Runder av kvelden med å starte opp for morgendagens reisebrevskrivingsaktiviteter. Denne gang i en kjapp, forhåpentligvis close til sanntid, oppdatering med bits and pieces reportasje fra tur til et enda ikke tilkjennegitt reisemål. For å sette kontekst; fruen hadde nylig bursdag, og hva bedre kan en gi i gave enn en reise, tenkte jeg. En pent Innpakket reise, vel og merke! Enn så lenge er reisemål ikke avslørt, og kan ikke kompromitteres her heller (min bedre halvdel skyr nesten ingen midler for å finne ut hva som skal skje, og jeg prøver å holde mest mulig info klassifisert) Så pakket pent inn på fødselsdagen fikk hun en haug med byggeklosser som til sammen utgjorde et puslespill, med beskjed om å holde av dagen i dag* * Gitt at avreise er i morgen synes det som korrekturavdelingen har er betydelig forbedringspotensial! Jeg har gjennom den siste måneden blitt presset hardt for detaljer, men tror jeg ikke har gitt for mye enda: Hint gitt henne så langt dreier seg om noenlunde samme vær som oslo, rundt totimers flytid og avgang rett før ti imorgen (All info stemmer, men er ikke nødvendigvis gitt for å klargjøre.) Spørsmålet nå er om noen her klarer å gjette hvor turen bærer?
Det er fristende å gjette Riga eller Berlin, men siden SAS ikke flyr et eneste gøy sted fra Oslo på lørdager mistenker jeg et stopp i Stockholm eller København på veien. Uansett må dere ha god tur!
Den verste etappen (håper jeg) er unnagjort. Klarte å karre oss på bena klokken syv, et tidspunkt jeg kun trodde var en myte at eksisterte på lørdager. Pakking ble gjort på uvant kort tid, tannbørste, deo, truse og sokker får være bra! Svoger tar seg av ungene og svippet oss ned til flytoget, så off we go!
Smooth gjennom fast track, hadde sørget for å slippe å sjekke bagasje, da bagasjetager avslører destinasjon. Men hadde glemt at boarding passet avslører, så da fikk hun sett at vi er på 09:50 flyet til ARN, men som @Upsaker er inne på, en trenger jo ikke hoppe av der, en liten reise uten litt loungestop underveis kan jo bli kjedelig. Kom oss gjennom tax-free og sørget for usett å få forseglet vinflaskene for videre flight... Nå andre frokost i gullbula (rakk en liten prefrokost hjemme før avreise)
Da har vi kommet oss ombord rad på rad tre. Spørsmålet nå er om vi klarer å beholde ledig midtsete, og ja jeg har taktisk booket A og C setet. Akkurat opplest at flyet er fullbooket så kan holde hardt... Priority boarding funket sånn halvveis, dvs den ene slusen ble blokkert av noen luringer som gjentatte ganger fikk rødt lys av automaten. Servile som nordmenn er sto alle bak bare stille å så på. Kanskje det funker på tiende forsøk, nei, da prøver vi igjen, merkelig, femtende forsøk da. Jeg spurte dem pent om de hadde pri-boarding, nei det hadde de ikke (surprise), måtte så forklare at det var grunnen til at de ikke kom videre... I SAS loungen kom vi i snakk med en hyggelig eldre dame som hadde flydd med SAS siden start. Hun var ivrig samler av SAS jakkemerker og hadde hele to jakker fulle med souvenirer fra opp gjennom tidene. Fantastisk med slik reiseglede! Fikk også lov til å ta bilde av den ene jakken med merker: Så et spørsmål, hvilken Lounge bør vi gå på i ARN, har både *Gold og Priority pass/ Lounge key?
Og der kom «boarding completed!» ingen i B-setet, flyet ellers tilnærmet stappfullt så taktikken funket!
[QUOTE="Sonictravel, post: I SAS loungen kom vi i snakk med en hyggelig eldre dame som hadde flydd med SAS siden start. Hun var ivrig samler av SAS jakkemerker og hadde hele to jakker fulle med souvenirer fra opp gjennom tidene. Fantastisk med slik reiseglede! Fikk også lov til å ta bilde av den ene jakken med merker: [/QUOTE] Den damen har jeg flydd med flere ganger. Artig frue. Vil tippe hun var på vei til LPA og huset sitt i Arguineguin
Et blikk ble kastet inn på Norskken Lounge men fruen ville heller til SAS, så nå blir det tidliglunch og litt påfyll av tanken her mens vi venter på neste etappe. Litt sprudlevann for anledningen
Katta er ute av sekken! Fruen har funnet ut at TXL er neste og siste stopp. Junior, som jeg har sørget for å ikke gi altfor mye info, da jeg vet han lekker som en sil, fikk hvisket i øret da jeg gikk ut døra som sistemann i dag tidlig at vi skulle til Berlin. Jeg hadde glemt at han kan sende SMS fra iPaden sin. Det hadde imidlertid ikke han, så han sendte sporenstreks følgende tre meldinger til mor - «Mamma» «Tyskland» «Berlin» ! I morgen bærer det hjem med en direkteflight så ruten ser slik ut: Et fint triangel på kartet mao. En tabloid click-bait overskrift på reisebrevet kunne følgelig vært «Med fruen på trekant-tur til Berlin»
Unger er ikke til å stole på.. EN eneste gang har jeg klart å holde en overraskelsestur hemmelig, da visste ungene ingenting. Da hadde vi bonustur med Braathens/KLM til SFO .. mor visste ingenting før vi sto ved gaten i AMS .. GØY
Får føye på med en anekdote om desinformasjonskampanjen ungene har vært utsatt for. De møtte tilfeldigvis tante, som skulle være barnevakt, for noen dager siden. De fikk da lurt ut av henne informasjon, trodde de, om at vi skulle til København. Informasjon er imidlertid ikke gratis og min bedre halvdel ble tilbudt denne mot en boks nugatti. Hun gikk med på denne dealen, men fikk hun infoen? Neida, junior skulle ha boksen fysisk før det var snakk om å dele dette. Når avtalen så ble satt på hold, ble jeg gjenstand for tilbud om å høyne prisen. For kun to bokser nugatti kunne jeg nå kjøpe taushet!