny miljøavgift mellom 1 og 72 Euro per billett for alle EU avganger, inkludert Norge, UK og Sveits for billetter bestillt fra 26. juni og avganger fra 1. januar 2025.

    https://www.reuters.com/sustainabil...-cover-environmental-requirements-2024-06-25/

    Avgiften skal dekke EU kravene om økt bruk av SAF.

    Jeg tviler på at det har mye å si for revenue billetter. Lufthansa tar uansett så mye betalt som dem kan og det spiller lite rolle hva dem kaller avgiften. Men det kommer sikkert til å øke avgiftene for M&M bonusbillettene enda mer.
     
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg leste den samme saken, men i E24.

    De er ikke redd for å miste kunder. Det skal LH virkelig ha!

    Om de blir alene om såpass ville avgifter som 72 EUR pr retning, selvsagt i tillegg til alle avgiftene som er der allerede (og dels er statlige, flyplassbestemt osv), vil folk fort rømme til LCC.

    For dessverre vil nok andre legacy carriers lettere enn LCC'ene følge etter, hvis ikke LH viser seg å miste enormt mye revenue på dette.
     
    magnusant and themichael like this.
  7. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    582
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Vil tippe at 70% av Lufthasa´s kunder reiser på Firma Kontrakter.
    Så miste kunder er de nok ikke redd for.
    Lufthansa flyene er jo "alltid" stappfulle,de er experter til å selge seter selv om de er dyrere og dårligere enn konkurrentene,aka Firma Kontrakter.
    Elsker sas fordi der er ikke flyene så ofte stappfulle. Tipper jeg har ledig midtsete 50-70% av mine sas reiser.
     
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,913
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i at Lufthansa er flink til å fylle flyene, de bruker pris veldig aktivt i mange markeder som f.eks. Norge, mens det koster flesk å reise fra hjemmemarkedene spesielt Tyskland og Sveits. Der har de veldig mange såkalt "captive" kunder som betaler høye priser og her er det mange corporate kunder.

    Eksempel: jeg kjøpte OSL-BKK fra Swiss nylig, betalte 20 000 kr i business. Samme datoer ZRH-BKK med Swiss i C kom på 60 000 kr.
     
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,586
    Likes mottatt:
    22,714
    Bonuspoeng:
    183
    holmen liker dette
  10. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Har som de fleste andre matchet meg til M&M senator. Til uka flyr jeg med kone og barn til new york på bonusbilletter, med swiss fra Genève på tur og lufthansa til München på retur. Alle flights i business.

    Mener å ha lest i denne tråden at det er mulig å endre bonusprogram på enkeltflights. Også på bonusbilletter?

    Har det noen hensikt å legge inn M&M på swiss og lufthansa-flights? Er det noe verdi i å være senator kontra "vanlig" star-gold?
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,859
    Likes mottatt:
    8,431
    Bonuspoeng:
    183
    Ja du kan endre bonusprogram flight for flight i SAS appen.

    Ved å bytte til Senator har du kanskje en teoretisk større mulighet til å bli oppgradert til F om Biz f.eks skulle være overbooket.

    Du kommer nok også foran andre Star gold i køen ifht. ombooking om Lufthansa/swiss flyet skulle ble innstilt eller lignende..


    Ellers så kan Senator også bruke First Class check in der hvor det er tilgjenglig.(som oftest er denne sammen med Biz og *A gold) men tror noen steder er det en separat.

    En ting og være obs på er at ved rebooking blir man ofte booket om til klasser som gir poeng opptjening, for egen del ville jeg prøvd å fått disse registrert på EB istedet for M&M.



    https://www.miles-and-more.com/row/en/program/status-benefits/senator-status.html
     
    jgroneng and Markal like this.
  12. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    304
    Likes mottatt:
    802
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk beskjed av Pandion support at det ikke er mulig å bytte mellom bonusprogram. Jeg flyr med SK til ZRH i morgen og videre med LX til DXB. Reiser med LH Senator status og får heller vise EBP kortet om det skulle bli nødvendig på SK flighten.

