Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,927
    Likes mottatt:
    2,529
    Bonuspoeng:
    113
    Tja. Turkish har f.eks som policy at om du har fått matchet hos dem før får du avslag. Usikker på hva TG har som policy eller "fine print". Er mer det jeg tenkte på.

    Men jeg skal ta en for laget og søke TG :)
     
    Last edited: 04. sept 2024
    tobeornot999 liker dette
  2. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Beklager dette var og feil thread..
     
  3. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    1,244
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde jeg, gikk rett igjennom så begge barna er matchet til Frequent Traveller:)
     
    themichael liker dette
  4. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    53
    @tobeornot999

    Jeg var i samme posisjon. Skulle fly med SAS, Thai, EVA og ANA. Hadde endret legg-for-legg alle andre enn SAS. Men, det var forsvunnet i appen. Jeg spurte om å endre dette når jeg sjekket inn, men da sa hun i skranken at det allerede lå M&M der på de flightene som jeg hadde lagt inn. EB-nummeret lå der også, men som et sekundær-FFP. I appen så ble det korrekt gjengitt LH Gold på de boardingpassene som var aktuelle.

    PS: når jeg skulle inn i *A-lounger med boardingpasset fra SAS/Norge så var det kun EBG som var skrevet på boardingpasset. Siden jeg fikk ett boardingpass for de fire første leggene så måtte jeg bruke mange minutter i hver lounge med å vise M&M-appen og forklare hvordan det hang sammen. Jeg forsøkte å få nytt boardingpass i Oslo, men det fikk jeg ikke. Kan derfor anbefale å aldri vise papirlappen som det står EBG på hvis du skal inn i en *A-lounge. Selv om QR-koden burde vært det samme som i app.
     
    OyvindN, RoadKing and ordnetseg like this.
  5. kongenamundsen

    kongenamundsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Da var statusmatch i boks med 6 legs med LH som senator. Stor takk til de som har tipset om POZ via FRA og MUC til en overkommelig pris. Gjorde totalt 8 flyginger og 6700 km på en helg, og det kjentes på kroppen:)Sånn er det når man bor inst inni reva av moder Norge..Røyk på en smell på kr. 1072 for 3-4 timer med å ligge flat og ta seg en dusj i POZ, da inngang til avgangshallen var 2 timer før(avgang fra POZ kl. 0605) og det var trestoler fra ungdomsskolen rundt overalt. Så da blei det å sjekke inn på Moxy-hotellet som er rett i nærheten.
    Om noen skal ta den samme turen med retur samme dag, burde det ikke bli noe problemer, da egen VIP inngang for Senatorer gjennom security, og det tok 2 sekunder å komme seg igjennom. Ikke mange folk som hadde tilgang, da jeg tror det er flest avganger med Monarch, Air Europa, Ryanair etc. Står ingenting på security, da kun VIP skilt og ingen info om hvem som har tilgang på denne som jeg så. Passet som jeg hadde med ble kun brukt på Moxy, da dem måtte ha noe info om meg. Ellers var det innad i schengen all the way. Ellers må jeg jo si at lungene til LH vil bli savnet, da jeg har koset meg med all vått og tørt gjennom helgen.
    Prøvde å la LH fikse alt mht tildeling av seter, og fikk vindu-sete 5 ganger og oppgradert til business og midtgang på 1 av flygingene. Fikk ledig midtsete 3 ganger inkl oppgraderingen. Det må man si seg fornøyd med, all den tid det var mas mht handbagasje og fulle fly hele helgen:)
    Takk nok en gang for mange gode tips og info.
     
    Baldrick, Nordlands, milehigh and 8 others like this.
  6. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Etter langt om lenge fikk jeg svar fra Miles & More, som bekrefter det statusmatch.com sier:

    Please note, to complete the SAS Eurobonus status match challenge, your eligible flight must have a flight number that is marked as LH, LX, OS, SN, EW, 4Y, VL, EN, LO, LG, OU and be operated by one of the eligible airlines.
    Therefore, your flight operated by Helvetic Airways will not be counted for the challenge.
    We appreciate your understanding.


    Jeg orket ikke gå og vente på svar, så jeg har allerede booket om så jeg har rene LH-flighter.
     
