Minireisebrev: Oman Air i Business Class

Tråd i 'Reisebrev' startet av mathiasfe, lørdag kl 20:09.

1. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    12,090
    Bonuspoeng:
    183
    Kort reisebrev fra returen på forrige helgs tur til Muscat fra Dammam med Oman Air.

Booket turen direkte hos Oman Air og fikk raskt tilbud om å legge inn bud til business class begge veier. Lounge på DMM kjenner jeg godt og er ikke sååå spennende, så prioriterte å legge inn bud for returen fra Muscat til DMM. Jeg la inn absolutte minstebud som var 75 USD.

Et par dager før avreise tikket det inn en mail om at budet hadde gått gjennom.

Følg med!

Last edited: søndag kl 10:22
    Earl, NoLimit, paron and 7 others like this.
  2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    12,090
    Bonuspoeng:
    183
    Lørdag 15.03:

Oman Air Business Class Lounge MCT

Etter to netter på Sheraton Oman, tok jeg ut på ettermiddagen en taxi til flyplassen. Jeg var meget tidlig ute, da jeg kjedet meg litt og var gira på å prøve ut Oman Air sin lounge som jeg har hørt mye positivt om.

Ved ankomst på flyplassen er det en egen inngangsdør til business class, med helt avgrenset innsjekk for business og first class. Glemte å ta bilde her. Deretter sluses man gjennom til en fast track, hvor jeg var gjennom sikkerhetskontrollen på få minutter.

Bar så videre til Oman Air sin lounge som ligger i etasjen over resten av terminalen. Her er det også flere andre lounge’s i nærheten.

Scannet boarding-kort på mobil og slapp raskt inn. Når jeg kom var det nesten ikke noen andre gjester der. Dette er under Ramadan, så serveringen var også noe begrenset før solnedgang.

Tok meg en runde rundt i den ganske store loungen som har mange ulike sitte- og spiseområder.
    IMG_6517.jpeg
    IMG_6518.jpeg IMG_6522.jpeg IMG_6525.jpeg
    IMG_6526.jpeg

Helt innerst er det en del behagelige lenestoler og noen soverom tilgjengelig.
    IMG_6528.jpeg IMG_6527.jpeg

Det er også et «sigar-rom», men dette var mindre fancy enn det høres ut som.
    IMG_6529.jpeg IMG_6530.jpeg

Under Ramadan serveres det ikke alkohol.
    IMG_6524.jpeg

I det første spiseområdet var det en a la carte meny og et par varmretter tilgjengelig.
    IMG_6519.jpeg IMG_6520.jpeg IMG_6521.jpeg

På den ene bardisken sto det også diverse småretter.
    IMG_6523.jpeg

Jeg bestilte to retter fra menyen før solnedgang som raskt ble servert.
    IMG_6531.jpeg IMG_6532.jpeg

Det var faktisk helt utrolig godt. Spesielt Lamb Bukhari var utrolig smakfull.

Virket som at a la carte bare var tilgjengelig før solnedgang, for når en annen person kom og skulle sette seg ned litt senere, ble han henvist til den andre spiseavdelingen, hvor det bare var buffet.

Jeg avsluttet måltidet med litt dessert.
    IMG_6534.jpeg

Hadde en liten runde innom det større spiseområdet når solen hadde gått ned og det var rikelig med varmretter der, men begynte å bli en del folk, så tok ingen bilder.

Alt i alt en helt strålende business class lounge. Kunne gjerne tilbrakt mer tid her og maten var noe av det beste jeg har vært borti i en business class lounge.

Earl, NoLimit, paron and 11 others like this.
  3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    12,090
    Bonuspoeng:
    183
    Oman Air 737-800 Business Class MCT-DMM

På tur ned til Oman reiste jeg med en ganske ny 737-8 Max, som hadde en ny og ganske fin business class. Dette flyet hadde også blitt brukt på samme rute de siste dagene. Skuffelsen ble derfor stor når jeg kom ombord og så at det var en gammel business class som jeg nå skulle reise med.

Et par bilder hentet fra nettet fra ny business class-sete:
    IMG_6538.jpeg
    IMG_6537.jpeg

Mens 737-800 har et noe eldre sete, men som var ok behagelig.
    IMG_6536.jpeg

Før avgang fikk vi valg om ulike typer juice til pre-departure-drikk. Jeg gikk for en lime-juice, mens nabomannen gikk for appelsin.
    IMG_6540.jpeg

Kalde kluter ble så delt ut (pakket inn i plast) og vi fikk meny for turen.
    IMG_6542.jpeg

Matbestillingen ble tatt før avgang.

Etter det ble vannflaske og headset delt ut.
    IMG_6545.jpeg

Tok av ganske på tiden og etter kort tid startet serveringen. Jeg gikk for focaccia med kylling.
    IMG_6546.jpeg

Var egentlig ganske mett etter mat i lounge, så klarte ikke å fullføre, men det var overraskende godt. Fortsatte med limejuice til maten.

Resten av flyturen ble brukt til å se ut vinduet. Selv om det var sent på kvelden fløy vi over store byer som lyste opp. Først fløy vi over Abu Dhabi (for lyst i kabinen til å ta bilder), så Manama i Bahrain.
    IMG_6548.jpeg
    Til slutt over Al Khobar i Saudi Arabia.
    IMG_6550.jpeg

Landet før oppsatt tid og jeg var raskt ute av terminalen og hoppet inn i en uber tilbake til hotellet i Dhahran.

Alt i alt en veldig hyggelig tur med Oman Air som jeg gjerne reiser med igjen på et senere tidspunkt.

De blir med i One World i sommer, så mulighet for å bruke poeng for å reise med de framover er det også.

Kalsnes, Nordlys, Earl and 19 others like this.

Del denne siden