Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis de flyr med LH-nummer: ja.
     
  2. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    Er det andre som har utfordringer med å registrere miles&more nr for LX-flights? Får endret både LH og tk-segmenter til sen-nr men ikke zrh-osl med lx.. får kun feilmelding når jeg forsøker endre den :oops: vil jo gjerne ha senator-lounge på zrh for mellomlandingen. Forslag?
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Klart! Lounge må du jo ha når du først har Senator.

    God gammeldags telefon til LX burde løse saken :p

    Eller chatbot som viderekobler deg til et menneske. Alt er lett tilgjengelig på Swiss.com
     
    ordnetseg liker dette
  4. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    Nå viser det seg at alle legs med LH og tk hvor jeg la in miles&more nummer er borte idag, og da selvfølgelig ikke mulig å legge inn igjen ettersom alt er endret til skyteam av bonusprogrammer. Så da blir det vel å legge inn ved innsjekk
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Samme hos Thai også.

    Har defaulted til Royal Orchid, og ikke mulig å endre.
     
  6. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,021
    Likes mottatt:
    2,994
    Bonuspoeng:
    113
    Vi fikk matchet guttongen på 9 til frequent traveller (han er EBS), det var samboer som ordna det så usikker på om hun gjorde noe spesielt.

    Nå er vi altså 2 stk senator og 1 frequent traveller som reiser til Thailand i februar. 2 stk på OS biz og undertegnede booker mest sannsynlig eco:eek: et par dager i forveien med LX ned og LH hjem. Satser på at statusen redder meg på et ellers fullt fly av statsløse turister.
     
    Last edited: 02. sept 2024
    themichael, Insomnia4u and Skarven like this.
  7. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har tips til hvordan man bør gå frem for å finne 6 billige legs fra BGO? Har sett på Londontur på lufthansa.no, men ene veien blir stort sett veldig dyr når man absolutt vil BGO-FRA-MUN-LHR eller motsatt.

    Periode 14.10-10.11
    Helst 1-3 netter, når som helst i uken.
     
  8. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,732
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor billig? Jeg har selv planlagt 2 helgeturer da det var enklere å finne, brukte denne LH siden for å peile meg inn på aktuelle steder. Jeg havnet på 4122,- for 2 legs Eurowings t/r DUS og 4 legs LH t/r LHR.

    Forslag 6 legs til det LH kom opp med som billigste destinasjon fra BGO okt-nov:
    26.okt LH/Air Dolomiti BGO-FRA-MUC-VRN 1305-2040
    28.okt LH/Air Dolomiti VRN-MUC-FRA-BGO 1635-2355
    4253,- i Eco Light
     
    Calling liker dette
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Kjipeste nyheten jeg har funnet ut på lenge:

    Jeg var altfor rask til å matche SAS gull til Miles&More med challenge og tull.

    Hadde jeg ventet/sjekket litt mer, ville jeg valgt Thai 2 års gratis *A Gold uten noen vilkår. Eller South African 1,5 år *A Gold, også uten vilkår eller challenge.

    SÅ: Toget har gått for min del (de matcher EBG+ nummeret og sier at du ikke kan søke på nytt, akkurat som vilkårene også sier). Men om du IKKE har søkt ennå, anbefaler jeg å vurdere 2 års *A Gold med Thai fremfor et halvår med Luftwaffe.

    All info her, inkl valg av hvilket *A selskap du ønsker å matche med:
    https://staralliance.statusmatch.com/airlines/
     
    Insomnia4u, coccifera and milehigh like this.
  10. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Av og til svarer det seg heldigvis å være treg...
     
  11. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    994
    Bonuspoeng:
    93
    Der har jaggu LH tatt rotta på oss...

     
  12. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du skulle reise litt innenfor Europa kan jeg i hvertfall si at det er hyggelig å ha Senator lounge ved ankomst (fungere også ved ankomst med *A som ikke er i LH gruppen). Gratis exit row hos LH gruppen og LOT er trivelig også. En liten trøst, kanskje?

