Minimum Connecting Time (MCT)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Edvard, 02. juni 2020.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Kan noen slå opp AV/AV på BOG for meg?
    Etter høstens slakt av Expertflyer har jeg ikke lenger medlemsskap der...
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Hele tabellen overskrider maksgrensen for forumposter. Skal du ha D/I, I/D eller I/I?
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    I/I antakeligvis, men er den så stor at den ikke kan screenshottes inn ?

    Kikker på en reise med 1:14 overgang.. håper det ikke er 1:15 som er min.. Usikkerr på terminalene dog..
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Fra telefonen var det enklest med "share as bbcode" :)

    I hovedsak rundt 1 time, men med en stor mengde unntak:

    Code:
    Minimum Connect Times:
    Connecting at BOG
    Incoming airline AV
    Outgoing airline AV
    Flight type International to International
    
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE    .30  1.00  1.30  1.30
    OFFLINE   .30  1.00  1.30  1.30
    ** OR * ARE ALL
    AV-AV II  1.05 ALL - FLT 6502 - 6502 CDS  ** -  ** TRM 1 - 1
      UIO - FRA
    AV-AV II   SUP CDS  ** -  ** TRM 1 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-AV II  1.00 CDS  ** -  ** TRM 1 - 1 31OCT21 - INF
    AV-AV II  1.05 ALL - FLT 6502 - 6502 CDS N/A -  ** TRM 1 - 1
      UIO - FRA
    AV-AV II   SUP CDS N/A -  ** TRM 1 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-AV II  1.00 CDS N/A -  ** TRM 1 - 1 31OCT21 - INF
    AV-AV II  1.05 ALL - FLT 6502 - 6502 CDS  ** - N/A TRM 1 - 1
      UIO - FRA
    AV-AV II   SUP CDS  ** - N/A TRM 1 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-AV II  1.00 CDS  ** - N/A TRM 1 - 1 31OCT21 - INF
    AV-AV II   .59 FLT  138 -  138 - FLT  213 -  213 TRM 1 - 1
      GYE - ASU 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .59 FLT 8394 - 8394 - FLT  213 -  213 TRM 1 - 1
      GYE - ASU 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .59 FLT  211 -  211 - FLT  213 -  213 TRM 1 - 1
      JFK - ASU 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT   50 -   50 - FLT   18 -   18 TRM 1 - 1
      LIM - BCN 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .59 FLT  138 -  138 - FLT   87 -   87 TRM 1 - 1
      GYE - EZE 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .59 FLT 8394 - 8394 - FLT   87 -   87 TRM 1 - 1
      GYE - EZE 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .59 FLT  211 -  211 - FLT   87 -   87 TRM 1 - 1
      JFK - EZE 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .51 TRM 1 - 1 PUJ - EZE 20SEP19 - INF
    AV-AV II  1.05 ALL - FLT 6502 - 6502 TRM 1 - 1 UIO - FRA
    AV-AV II  1.10 TRM 1 - 1 UIO - FRA
    AV-AV II   .55 FLT  137 -  137 - FLT   85 -   85 TRM 1 - 1
      PUJ - GRU 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .56 TRM 1 - 1 PUJ - GRU 20SEP19 - INF
    AV-AV II   .55 FLT  187 -  187 - FLT 8385 - 8385 TRM 1 - 1
      MEX - GYE 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT  129 -  129 - FLT  139 -  139 TRM 1 - 1
      PUJ - GYE 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT  129 -  129 - FLT 8383 - 8383 TRM 1 - 1
      PUJ - GYE 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .59 FLT  218 -  218 - FLT  210 -  210 TRM 1 - 1
      EZE - JFK 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .59 FLT  248 -  248 - FLT   49 -   49 TRM 1 - 1
      GRU - LIM 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT  138 -  138 - FLT  103 -  103 TRM 1 - 1
      GYE - LIM 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT 8394 - 8394 - FLT  103 -  103 TRM 1 - 1
      GYE - LIM 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT  211 -  211 - FLT  103 -  103 TRM 1 - 1
      JFK - LIM 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT  138 -  138 - FLT  239 -  239 TRM 1 - 1
      GYE - LPB 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT 8394 - 8394 - FLT  239 -  239 TRM 1 - 1
      GYE - LPB 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II  1.18 FLT  239 -  239 - FLT  227 -  227 TRM 1 - 1
      IAD - LPB 25OCT20 - INF
    AV-AV II   .55 FLT  211 -  211 - FLT  239 -  239 TRM 1 - 1
      JFK - LPB 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT   74 -   74 - FLT   46 -   46 TRM 1 - 1
      LIM - MAD 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT  138 -  138 - FLT  109 -  109 TRM 1 - 1
      GYE - MVD 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT 8394 - 8394 - FLT  109 -  109 TRM 1 - 1
      GYE - MVD 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .55 FLT  211 -  211 - FLT  109 -  109 TRM 1 - 1
      JFK - MVD 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .58 TRM 1 - 1 MVD - PUJ 01NOV19 - INF
    AV-AV II   .56 TRM 1 - 1 PUJ - SCL 20SEP19 - INF
    AV-AV II  1.05 ALL - FLT 6000 - 6999 TRM 1 - 1 LIM - SJO
    AV-AV II   .58 TRM 1 - 1 MVD - SJU 01NOV19 - INF
    AV-AV II   .57 TRM 1 - 1 PUJ - UIO 01NOV19 - INF
    AV-AV II  1.18 FLT  239 -  239 - FLT 8382 - 8382 TRM 1 - 1
      IAD - VVI 25OCT20 - INF
    AV-AV II   .59 FLT  195 -  195 - FLT 8382 - 8382 TRM 1 - 1
      SJO - VVI 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .59 FLT  699 -  699 - FLT 8382 - 8382 TRM 1 - 1
      SJO - VVI 29OCT23 - 30MAR24
    AV-AV II   .59 FLT 8376 - 8376 - FLT 8382 - 8382 TRM 1 - 1
      UIO - VVI 31OCT21 - INF
    AV-AV II   SUP TRM 1 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-AV II  1.00 TRM 1 - 1 31OCT21 - INF
    **-AV II  1.30 ALL - FLT 6502 - 6502 CDS N/A -  ** TRM 1 - 1
      ALL - FRA 24OCT12 - INF
