Har en jeg kjenner som mistet flyet sitt fra EWR til osl pga massiv trafikk i NYC. De hadde lagt inn 3,5 timer med tid, men dette holdt ikke allikevel Tror dere det er noe håp å få dekket noe via forsikring, evt om SAS er behjelpelige? Jeg anbefalte å ringe og høre, men det er sikkert noen her inne med tilsvarende erfaring. Billettene var booket i Plus
Det er det jeg tenker og. Men tenker det er verdt å høre. De er er følge på din alder @Eddie47 og da går det ikke så fort alltid
Det tok mer enn 3,5 timer å komme seg fra Manhattan til EWR?? Høres ut som et ekstremtilfelle. Hadde det skjedd noe spesielt?
Har han reiseforsikring? Enkelte selskaper dekker innhenting av reiserute hvis man er mer enn 1,5t forsinket og det skyldtes trafikkuhell, vær, eller en annen uforutsett hendelse
Alle dagens avganger virker å være full / overbooket. Kan uansett være verdt å ta turen ut til flyplassen, forklare saken for manager on duty og se om man ikke kan finne en løsning. Forutsetter nok at det finnes ledige seter - og muligens at man må betale et straffegebyr for innhenting av reiserute. Har selv mistet et fly på EWR - men hadde betydelig bedre årsak enn bilkø - og fikk hentet inn reiserute neste dag i samme klasse uten kostnad.
Det var hvert fall kaos. De fikk ikke neste så det ble to dager ekstra. Da skal jeg anbefale dem å sjekke det ut jeg
Min(e) reiseforsikring(er) dekker ihvertfall dette dersom jeg har en dokumenterbar reiserute med enten offentlig eller privat (Uber, Blacklane, limo++) kommunikasjon som i utgangspunktet skulle gjøre at jeg med vanlig trafikk ankommer flyplass 120 min før avgang. Selv skal jeg med SK910 EWR-CPH-AGP senere i dag, og har lagt opp reiserute som unngår alt av Pride-feiring/parader.