Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

1. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Du må vel snakke med Statusmatch eller M&M, men jeg tolker "this promotion" til å gjelde både selve match, men også challeng'en på 6 legs. Håper selvsagt jeg tar feil ;).

FlyMCO, magnusant and RoadKing like this.
  2. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    freddyen, FlyMCO and RoadKing like this.
  3. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    En på businessclass.se melder at han gjorde nøyaktig som dette, og til og med ble anerkjent som Senator ombord - men poengene kom likevel til EB. Så her bør man følge med som en hauk, tror jeg.

4. senorwafflez

senorwafflez Nytt Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Ser det er andre som har hatt noen issues med setevalg, så dette er kanskje relevant for noen.

Jeg gjorde statusmatch og booket en EB bonustur med Austrian+LH til BKK i biz, men de skulle altså ha betalt 229EUR for privacy seats.

Sendte inn spørsmål via kontaktskjema og fikk ordnet det. Det påstås statusen ikke ble vist korrekt fordi jeg hadde både EB og M&M registrert.

Skal også sies at det tok to forsøk. Første svar var kort og kontant at "Setevalg er en betalt tjeneste."

Sendte inn en gang til med screenshot fra deres egne websider hvor det står eksplisitt at Senator kan velge privacy seat kostnadsfritt. Også et tilfelle av agentrulett tenker jeg. :)

Attached Files:

eventyrer, tobeornot999 and magnusant like this.
  5. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Angående setevalg: Etter at Senator kortet dukket opp i appen var det ikke mulig å velge extra legroom seats gratis hos LH (i Eco Classic). Det ble dog mulig 24 timer etterpå og jeg fikk nå valgt nødutgang for helle reisefølge.

Hos LOT klarte jeg ikke å velge seter ved nødutgangen. Det går fint i en ny dummybooking, men ikke for eksisterende bestillinger (jeg fikk endret til 2220 nummeret i LH appen).

Men, når jeg søker opp LOT bookingen på Thaiairways.com, så dukker nødutgangsråden opp "free of charge" og jeg fikk endret. Hos LOT kommer setene nå opp med utropstegn, men jeg satser på at dem blir stående?!

upload_2024-6-29_15-24-53.png

6. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke status matcher kan man bruke Senator til? Tenker på feks hotellkjeder og leiebilselskaper.

Last edited: 29. juni 2024
  7. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Det kom et standardsvar om at denne e-posten ikke ble betjent lenger og ingen ville forholde seg til e-posten. Et selskap det ikke er mulig å sende e-post til er ganske ubrukelig.

Fly med oss, RoadKing and themichael like this.
  8. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg venter fremdeles på et svar jeg sendte i 2022 via feedback formularet :D, så det blir ingen alternativ.
    Men spøk til side: Det er vel ganske vanlig at flyselskaper er vanskelig å nå på epost? SAS er et hederlig unntak (altså bortsett fra at dem ikke kan hjelpe med noe særlig - så svarer dem i hvert fall)?

EDIT: Når man er logget inn med Senator statusen og Tyskland som lokasjon, så får man i hvert fall et eget telefon nummer for Miles & More. Usikker om disse kan hjelpe med ombestillinger og lignende, men jeg regner med at man kommer raskere gjennom der (husk landskode +49):

upload_2024-6-29_21-49-13.png

Last edited: 29. juni 2024
    Flymunda, runguru, Spielhaug and 5 others like this.
  9. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har gjennomført 6 legs allerede? Hvor raskt kommer egentlig bekreftelsen på at man da har Senator til 2026?

10. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    752
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende...
    Tenkte å legge inn nyervervet senator-status på neste flight (med swiss) i sas-appen. Bortsett fra eurobonus er tilgjengelige alternativ utelukkende i skyteam (flying blue osv.).
    Det var kanskje i tidligste laget ;)

11. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    93

Status er at det fungerte når de i SAS Loungen på OSL la inn ulike bonusprogram på ulike leg i samme booking. Det fungerte ikke i SAS appen eller LH/Swiss appen. OSL - ZRH med SK er tilskrevet Eurobonus og ZRH-DXB er tilskrevet Miles & More - så nå får man bare håpe at det fungerer like bra på returen. Vil anbefale å få printet ut papirboardingkort. Jeg fikk problem i begge LX loungene med appen, men fungerte utmerket med papir :)

Har en tur OSL-FRA-HAM-MUC-OSL med LH på torsdag til lørdag (jobb), så da er jeg ferdig med min 6 leg "challenge". Så får vi se om det endrer seg noe...

12. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    Litt interessant å reise i dag med meg som SEN og følge som ikke fikk det på plass i tide og reiste som SK *G.

Swiss NRT-ZRH, fikk en veldig hyggelig velkomst fra hun ene i kabin, vanskelig å vite, men kan se ut som hun ga meg litt ekstra oppmerksomhet.
    Purser dukket opp med en voucher for Wi-Fi rett etter avgang, reisefølget måtte betale.
    Før ankomst ZRH kom purser til meg, spurte om jeg hadde hatt en bra tur og takket for lojaliteten:rolleyes:

På siste strekk med Helvetic ZRH-OSL var også purser veldig pratsom med meg. Forresten også første gang jeg opplever å få velkomstdrink innad Europa.
    Jeg syns jo egentlig det er litt kleint med slik small talk. Høydepunktene med SEN på denne reisen var uten tvil gratis valg av troneseter for både meg og følge, og ikke minst voucher for Wi-Fi på en tur på 13-14 timer.

13. Apekatt87

Apekatt87 Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Så, billigste måte å få til 6 legs med LH-gruppen før november? :p

14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Bla 2-3 sider tilbake i tråden, så finner du flere eksempler.

Points4Fun, Apekatt87 and Eddie47 like this.
  15. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    WRO er billig fra flere norske byer...og så legger du til en t/r WRO-WAW med LOT på egen billett. Det bør gå under 2 000, men du får ikke gjort det som milage run på en dag (altså ikke til en billig penge i hvert fall).

eventyrer and Apekatt87 like this.
  16. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Virgin Atlantic matcher nå Lufthansa Senator Gratis.
    Du må ha en Flight Booked,kan også være en poeng flight.
    "Become a Flying Club Gold member instant, by proving you are in the top tier of one of the below airline loyalty schemes.
    You'll also need to have a future revenue or redemption flight booked with Virgin Atlantic on a Virgin Atlantic flight or one of our codeshare partners with a VS flight number in either Premium or Upper Class".
    https://flywith.virginatlantic.com/gb/en/flying-club/members/status-match.html

17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Vil gold hos Virgin være samme tier som EBG?

18. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Virgin Gold er SkyTeam Elite Plus, altså identisk med fremtidige EBG.
    Største fordelen er vel at du lett scorer noe humør poeng når du integrerer Virgin Gold kortet i Tinder profilen din.

Screenshot_20240703-192633.png

19. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis du kan oppdatere oss (meg :D) på hvor raskt utløpsdatoen på Senatorstatus endrer seg i appen fra 25 til 26, så blir det satt veldig stor pris på!

20. Alekseolsen

Alekseolsen Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet hvor raskt dette går og om det kan gjøres med fullflex billett Om kanselleres? Skulle gjerne hatt ett loungebsøk på AMS lørdag (om jeg da ikke bruker all tid i den håpløse passkontrollen!)

Del denne siden