Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. TravelPlus

    TravelPlus Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Eks OSL-FRA-MUC-WRO (eller andre Polske byer)/r - pris ca kr 3.900 i eco (W)
    Bookes i LH app
     
    Trykkern liker dette
  2. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    I tilfelle jeg har gått glipp av noe: Er det rimeligere å bestille i appen eller er det flere valgmuligheter der?

    Jeg bestiller alltid i nettleseren for å kunne bruke ViaTrumf.
     
    Nordlands liker dette
  3. TravelPlus

    TravelPlus Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Så langt jeg vet er det ikke det. Skulle ha skrevet ‘kan bookes direkte…’ (les; routing trenger ikke bookes via OTA’s).
     
  4. Trykkern

    Trykkern Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg finner bare reiser med 2 legs til den prisen, 3 legs er mer enn dobbelt så dyrt, er det noen triks jeg ikke vet om?
     
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Om det er interessant for noen, så har LOT salg fra Norge til 10 polske byer (pluss OMR, GYD, TBS og EVN).
    Det er mulig å samle fire segmenter for ca. 1 500 kr. Fordelen med LOT er at du får valgt sete (inkl. nødutgang) gratis også i Eco Saver (med SEN vel å merke). Det samme gjelder et stykk bagasje, men det er kanskje mindre relevant for en MR. Loungen i WAW er dessverre litt trangt for tiden pga ombygging.

    (legg merke til at prisene her er i Eco Standard, så det blir nok 300-400 kroner billigere i Eco Light)
    upload_2024-8-27_18-3-55.png
     
    Last edited: 28. aug 2024
    milehigh, Baldrick and NoLimit like this.
  6. Trykkern

    Trykkern Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    28
    Kan jeg fly LOT for å få godkjente legs i Lufthansa?
     
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,127
    Likes mottatt:
    3,485
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk tilsendt gullkort med senator logo på og appen ble oppgradert samtidig.
     
  8. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    3,956
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket 6 legs til Sofia via MUC og FRA fra Oslo til 2600,- (billigste eco). Fant flightene på Google Flights til ca 2900,- og valgte book via Lufthansa. På LH sine sider fikk jeg beskjed om at prisen ikke lengre fantes, men kom opp som billigere:) Det samme skjedde på en dummy booking til Budapest. Lavere pris på LH. Dette var fredag til lørdag tidlig i november.
     
    jgroneng, Trykkern and TravelPlus like this.
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113

    Ja, LOT segmenter teller mot status match:

     
    Trykkern liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,518
    Likes mottatt:
    62,989
    Bonuspoeng:
    293
    Fysisk kort?
    Rart at ingen andre har fått det?
     
  11. TravelPlus

    TravelPlus Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Sjekk routingen jeg nevner f.eks på datoene 9.-10.sept på LH app/web. Pris nå kr 4.000. Totalt 6 legs (2x3 legs) med 1 overnatting.

    @Points4Fun har funnet bedre priser enn meg..
     
    Last edited: 27. aug 2024
    Trykkern liker dette
  12. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    286
    Likes mottatt:
    1,231
    Bonuspoeng:
    93
    Som vi sier i Finnmark; bedre med Airbus i øko til Ghana, enn rutebuss til Tana..
     
    kaiarne, Storbaba, OyvindN and 10 others like this.
  13. Trykkern

    Trykkern Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ser det vil bli umulig for meg å rekvalifisere Senatorstatus etter at første år har gått, men hvilken verdi har egentlig en slik status all den tid vi vil fly mest mulig med Skyteam for å opprettholde status der? Vi har en tur til Asia til våren med LH og TK, men det er business hele turen og da har vi vel uansett fordeler inkludert.
     
    Storbaba and eventyrer like this.
  14. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,105
    Likes mottatt:
    1,737
    Bonuspoeng:
    113
    Nei da har det liten verdi. Jeg har kommet til samme konklusjon.
     
    tobeornot999 and eventyrer like this.
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,230
    Likes mottatt:
    1,959
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig liten verdi, men du får vel senator lounge i stede for vanlig lounge? Eller er det inkludert i long haul business?
     
  16. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,127
    Likes mottatt:
    3,485
    Bonuspoeng:
    113
    Fysisk kort ja. IMG_4240.jpeg
     
    milehigh, Calling, Baldrick and 8 others like this.
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Største fordelen jeg ser er at man fremdeles har et gullkort av høy verdi i Star Alliance som forhåpentigvis kan matches til enten et annet *A program eller kanskje til OneWorld når februar 2026 kommer.

    Ellers har jeg likevel en del flyvninger med Star Alliance i Eco og da er det jo bra med fordeler.

    For min del skal jeg fly minst mulig med SkyTeam neste år, bare akkurat nok for å opprettholde gull uten å måte bruke soft landing :D. Utover det har jeg tenkt å nytte Senatoren i størst mulig grad.

    Ellers får du som sagt Gold lounges/Senator lounges, Senator lounge også ved ankomst og gratis setevalg i Business (litt usikker hva som er statusen hos LH, men tronsete hos LX koster jo f.eks. penger).
     
    magnusant liker dette
  18. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,094
    Likes mottatt:
    14,878
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål sendt inn 21.8 : Vil flight bestilt hos Swiss med LX rutenr og operert av Helvetic Airways telle som et av seks segmenter for å forlenge Senator status til 2026?

    Svaret kom i kveld:

    "Dear Mr "Berlioz",

    Thank you for writing to Miles & More.
    To accomplish the Senator Challenge, you need to complete 6 flight segments with Lufthansa, Lufthansa City, SWISS, Luxair, LOT Polish Airlines, Eurowings, Discover Airlines, Brussels Airlines, Austrian Airlines, Croatia Airlines and Air Dolomiti by 30 November 2024.

    Therefore, if your flight is operated by Helvetic Airways, it will not count for Senator challenge.

    Thank you for your understanding and wish you good health.

    We would appreciate it if you take a moment to participate in our service survey. Your feedback helps us to improve the quality of our service.

    You can access it easily and conveniently by clicking on the following link: Customer survey

    Sincerely,
    Pia Sanders
    Miles & More Service Team"

    Da er det vel ikke mer å si om den saken. Annet enn at de opplistede og gyldige flyselskapene (antagelig) er eid av Lufthansa. Helvetic er ikke eid av LH.
     
    Eddie47, Trykkern and Fly med oss like this.
  19. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Dobbeltsjekket nettopp mine to siste kvalifiseringssegmenter på samme PNR, som jeg skal fly i oktober. Det viser seg at det jeg har booket er to flighter som skulle flys av Swiss, mens en av flightene i etterkant er gjort om til å skulle flys av Helvetic. Da får jeg skrive inn og høre hvordan de kommer til å håndtere dette...
     
    Last edited: 28. aug 2024
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,518
    Likes mottatt:
    62,989
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo ganske dust, spør du meg. All den tid det ikke er så enkelt å velge hvem som flyr flyet man booker hos LH eller Swiss..

    Da har jeg kjøpt en tur til Paris via ZRH helt unødvendig ser det ut til. Operated by Helvetic og AirBaltic. Jaja. Får ta det på tabbekvoten.
     
    Cumulus liker dette

Del denne siden