    **-AV II   SUP CDS N/A -  ** TRM 1 - 1 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    **-AV II   SUP CDS N/A -  ** TRM 1 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    **-AV II  2.00 ALL - FLT 6000 - 6559 CDS N/A -  ** TRM 1 - 1
    **-AV II  2.00 ALL - FLT 6680 - 6999 CDS N/A -  ** TRM 1 - 1
    **-AV II  1.50 CDS N/A -  ** TRM 1 - 1 01SEP20 - INF
    **-AV II  2.00 ALL - FLT 6502 - 6502 CDS N/A -  ** TRM 2 - 1
      ALL - FRA 24OCT12 - INF
    **-AV II   SUP CDS N/A -  ** TRM 2 - 1 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    **-AV II   SUP CDS N/A -  ** TRM 2 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    **-AV II   SUP CDS N/A -  ** TRM 1 - 2 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    **-AV II   SUP CDS N/A -  ** TRM 1 - 2 COUNTRY US - COUNTRY US
    **-AV II   SUP CDS N/A -  ** TRM 2 - 2 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    **-AV II   SUP CDS N/A -  ** TRM 2 - 2 COUNTRY US - COUNTRY US
    **-AV II  1.30 ALL - FLT 6502 - 6502 TRM 1 - 1 ALL - FRA
      24OCT12 - INF
    **-AV II   SUP TRM 1 - 1 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    **-AV II   SUP TRM 1 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    **-AV II  2.00 ALL - FLT 6000 - 6559 TRM 1 - 1
    **-AV II  2.00 ALL - FLT 6680 - 6999 TRM 1 - 1
    **-AV II  1.50 TRM 1 - 1 01SEP20 - INF
    **-AV II  2.00 ALL - FLT 6502 - 6502 TRM 2 - 1 ALL - FRA
      24OCT12 - INF
    **-AV II   SUP TRM 2 - 1 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    **-AV II   SUP TRM 2 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    **-AV II   SUP TRM 1 - 2 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    **-AV II   SUP TRM 1 - 2 COUNTRY US - COUNTRY US
    **-AV II   SUP TRM 2 - 2 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    **-AV II   SUP TRM 2 - 2 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-** II   SUP CDS  ** - N/A TRM 1 - 1 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    AV-** II   SUP CDS  ** - N/A TRM 1 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-** II  2.00 FLT 6000 - 6559 - ALL CDS  ** - N/A TRM 1 - 1
    AV-** II  2.00 FLT 6680 - 6999 - ALL CDS  ** - N/A TRM 1 - 1
    AV-** II  1.30 CDS  ** - N/A TRM 1 - 1
    AV-** II   SUP CDS  ** - N/A TRM 2 - 1 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    AV-** II   SUP CDS  ** - N/A TRM 2 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-** II  2.00 FLT 6503 - 6503 - ALL CDS  ** - N/A TRM 1 - 2
      FRA - ALL 24OCT12 - INF
    AV-** II   SUP CDS  ** - N/A TRM 1 - 2 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    AV-** II   SUP CDS  ** - N/A TRM 1 - 2 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-** II   SUP CDS  ** - N/A TRM 2 - 2 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    AV-** II   SUP CDS  ** - N/A TRM 2 - 2 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-** II   SUP TRM 1 - 1 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    AV-** II   SUP TRM 1 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-** II  2.00 FLT 6000 - 6559 - ALL TRM 1 - 1
    AV-** II  2.00 FLT 6680 - 6999 - ALL TRM 1 - 1
    AV-** II  1.30 TRM 1 - 1
    AV-** II   SUP TRM 2 - 1 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    AV-** II   SUP TRM 2 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-** II  2.00 FLT 6503 - 6503 - ALL TRM 1 - 2 FRA - ALL
      24OCT12 - INF
    AV-** II   SUP TRM 1 - 2 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    AV-** II   SUP TRM 1 - 2 COUNTRY US - COUNTRY US
    AV-** II   SUP TRM 2 - 2 COUNTRY MX - COUNTRY MX
    AV-** II   SUP TRM 2 - 2 COUNTRY US - COUNTRY US
    **-** II GLSUP CDS  AA -  2D
    **-** II GLSUP CDS  AA -  2Z
    **-** II GLSUP CDS  2D -  AA
    **-** II GLSUP CDS  2Z -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BT -  AA
    **-** II GLSUP CDS  D8 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  DY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EW -  AA
    **-** II GLSUP CDS  F9 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  H2 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  HX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  KC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  MX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  NK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  QS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  RO -  AA
    **-** II GLSUP CDS  SY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  UX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VA -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VB -  AA
    **-** II GLSUP CDS  W6 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  XP -  AA
    **-** II GLSUP CDS  Y4 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  AR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BT
    **-** II GLSUP CDS  AA -  D8
    **-** II GLSUP CDS  AA -  DY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EK
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EW
    **-** II GLSUP CDS  AA -  F9
    **-** II GLSUP CDS  AA -  H2
    **-** II GLSUP CDS  AA -  KC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PD
    **-** II GLSUP CDS  AA -  QS
    **-** II GLSUP CDS  AA -  RO
    **-** II GLSUP CDS  AA -  SY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  TR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  UX
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VB
    **-** II GLSUP CDS  AA -  W6
    **-** II GLSUP CDS  AA -  XP
    **-** II GLSUP CDS  AA -  Y4
    **-** II  1.30 TRM 1 - 1
    **-** II  1.30 TRM 2 - 1
    **-** II  1.30 TRM 1 - 2
    **-** II  1.30 TRM 2 - 2
    .
     
