Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,737
    Bonuspoeng:
    93
    Sistnevnte, på ruter hvor det er mulig å velge 2 stops hver vei, når du har funnet en rute/dag det er mulig å velge 2 stops hver vei. Jeg vurderer i stedet å ta 2 helgeturer t/r med 1 stop hver vei for mer frihet til å velge flytider og destinasjon ;)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,057
    Likes mottatt:
    33,326
    Bonuspoeng:
    293
    Mener en diskusjon i tråden konkluderte med at Cityline var innafor?
     
  3. Apekatt87

    Apekatt87 Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Står jo i vilkårene for statusmatchen at "Lufthansa City" er godkjent. Antar Cityline er Lufthansa City?
     
  4. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    53
    Nei, det er to forskjellige flyselskap visstnok, men @themichael gjorde litt research og fikk til svar at de teller med begge to.

     
    RoadKing and Staralliance like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,693
    Likes mottatt:
    872,303
    Bonuspoeng:
    293
    BGO-FRA-MUG-BEG/BEG-MUC-FRA-BGO 18.10 -20.10 3688kr i økonomi
     
    Insomnia4u, Trykkern and RoadKing like this.
  6. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det fikk jeg skriftlig bekreftet.
    Den eposten fra statusmatch er lagret på et trygg sted :cool: og kan videresendes til deltakerne her hvis noen skulle bli nektet SEN til 2026 etter et tilstrekkelig antall turer med LH Cityline. Min egen segment run inneholder også 3/6 segmenter med Cityline.

    Edit: Her er epost korrespondansen:

    upload_2024-7-10_12-25-21.png
     
    Last edited: 10. juli 2024
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Da kan jeg svare meg selv. Booket akkurat OSL-MUC-FRA-LHR med utreise på en lørdag og hjemreise søndag LHR-FRA-MUC-OSL. Reiser fra OSL på ettermiddagen på lørdag og hjemreisen er fra LHR på morgenen søndag og ankomst OSL før 1800. Da får jeg akkurat nok timer til en grei søvn på mitt faste hotell på LHR før hjemreise :):D Betalte 3600 NOK pluss hotellet. Da slipper jeg å reise i ukedagene og kan parkere bilen en natt i nærheten av OSL.
     
  8. Trykkern

    Trykkern Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor booket du denne reisen?
     
  9. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøvde først å booke direkte på Lufthansa men fant ikke flightene der. Så gikk jeg til Google flights og fant flightene der. Da kan man klikke på linken til Lufthansa fra Google flights og da kommer alle flightene opp på Lufthansa sine sider :) Husk å logge inn og registrere M&M medlemsnummeret. Jeg så også på mailen fra Lufthansa at de hadde en kampanje på 2000 miles på første bestillingen så et tips er å aktivere denne før du bestiller (hvis du har denne mailen da)
     
    Trykkern, themichael and Spielhaug like this.
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Så man får flyvninger der som ikke tilbys av Lufthansa selv, men når man klikker seg inn til Lufthansa fra Google Flights kan man kjøpe direkte fra Lufthansa? Spennende, det var nytt for meg :)!
     
  11. LaDuden

    LaDuden Senior Medlem

    Innlegg:
    505
    Likes mottatt:
    1,601
    Bonuspoeng:
    93
    Sett det samme på Momondo. Der Lufthansa kommer opp som en av bestillingspartnerne og man blir ført videre til Lufthansa sine bestillingssider.
     
    themichael liker dette
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,433
    Likes mottatt:
    4,335
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken dato? Jeg leter desperat etter en billig reise for 6 legs selv, og jeg har også mulighet for å dra midt i uka. Mumle noe om å skulle ha gjort dette for lenge siden..
     
    Last edited: 12. juli 2024
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,433
    Likes mottatt:
    4,335
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen steder/triks for å finne reiser med akkurat 2 stopp? Sliter litt med å søke frem noe bookbart. På awardfares kan jeg jo oppgi 2, og så prøve å finne betal-seter hvis jeg finner et bonusfly såklart, men enkelt er det ikke
     
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv den gamle ITA Matrix?
     
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,433
    Likes mottatt:
    4,335
    Bonuspoeng:
    113
    Da ble det segment-run til Poznan på meg også:

    poznan.png
    Helvetes tidlig, men skal vel få det til.
     
  16. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,106
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    113
    Det overrasker meg at så mange har behov for M&M Senator status etter februar 2025 når dagens match går ut. Er det fordi man planlegger en siste *A bonusreise etter februar 2025 i øko? Man mister jo uansett Senator i 2026. Kun de som reiser svært mye med LH vil klare å opprettholde Senator. Jeg har selv Senator status som blir gull verdt på to *A longhaul denne høsten men etter det ser jeg null behov for LH Senator. Spør i tilfelle det er noe jeg ikke har skjønt ettersom folk betaler tusenvis av kroner i reiser for å få LH Senator ett år ekstra.
     
    EndreD and Maggie like this.
  17. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    For min del er det adgang til loungene. Jeg liker å ta noen turer til LHR for blant annet å gå på loungene og da er det greit å kunne variere mellom loungene på T2 (LH) og T3 (BA) Med SAS ser det ut som om alt dette forsvinner fra 1/9 på LHR. Jeg har også flydd KLM 3 ganger med poeng i C til LHR via AMS fra OSL men det er kun for å bruke opp poengene. Hadde ikke betalt for dette. Så for meg blir det One World eller *A fremover til LHR (og andre steder)
     
    Nuvolari liker dette
  18. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,433
    Likes mottatt:
    4,335
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det er fordi man planlegger å fly med Lufhansa i fremtiden, ikke bare SAS.

    Har familie i Tyskland og ofte er Lufthansa billigere enn SAS til Frankfurt, og de flyr direkte. For ikke å snakke om at SAS ikke lenger flyr dit på lørdager ser det ut til. Eller påskeuka.

    Kommer fortsatt til å primært samle poeng hos Eurobonus, og jeg er 99% sikker på at jeg ikke kommer til å rekvalifisere meg til Senator, men det er veldig greit å kunne få Senator frem til ihvertfall 28.02.2026.

    Selvfølgelig.. fra et rent finansielt perspektiv er det kanskje galskap å ta segment run. Kunne ha brukt de pengene på andre ting. Men vi er jo litt gale her inne.
     
    jonss, Reiseglad, Insomnia4u and 5 others like this.
  19. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er sikkert en minoritet, men for min del har jeg absolutt planer om å reise *A også fremover på betalte billetter. Mye av reising skjer til MUC pga familie og da er det forskjell som dag og natt mellom LH loungene (god varm mat, mye plass, barista,...) og Air France KLM Lounge (slitt, 45 sitteplasser, kun ferdigpakket søppelmat,...).
    Jeg vurderer reelt om det lønner seg for meg å streve etter LTG (7 år igjen) med SAS når jeg ser hva som venter oss. Enn så lenge er jeg glad jeg får Senator statusen. Når den går ut kan jeg vurdere om det blir best å matche til annet programm, kjøpe Amex Platinum (gir LH Business Lounge adgang) eller rett og slett kjøpe Business billetter.
    Når det er sagt: Selv om jeg snakker om "segment run" selv, så har jeg kun tatt litt tilpasset ruting på reiser som jeg uansett ville tatt til november.
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,693
    Likes mottatt:
    872,303
    Bonuspoeng:
    293
    Ren forfengelighet ..
     
    EndreD, holmen, freddyen and 4 others like this.

Del denne siden