    Ikke minst har jeg klart å samle 20k M&M miles på ganske kort tid som jeg ikke kunne ha fått med de andre selskapene.
     
    Cumulus liker dette
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt, alt beror på reisemønster og andre fordeler.

    For meg gir feks *A Gold feks førsteklasse på Heathrow Express til prisen av turistklasse. Når jeg ikke er ute i Norwegian-land på Gatwick, som er sjeldnere enn jeg er på LHR (typ 20 ish ganger i året på LGW og det dobbelte på LHR). For andre har denne fordelen null verdi, men jeg gjør det så ofte at det er hyggelig å ha det litt ekstra behagelig ombord.

    Og alle *A Gold fordelene med fast track på alle steder jeg er innom i USA, Asia og Europa om jeg er på en *A carrier uavhengig av billett-typen. Inkl også Senator lounges hos LH, med hvilken som helst *A billett.

    Forøvrig kan man jo enkelt kreditere til et annet selskap enn man reiser med i samme allianse hvis det er ønskelig :)
     
  14. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for link, den var nyttig. Jeg havner på ca. samme pris på tur til LHR (4 legs) + tur til Krakow (4 legs), så blir vel fort to turer. Om man ikke får igjennom en Thai status match da. Som nyfrelst Thailandturist hadde den vært veldig grei å ha. Rimelig frustrerende at man er ekskludert når man matchet mot M&M før nåværende kampanje ble lansert.
     
    Nordlands liker dette
  15. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    1,683
    Bonuspoeng:
    93
    Kampanje nå. Får 50% på toppen. Hmm: Skal, skal ikke?
     
  16. Apekatt87

    Apekatt87 Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Det ble premium eco fra BRU til ACC etter jeg betalte 2500,- av egen lomme ved gate for en upgrade. Fikk en hel seterad for meg selv, så det var egentlig ganske greit. På returen så ble det faktisk biz, siden prisforskjellen var stakkarslige 80USD på eco og biz.

    Sidenote: BGO - FRA og FRA - BRU var eco. Flyvertinnene på begge flightene kom bort til meg før avgang og spurte om jeg ville ha noe å drikke, om det var noe de kunne gjøre osv. Kom også bort til meg rett før landing å spurte hvordan flyturen hadde vært.

    Ser ut til at Senator hos LH er hakket kvassere enn EBG hos SK.

    Ble btw 11400 miles registert pluss 380 qualifying points. Så jeg er 38% på vei til senator på "sikkelig" måte.
     
    Last edited: 04. sept 2024
    Teknolai, McBuljo, Baldrick and 2 others like this.
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,927
    Likes mottatt:
    2,529
    Bonuspoeng:
    113
    Bra info, dette var jeg ikke klar over. Mister TG Gull fra oktober, men spørs om det går an å matche til gull (selv om gull ble opptjent på vanlig måte hos TG).

    Det som er kjipt er at hvis du får avslag på en søknad får du ikke lov å søke ett annet. I alle fall ikke gjennom den portalen.
     
    tobeornot999 liker dette
  18. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Er deg meg eller har KLM/AF skrudd prisene opp etter 01.09.? Ser på GIG til neste mai, her var det 26k t/r i C for 2 uker siden, nå 33 uansett dato...
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,927
    Likes mottatt:
    2,529
    Bonuspoeng:
    113
    Om du søker på KLM/AF sine sider så opererer vel de med dynamisk prising? Søk på SK var ikke tilgjengelig før 01.09.
     
    stashorizor liker dette
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i at det er dumt.

    Men vilkårene for å få godkjent match er vel lik på tvers av selskapene.

    Så dersom man får avslag hos ett, ville man fått avslag hos neste også.

    Er jo helt binærr avgjørelse: har du gyldig SAS status får du gull match.
     

Del denne siden