    Are liker dette
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,249
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har egentlig ikke tenkt mye over det fordi noen har solgt meg billettene og jeg regner med at det går mer enn greit.

    Vi kommer inn med SQ fra LHR (terminal 0) og har 1:40 til neste fly SQ SIN-BKK (terminal 2)
    Er det god tid?
    Er det langt å gå?
    Er det lurt å vurdere rullestol?
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.changiairport.com/en/maps.html har et interaktivt kart som gir et inntrykk av avstander på Changi. Mellom LHR og BKK har du trolig et terminalbytte fra T3 til T2, dette står vanligvis oppgitt i reiserute og skjer raskt med airside transfertog.
    upload_2023-12-29_16-24-37.png
     
    Eddie47 liker dette
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    2,023
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som kunne hjulpet med MCT for LX-SK på OSL?

    Der er videre innenriks og jeg prøver å booke 55 min connection uten hell.
     
  8. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    upload_2023-12-30_16-19-46.png
     
    view liker dette
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    809
    Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Lørdag 20.1 lander vi i CPH 08.20 og har videre fly til LAX 09.30.
    Er denne trygg? Vet jo hvor tregt det går ut fra OSL med deice etc?

    Og venter de på oss hvis vi blir litt forsinket? Vi reiser kun med håndbagasje så det er ikke et problem.
     
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,432
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mer enn nok tid så lenge dere lander omtrent på oppsatt tid. Boarding stenger ikke før 08:55 (ref SAS sine sider om at boarding stenger 35 min før avgang). Dere kommer sikkert inn på B-gates eller A1-15, derfra til ytterst på non-schengen kommer du deg fint på 35 min, inkl passkontroll.

    Skulle dere være sene inn vil de helt sikkert vente til opp mot avgangstid før de eventuelt booker dere om til et annet fly. Prisen for å ikke vente noen minutter på dere er ofte €600 per pax.

