Minimum Connection Time på Newark

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 25. okt 2023.

1. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

har fått schedule change fra SAS på en flyvning via EWR til MIA neste vår. Original flyvning med UA er kansellert og de har booket oss om til en avgang som gir over 7 timers venting. Går et tidligere fly men da har vi evt. 2 timer 15 minutter på EWR. Noen som vet om det er en godkjent rute i henhold til MCT på flyplassen. Prøvde å Google men fant ikke noe godt svar. Greit å vite før jeg ringer inn til SAS, Diamant mailen kunne ikke hjelpe meg men ba meg ringe inn.

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som MCT på EWR er 1,5 time fra internasjonal til domestic så det er lovlig, men 2t 15m er ikke mer enn tiden av veien for dette. Kan fort gå galt hvis du er litt uheldig i immigration.

Jensemann liker dette
  3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Eg stod 3 timar i kø på BOS i helga. Trur eg ville forhøyrt meg med SAS om kva reglar som gjeld ved uhorvelig lang kø her.

4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,615
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd å få dårlig tid på EWR med 4t connection..

Med gjennomgående billett så blir du vel sendt videre uansett, men er du uheldig så er de første avgangene fulle og du må vente en stund

5. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,038
    Bonuspoeng:
    163
    Det varierer voldsomt. På en tur i vår hadde jeg 2,5 timer fra landing på EWR til fly videre innenriks. Har reist via EWR mange ganger, men aldri opplevd så ekstremt lange køer i immigration som den dagen. Etter jeg var gjennom var det full fart for å plukke opp bagasje og få sendt den videre. Så måtte jeg bytte terminal med buss. På terminal A ble det enda en ekstremt lang kø i sikkerhetskontrollen. Deretter sprang jeg mot gate, men mistet flyet mitt med to minutter. Det sto ennå ved gate. Ble da overført til neste avgang og måtte vente ytterligere fem timer.

6. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    På EWR har jeg brukt alt fra 15 minutter til 3 timer fra jeg gikk ut av flyet til jeg stod på fortauet. Godt mulig 1,5 time er lovlig, men du skal i hvert fall ha en god slump flaks hvis det skal gå.

7. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Kan da oppdatere min egen tråd. Fikk endelig tid å ringe SAS idag og kom igjennom på 10 sekunder til en voksen dame i Sverige. Slapp å taste inn EB nummer for å komme forbi køen så kan der være slik at SAS IT endelig har fått til å mappe nummeret du ringer fra mot profilen dino_O?

"Tyvärr" så var minimum connection time på EWR 2 timer 30 minutter for overgang SK International / UA Domestic. Hun kunne rute oss om OSL - ARN - EWR - MIA så vi slapp å komme frem rett før midnatt. Spurte pent om det var mulig å reise ut dagen før og legge inn en overnatting i New York (som vi egentlig hadde lyst til). Det var ikke noe problem så det fikset hun:).

8. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    De sier mye rart på tlf til sas.
    De har solgt denne EWR connection i "alle" år på ca 2 timer.
    Den er også en fast codeshare som SAS har med United.
    skmax.png

Del denne siden