    Lars J liker dette
  7. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    658
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    93
    Hva betalte du for fly?
     
  8. kongenamundsen

    kongenamundsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

    Betalte for gjennomgående billett kr. 3500 på light, da jeg kun hadde ryggsekk med på turen. Man får ikke velge sete på light-billetter jf tidligere poster i tråden.
     
  9. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    658
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har funnet noen andre alternativer også da kan tenke meg å være 1-3 dager på ferie , men fra jeg fikk godkjent per email og venter på oppgradering på app så øker prisen med mer enn 500-1000 kr
     
    kongenamundsen liker dette
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg betalte 3200 t/r for OSL-MUC-FRA-LHR. Så har jeg en natt på LHR før jeg flyr tilbake om morgenen. Senator kan vel velge sete når innsjekk åpner har jeg lest et eller annet sted?
     
    ina and Upsaker like this.
  11. kongenamundsen

    kongenamundsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Mente selvfølgelig på forhånd, og man kan jo ved innsjekk velge sete. Var litt unøyaktig i formuleringa. Men valgte å prøve LH sine valg av seter til meg denne gangen. Ble satt rett bak siste business-sete(gardinen;))raden.
     
    TravelManBiz liker dette
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde, ifølge hun i skranken på OSL, fortsatt stående SAS EBG som FQTV på billetten min med TG.

    Det ga jo ingen mening etter 1 september (men billetten var kjøpt tidligere), og jeg spurte henne om å endre, viste frem TG*G og da oppdaterte hun med et smil og printet samtidig boarding-kort som ikke viste EBG men TG*G i stedet.

    Appen viste gammelt format med EBG som FQTV, men jeg forsøkte ikke ny nedlasting i etterkant av endringen - som sikkert ville slått gjennom.
     
    btm and Rscott like this.
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for alle som anbefalte å strekke reglene litt ;).
    Min datter på 16 ble også matchet til FQTV 30 minutter etter søknad. Grei sak, fordi vi reiser ofte fra MUC der hun nå også får Fast Track. Ikke minst får hun et stykk gratis bagasje i LOT Eco Light som vi også bruker en gang i blant, så det har absolutt sin verdi :).
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,448
    Likes mottatt:
    8,849
    Bonuspoeng:
    183
    Kjører en MR til MCO. Småpene 4100 t/r i eco for 4 legs SVG-FRA-MCO. Kommer ikke til Granca for den prisen, for å si det sånn.
    Senator lot meg velge XL-seter på langstrekkene, så jeg håper det blir ok selv i eco. Det er Discover som flyr for LH, og da kan man visstnok ikke verken by på upgrade, eller kjøpe i etterkant. Får se om man kan lure seg til en CU eller kjøpe noe i gaten. Det gledes til litt sol og varme i november!!!
     
    Ombo liker dette
  15. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,290
    Likes mottatt:
    5,856
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser at det er ett krav på 30.000 poeng for Gull, eller 45.000 poeng over to år, betyr dette at hvis jeg tjener 45.000+ Poeng på dobbel poeng kampanjen at jeg beholder gullstatus i de påfølgende to årene som følge av dette?
     
  16. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    948
    Likes mottatt:
    330
    Bonuspoeng:
    63
    Brukte du korrekt alder på datteren din?
     
  17. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,732
    Bonuspoeng:
    93
    På hvilket program da? På Miles&More som denne tråden omhandler er kravet for Senator 2000 poeng / 1000 qualifying points innenfor 1 år, og du beholder status påfølgende 1 år.
     
  18. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, alder er riktig registrert i både EuroBonus og Miles & More.
    Men man må avkrysse en bekreftelse at man er minst 18 år når man sender inn status matchen.
     
  19. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,237
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle uansett ut på en tur med fruen og booket like gjerne turen og returen som tilsammen seks segmenter med SN for å forlenge Luftwaffe-senatoren enda en tid. Alt sammen i Eco Light. Jeg forstår det slik at man kan få velge sete ved innsjekk (eventuelt bli tildelt?), men får jeg som senator (og reisepartner på samme PNR) priority boarding?
     
  20. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,290
    Likes mottatt:
    5,856
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte på TK sitt program. Er det slik at jeg beholder Gull i to år etter at jeg har tatt 45.000 Poeng på deres program?
     

Del denne siden