    På generell basis er gjennomgående bookinger satt med MCT som gjør at man når neste fly uten å måtte sprinte. Selvfølgelig kan det være forsinkelser, men i utgangspunktet skal alle connections gå fint.
     
    Jeanette liker dette
  11. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    809
    Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Ok takk for utfyllende svar!

    Jeg er ikke så bekymret for passkontroll etc, den kan man alltids løpe forbi køen i:)
    Hvis vi plutselig står i CPH og flyet har reist håper jeg ihvertfall de kan sende oss med noen andre i *A da vi allerede er ombooket en dag senere en utgangspunktet pga kansellering av morgenfly til CPH.
     
  12. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    650
    Bonuspoeng:
    93
    LAX flighten er jo såpass tidlig at det er veldig mange muligheter, SAS har jo f.eks egne flighter til både Washington, Chicago og NYC litt senere på dagen og så får man vel United videre derfra.
     
  13. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    809
    Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Flott!

    Booket business OSL - EWR - LAX en gang, ingen fortalte at det KUN var business på OSL-EWR.. Du kan si den overgangen fra 1D hos SAS til 26A hos United var tøff mentalt og fysisk.
     
  14. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,432
    Bonuspoeng:
    93
    Kan noen sjekke MCT på CPH?

    Inn med AC og videre med SK (YYZ-CPH-SVG)
     
  15. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Results from https://www.ExpertFlyer.com
    Code:
    Minimum Connect Times:
    Connecting at CPH
    Incoming airline AC
    Outgoing airline SK
    Flight type International to International
    
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE    .30   .45   .45   .45
    OFFLINE   .30   .45   .45   .45
    ** OR * ARE ALL
    **-SK II   .50 21NOV18 - INF
    **-** II GLSUP CDS  AA -  2D
    **-** II GLSUP CDS  AA -  2Z
    **-** II GLSUP CDS  2D -  AA
    **-** II GLSUP CDS  2Z -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BT -  AA
    **-** II GLSUP CDS  D8 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  DY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EW -  AA
    **-** II GLSUP CDS  F9 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  H2 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  HX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  KC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  MX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  NK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  QS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  RO -  AA
    **-** II GLSUP CDS  SY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  UX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VA -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VB -  AA
    **-** II GLSUP CDS  W6 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  XP -  AA
    **-** II GLSUP CDS  Y4 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  AR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BT
    **-** II GLSUP CDS  AA -  D8
    **-** II GLSUP CDS  AA -  DY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EK
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EW
    **-** II GLSUP CDS  AA -  F9
    **-** II GLSUP CDS  AA -  H2
    **-** II GLSUP CDS  AA -  KC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PD
    **-** II GLSUP CDS  AA -  QS
    **-** II GLSUP CDS  AA -  RO
    **-** II GLSUP CDS  AA -  SY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  TR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  UX
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VB
    **-** II GLSUP CDS  AA -  W6
    **-** II GLSUP CDS  AA -  XP
    **-** II GLSUP CDS  AA -  Y4
    .
     

    Attached Files:

    Last edited: 10. jan 2024
    Rapolo liker dette
  16. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,432
    Bonuspoeng:
    93
    Litt armer og ben nå med en CT-booking med avreise i morgen hvor det har blitt kanselleringer som klusser til mye. CT-telefonen mener MCT i Toronto (YYZ) er 4 timer ved ruten ORD-YYZ-EWR, begge med AC. Alternativet jeg har funnet har rett over 2 timer. Har MBJ-YYZ-CPH på hjemreisen med AC med 2.5 times connection som er ok.

    Kan noen sjekke MCT-reglene på ORD for ruten ORD-YYZ-EWR (USA - Canada - USA) med AC?
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Fire timer ser ut til å stemme for US-US på YYZ:
    AC-AC II 4.00 TRM 1 - 1 COUNTRY US - COUNTRY US

    En slike routing kan også være i brudd med kabotasjeregler og gi trøbbel ved innsjekk.
     
  18. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,432
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge SAS får billettert med alle de advarslene og reglene de må forholde seg til, så er det vel en gyldig reiserute uansett?
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Reisen som helhet er antagelig innenfor ettersom den starter i Norge og ender opp i Jamaica, men Air Canada kan finne på å reagere da de ikke har lov til å frakte passasjerer mellom amerikanske flyplasser.
     
    Rapolo liker dette
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,432
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal ikke være lett å være bonusnisse. Har kun 1:15 på ORD, så får først og fremst se om jeg rekker neste flight. Dernest eventuelt diskutere med gjengen fra AC. Eventuelt bruke morgendagen på å finne noe annet som fungerer.
     

Del denne siden