Miles & More lanserer 'Status Stars'

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ILS2, 07. nov 2013.

  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Bonusprogrammet til LH-Group offentliggjorde i dag sin siste nyvinning, 'Status Stars', som kort går ut på at medlemmene får opptil 5 stjerner på bonuskortet/bagasjetag-en m.m. avhengig av hvor lenge man har hatt status i programmet.

    Fordelene med disse stjernene? Ingen! Niks!! Nada!!!

    Utrolig, men sant.

    http://www.miles-and-more.com/onlin.../news/detail?nodeid=1306726085&l=en&cid=18002

    For en god latter anbefaler jeg alle å ta turen innom M&M-forumet på FT - dette påfunnet blir ikke spesielt godt mottatt der (forståelig nok).

    Miles & More har for øvrig gått fra å være et relativt attraktivt bonusprogram for reisende i alle klasser til utelukkende å være interessant for passasjerer i fullpris Y, C og F, og det skulle ikke overraske meg om EuroBonus får en del skuffede M&M-medlemmer over i sin kundemasse i tiden fremover.
     
    AndersB liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Lol. Akkurat som søndagsskolen. Oppfører du deg bra, får du gullstjerne ;)

    Radarparet Koch og Deprosse har gått helt i stampe, M&M har blitt skillelig rasert de siste 18 månedene etter at LH styret fikk panikk når de tapte mye penger en stund.

    Samme suppa BA gikk igjennom i 2003, men historien viser at ting endrer seg til det bedre når disse sjefene skjønner poenget..
     
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Fordi Miles & More systematisk har blitt slaktet som bonusprogram det siste halvannet året. Når dette da plutselig frontes som en positiv endring, ja, som en gladsak i en heller gladsaksfri hverdag for M&M-medlemmer, da må det komme negative reaksjoner. I mine øyne er dette nesten på grensen til latterliggjøring av egne medlemmer. Makan til 80-talls jappetidsprosjekt skal du lete lenger etter.

    ...og jeg har problemer med å se poenget med å lage en endring som ikke skal ha noen som helst betydning for statusmedlemmene - annet enn at noen ytterst få personer, som sannsynligvis sliter med lav selvtillit, vil føle seg littegranne bedre av å vandre rundt med en 5-stjerners tag på flyplassen. Gratis er det vel heller ikke, så da burde vel pengene heller bli brukt på noe mer konstruktivt.

    Utover det må M&M gjøre akkurat som de vil. Jeg vurderte å bli medlem - ironisk nok - rett før de sendte programmet til slakteren (fordi jeg ville kvalifisert meg til SEN det året), men takk og pris for at jeg ikke gjorde det.
     
    vegardg, Jørgen and tommy777 like this.
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Aight, hadde en lang samtale med Andreas hos M&M i dag og han kunne fortelle litt mer om stjernesystemet. De har sett for seg landslagstrøyene man har i fotball der man får en stjerne hver gang man vinner VM, du vet, sånn som Drillo og hans menn aldri blir å vinne.

    IT backend er klargjort for mye mer moro enn dette. De starter med recognition først og fremst. Ett håndtrykk og en vennlig påskønnelse for å si at ja, du er en av våre aller beste kunder. Du får også noen fete bagasjetagger som flyvertinner og andre er informert om hva betyr.

    Jeg spurte om det kommer frem av manifestet at man har denne påskjønnelsen. Svaret var at det kommer ikke noe frem bortsett fra bagasjetaggen, men at det er noen de vurderer som fase to, men ikke ett ekstra glass Champagne, men ekstra oppmerksomhet og en takk fra purser etc. LH har staffmøte i galley der de går igjennom manifestet på LH før alle flighter. Andreas sa at det blir sannsynligvis en del av del to.

    Jeg spurte om du får noe ventelisteprioritet eller noe slikt, noe det ikke har enda.

    Han kunne også fortelle at flere har tatt kontakt og sagt at de ikke vil ha stjernene på taggene for å være mest mulig anonym.

    Dette er kun begynnelsen på ett opplegg som kommer til å bli rullet ut, de lærer nå og ser hva folk synes. Make sense

    Jeg vet at sutrekoret på Flyertalk kjører igang så lenge de ikke får 100000 upgrade vouchers og adgang til First terminalen etter de er dau, men jeg ser hva de forsøker å gjøre her, respect from one wiseguy to another. Og det er ihvertfall mye bedre enn dette http://milepoint.com/forums/threads/united-sent-me-a-gift-seriously.66584/
     
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for et interessant innspill fra "den andre siden", Tommy, en side man sjelden hører mye fra. Det virker som stjernene utelukkende handler om personal recognition for egne statusmedlemmer. Isolert sett bra, men jeg sliter fortsatt litt med å se hensikten. Er ikke dette noe som dagens manifest fint kunne ha fikset? Er man SEN/HON, flott, personlig hilsen til deg, mens FTL kan få "ved kapasitet".

    Til og med jeg, som ussel EBG, har blitt tiltalt ved navn flere ganger hos LH, noe jeg aldri har blitt hos SAS. Særlig på shorthaul Economy kommer det overraskende, mens det er mer forventet og drillet i Business og First.

    Nå vil nok M&M ganske sikkert se et betydelig frafall i SEN/HON fremover, noe som vil gjøre personlig anerkjennelse enklere. Jeg forblir likevel skeptisk til denne nyvinningen, rett og slett fordi den medfører lite håndfaste fordeler - og da tenker jeg ikke på 100000 oppgraderingsvouchere og FCT-access, men av typen ekstra bagasje, ventelisteprioritet, bedre awardtilgjengelighet og andre småting som faktisk utgjør en forskjell uten at det koster så veldig mye for selskapet.

    På den annen side er jo tyskerne veldig glad i status, de elsker jo å markere at de er doktorer i det ene og det andre, så kanskje jappetidstags er veien å gå for å blidgjøre medlemsmassen...? Vi trenger jo ikke se lenger enn til EuroBonus, som doper sine medlemmer med ekstrapoeng for å gjøre wrap-en mer spiselig i WrapClass2E, for å se at små justeringer kan utgjøre en stor forskjell ;)

    Det blir uansett moro når man i fremtiden går ombord i en LH-maskin, og besetningen stirrer på passasjerers håndbagasje i jakten på stjernetags.

    Mon tro hva utsalgsprisen for en 5-stjerners HON-tag på eBay blir... :)
     
    Last edited: 09. nov 2013
    Cecilie and SASDC8 like this.
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ti ville hester ville ikke fått meg til å sette en tag med slike stjerner på håndbagasjen. Det er ille kleint altså.
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    5 Status Stars

    What you think you look like:
    [​IMG]

    What others think you look like:
    [​IMG]
     
    Scanflyer, vegardg, Ruby and 2 others like this.
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Latterlig hvis dette ikke tilfører verdi til brukerne, hvis de gir noe ekstra for hver stjerne etc så har det en verdi. Vi har jo alltid de som føler for å flashe stjerner da, blir kult å høre DYKWIA "but I am a 3-star Senator!".
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er lagt til rette at de kan gjøre mer om de vil. Vi får se hva de finner ut
     

Del denne siden