    Prøver du å legge inn ulike bonusprogrammer leg og trykker "save", så forsvinner alt av bonusprogram fra bookingen.
     
    Last edited: 26. juni 2024
    Markal liker dette
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,105
    Likes mottatt:
    1,736
    Bonuspoeng:
    113
    LH Senator gir den høyeste rabatten hos Avis. Jeg booket akkurat leiebil hos Avis i sommer og ba dem sjekke hva som ga lavest pris av EBD, Avis President, LH Senator og DNB Saga MC. LH Senator ga altså lavest pris.
     
  14. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Det ble jo nevnt at også status match fra EBS til Frequent Traveller kan være interessant for dem som kun har sølv. Mange har det kanskje ikke på skjerm at man i tillegg til LHG sine Business Lounger (LH, LX, OS, SN) og LOT Business Loungen (alltid forutsatt at man flyr med riktig selskap) også har adgang til Fast Track på mange flyplasser (BER, FRA, HAM, MUC, FMO, VIE) - også her fortutsatt at man flyr med riktig selskap.

    https://www.lufthansa.com/no/en/security-fast-lanes

    Så denne statusen kan være mye verdt i seg selv.
    Dessverre matcher dem ikke barn under 18 år, heller ikke når jeg som foreldre spør om det (jeg har prøvd på epost og fikk avslag).
     
    jgroneng, Insomnia4u and Lars J like this.
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,859
    Likes mottatt:
    8,431
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg la inn ulike bonusprogram i SAS appen forrige uke, har ett ett leg med LH og 2 med TK.

    På LH leg la jeg inn M&M nummer, på TK flightene EBD nummer.

    Sjekket inn og "printet" boarding pass i LH app nå og ved å sjekke QR kodene ser jeg at det er blitt lagt til riktig(M&M ligger inne på LH flighten mens EB er inne på TK flightene)
     
    holmen, Staralliance and Baldrick like this.
  16. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    304
    Likes mottatt:
    802
    Bonuspoeng:
    93
    Spurte i loungen på OSL om det var mulig å legge inn ulike bonusprogram per leg. «Å ja det kan vi fikse, men vi vet at det ikke fungerer i appen, og det er generelt mange som sier at det ikke går»!

    De la inn EBP på SK flighten OSL - ZRH og LH Senator på LX flighten ZRH - DXB.

    LH appen viste begge bonusprogrammene, SAS appen viste EPB på første leg og LH Senator på andre - all good.

    De ga meg også et papir boarding kort just in case.

    I LX Senator loungen scannet jeg mitt boarding kort fra SAS appen og ble fortalt at jeg ikke hadde adgang. Scannet så papirboardingkortet og det fungerte fint. Jeg hadde oppdatert appen, men den skaper noen issues.

    Fikk bekreftet at LH Senator status lå inne ved at kabinsjefen kom og ønsker meg velkommen ombord. Til mitt reisefølge som er EBD/ Star Gold sa de ingenting.

    Så spør de loungen, de hjelper og be om et boardingkort på papir
     
    EndreD, holmen, RoadKing and 5 others like this.
  17. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,496
    Likes mottatt:
    3,971
    Bonuspoeng:
    113
    Ser jeg kan få 2 upgrade vouchers som senator, men tolker det slik at de kommer først når jeg har kvalifisert til senator? God tilgjengelighet i F på kommende flygning, men jeg har vel ingen vouchers kun pga statusmatch?
     
    Last edited: 27. juni 2024
  18. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, vi får dessverre ingen eVoucher ved status match (vi kan heller ikke få forskudd på miles).
     
    Flyrlavt liker dette
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,496
    Likes mottatt:
    3,971
    Bonuspoeng:
    113
    Får krysse fingrene for overbooket kabin og ingen andre med status da:rolleyes:
     
    themichael liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,057
    Likes mottatt:
    33,316
    Bonuspoeng:
    293
    Gjelder det også etter at de etterspurte 6 legs er gjennomført eller er det bare i kvalifiseringsperioden?
     

Del denne siden