Hei! Trenger litt støtte på et spørsmål om det er riktig eller ikke i at det er så forskjellig erfaring på agentene på CT telefonen. Er det krav på minimum layover tid på 1,5time? Ser på en flygning fra IST-BKK og flyet til IST ankommer 50 før avgangstid, dette er kanskje litt tight men operatøren mente at det var krav på minimum 1,5t layover. Stemmer dette? Setter pris på alt hjelp!
50 min tror jeg er snaut for de fleste. Har et aktivt case med en layover i CPH på 1:20 (bestilt over tlf). Så 1:30 kan ikke være helt satt i sten.
Det varierer jo fra flyplass til flyplass. IST er massiv, så tar nok lenger tid å komme seg rundt der enn på CPH - derav krav til høyere MCT
IST er svær, med lange avstander og potensielt sikkerhetskontroll underveis. Så du vil ikke ha dårlig tid. Er du *A Gull så vil du jo også ha tid til å besøke Turkish sin lounge! Når det er sagt, så greide rakk jeg og kona overgang på 25min der i våres. Men vi hadde blodsmak i munn da vi satte oss ned. Anbefales ikke! Innkommende fly var 2t forsinket pga omvei rundt Israel..
Stemmer, var bare operatøren sa det ikke var mulig. Så er nok noen regler de forholder seg til så ville bare høre med dere erfarne om det stemmer
Akkurat MCT er noe som bookingsystemene holder styr på så der er det ikke opp til den enkelte. Ville vært alt for stor risiko (ettersom connection garanteres på gjennomgående bill.) ift. at mennesker skulle holde oversikten over ulike MCT for alle flyplasser, og hvor det kan være mange ulike kombinasjoner på en og samme flyplass.