Du må vel snakke med Statusmatch eller M&M, men jeg tolker "this promotion" til å gjelde både selve match, men også challeng'en på 6 legs. Håper selvsagt jeg tar feil .
Vielfliegertreff rapporterer at SAS nå også matcher LH Sen til EBG. Ja vel... https://www.vielfliegertreff.de/forum/threads/status-match-sas-zu-m-m-bis-sen.160847/post-4126614
En på businessclass.se melder at han gjorde nøyaktig som dette, og til og med ble anerkjent som Senator ombord - men poengene kom likevel til EB. Så her bør man følge med som en hauk, tror jeg.
Ser det er andre som har hatt noen issues med setevalg, så dette er kanskje relevant for noen. Jeg gjorde statusmatch og booket en EB bonustur med Austrian+LH til BKK i biz, men de skulle altså ha betalt 229EUR for privacy seats. Sendte inn spørsmål via kontaktskjema og fikk ordnet det. Det påstås statusen ikke ble vist korrekt fordi jeg hadde både EB og M&M registrert. Skal også sies at det tok to forsøk. Første svar var kort og kontant at "Setevalg er en betalt tjeneste." Sendte inn en gang til med screenshot fra deres egne websider hvor det står eksplisitt at Senator kan velge privacy seat kostnadsfritt. Også et tilfelle av agentrulett tenker jeg.
Angående setevalg: Etter at Senator kortet dukket opp i appen var det ikke mulig å velge extra legroom seats gratis hos LH (i Eco Classic). Det ble dog mulig 24 timer etterpå og jeg fikk nå valgt nødutgang for helle reisefølge. Hos LOT klarte jeg ikke å velge seter ved nødutgangen. Det går fint i en ny dummybooking, men ikke for eksisterende bestillinger (jeg fikk endret til 2220 nummeret i LH appen). Men, når jeg søker opp LOT bookingen på Thaiairways.com, så dukker nødutgangsråden opp "free of charge" og jeg fikk endret. Hos LOT kommer setene nå opp med utropstegn, men jeg satser på at dem blir stående?!
Det kom et standardsvar om at denne e-posten ikke ble betjent lenger og ingen ville forholde seg til e-posten. Et selskap det ikke er mulig å sende e-post til er ganske ubrukelig.
Jeg venter fremdeles på et svar jeg sendte i 2022 via feedback formularet , så det blir ingen alternativ. Men spøk til side: Det er vel ganske vanlig at flyselskaper er vanskelig å nå på epost? SAS er et hederlig unntak (altså bortsett fra at dem ikke kan hjelpe med noe særlig - så svarer dem i hvert fall)? EDIT: Når man er logget inn med Senator statusen og Tyskland som lokasjon, så får man i hvert fall et eget telefon nummer for Miles & More. Usikker om disse kan hjelpe med ombestillinger og lignende, men jeg regner med at man kommer raskere gjennom der (husk landskode +49):
Er det noen som har gjennomført 6 legs allerede? Hvor raskt kommer egentlig bekreftelsen på at man da har Senator til 2026?