Minimum Layover Tid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av voriake, 14. aug 2024.

1. voriake

voriake Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

Trenger litt støtte på et spørsmål om det er riktig eller ikke i at det er så forskjellig erfaring på agentene på CT telefonen.

Er det krav på minimum layover tid på 1,5time?

Ser på en flygning fra IST-BKK og flyet til IST ankommer 50 før avgangstid, dette er kanskje litt tight men operatøren mente at det var krav på minimum 1,5t layover.
    Stemmer dette?

Setter pris på alt hjelp!

2. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Raskt google søk sier 90 min er MCT på IST.

voriake liker dette
  3. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    50 min tror jeg er snaut for de fleste. Har et aktivt case med en layover i CPH på 1:20 (bestilt over tlf). Så 1:30 kan ikke være helt satt i sten.

voriake liker dette
  4. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Det varierer jo fra flyplass til flyplass. IST er massiv, så tar nok lenger tid å komme seg rundt der enn på CPH - derav krav til høyere MCT

5. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    CPH har vel MCT på 45 min mener jeg. Aldri vært et problem :)

voriake liker dette
  6. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    IST er svær, med lange avstander og potensielt sikkerhetskontroll underveis. Så du vil ikke ha dårlig tid. Er du *A Gull så vil du jo også ha tid til å besøke Turkish sin lounge!

Når det er sagt, så greide rakk jeg og kona overgang på 25min der i våres. Men vi hadde blodsmak i munn da vi satte oss ned. Anbefales ikke! Innkommende fly var 2t forsinket pga omvei rundt Israel..

voriake liker dette
  7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    Standard MCT mellom Turkish flights på IST er 1 time, men du skal kanskje videre med Thai?

voriake liker dette
  8. voriake

voriake Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Stemmer, var bare operatøren sa det ikke var mulig. Så er nok noen regler de forholder seg til så ville bare høre med dere erfarne om det stemmer :)

9. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat MCT er noe som bookingsystemene holder styr på så der er det ikke opp til den enkelte. Ville vært alt for stor risiko (ettersom connection garanteres på gjennomgående bill.) ift. at mennesker skulle holde oversikten over ulike MCT for alle flyplasser, og hvor det kan være mange ulike kombinasjoner på en og samme flyplass.

voriake liker dette
  10. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,898
    Bonuspoeng:
    113
    Den skal knytte joggeskoene bra den som i det hele tatt ønsker connection på 50 min på IST.

Del denne siden