Minimum Connection Time EWR

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Palg82, i går 08:26.

1. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Noen med erfaring rundt connection time for EWR den siste tiden?
    Ankommer i slutten av mai med SK907 i C og vurderer å booke MSY videre med 1t 20min tid mellom fly, da vi ikke ønsker å ankomme New Orleans veldig sent på kvelden. Har bare håndbagasje, men mener vi må bytte terminal fra B til C(UA flight). Neste direkte til MSY gir 7t 10min, så trenger noen alternativer til å slå i hjel tid rundt EWR om vi "safer" med lang connection. Da fint med tips som ikke bare innebærer Manhattan. Dragen er med.

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,254
    Bonuspoeng:
    293
    1:20 er altfor lite spør du meg. For mange usikkerhetsfaktorer.

Wiolenze liker dette
  3. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Med 1:20 er det svært sannsynlig at du ikke rekker neste fly. Jeg har mange ganger brukt 1:30-2 timer i immigrasjonskø.

4. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    303
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, 1.20 går mest sannsynlig ikke. Om du må gjennom sikkerhetskontroll på nytt (i tillegg til immigration) ville jeg sagt 3 timer for å ha ro i sjelen.

5. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    574
    Bonuspoeng:
    93
    Kan anbefale outlet-kjøpesenteret The Mills at Jersey Gardens for å slå ihjel to-tre timer i hvert fall. En ti-femten minutt sør for EWR. Du kan sikkert lure deg med en gratis shuttle bus til hotellene som ligger like ved om du ikke spanderer på deg en rideshare. Men, hvis du ikke skal sjekke inn bagasje i det hele tatt så er vel kanskje shopping og food court ikke det som står øverst på listen din ;)

Last edited: i går 10:08
  6. epsen123

epsen123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har selv landet med SAS på B og byttet til C. Måtte gjennom passkontroll, hente bagasje og droppe den av igjen, så gjennom sikkerhetskontroll igjen på C. Tror jeg brukte 40 min fra gate til gate, gikk supersmooth. Men så slipper jeg esta køene og det der og var gjennom passkontroll på 1 min.

7. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,494
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan gå, men avhenger at alt er i rute og at du bruker minimalt med tid i immigrasjonen. EWR er dog den flyplassen i USA jeg alltid har opplevd lengst kø i passkontroll og de er heller ikke særlig glad i MPC appen der. Så jeg ville nok ikke tatt den sjansen

8. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde nesten samme reise som for 3 uker siden.
    Jeg hadde 1t,53 min connection time og skulle videre fra C.
    Allt avhenger av om SK907 er i rute.
    ca 2-3 ganger pr mnd er SK907 forsinket.
    Stort sett er SK907 på EWR 12,45-13:00. aka ca 15-30 min for tidlig ute.
    Reis på en Onsdag hvist du kan fordi SK907 ikke går på Tirsdager så flyet ditt overnatter på OSL fra Tir til Ons.
    ------
    Min reise for 3 uker siden gikk som følger..
    Ingen innsjekket baggage.
    Reiste på en Onsdag.
    Arrival gate på EWR kl 12:40...aka 40 min for tidlig.
    Jeg var 1st av flyet og hadde fyllt ut toll appen MCP.
    Ikke et menneske i immigrasjonen og 1 luke åpen som var for vanelig immigrasjon.
    Jeg fulgte stolt den tydlige MCP skiltingen,og der var ingen luker åpene.
    Han "guiden" som sto der sa vent litt.
    Etter 5 min fikk vi beskjed og gå over til den vanlige immigrasjon køen.
    Jeg regner med at fordi vi var så tidlig ute så var det forsatt lunch break hos immigrasjonen.
    Da havnet jeg self litt bak og måtte vente ca 25 min.
    Var ute av Terminalen 14:07.
    Må ta tog som går hvert 3 min over til Term C.
    Dette tåget går kjempesakte. Tok 10 min.
    Stopper egentlig ikke på C.
    Du må av toget og gå til et Busstopp.
    Vente på Buss,tok ca 5 min.
    Buss tok ca 5 min til C.
    Var på C kl 14:30.
    Security på C tok ca 10 min.
    Var på gate ca kl 14:45.
    Min avgang var 15:08.

NoLimit and kongenamundsen like this.
  9. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar alle:) Dette er i tillegg på en fredag og ser at det også er inn i Memorial Day Weekend da det er mange reisende, så da blir det 7:20 connection. Dragen ville inn til Chinatown på Manhattan å spise mat, så da går det raskt til neste avgang.

10. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Som flere sier, det kommer an på...

For et par år siden kom jeg inn med SK907 og satt på 8A og ble med det aller først ut av flyet ved landing. I mitt standard marsjtempo overrasket jeg noen vakter underveis til immigration, da jeg kom inn dit var det ingen andre enn veivisere og CBP-offiserer til stede. Fem minutter etter at jeg gikk av flyet stod jeg ved bagasjebåndet og måtte for en gangs skyld vente. Tipper jeg var ved gateområdet i Terminal C på bare en drøy halvtime. Det har aldri skjedd før og heller ikke siden.

Hvis Øverstkommanderende ønsker Manhattan for å spise høres det ut som en god ide, bare husk på at det kan være heftig trafikk tilbake til EWR.

Del denne siden