Mobilbruk USA, løysingar med ok pris for telefon og data.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ValdresBjarne, 28. mars 2018.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ein tur til USA, og lurer på kva tips dykk drevne har til mobilbruk der?
    Me har i dag Telenor bedrift og Ice, og det er priser frå 6,99 pr minutt. Data er innafor med 399 for 1 gb. Har ikkje mobil med dualsim, men må skaffe meg det i løpet av 2018, og eg kan få tak i det før me reiser.

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,986
    Bonuspoeng:
    293
    Telenor Bedrift er et generelt dårlig valg. Prisene du får er oppgitt eks mva, dermed koster 1GB 499 ink mva. 249,- hvis du har et privat Telenor-abbonement, eller 99,- hvis du bytter til et privat Talkmore-abbonement med Telenordekning.

Hvis du ikke har behov for ditt norske nummer ville jeg kjøpt et lokalt simkort og puttet i telefonen. Alternativ 2 er en lommeruter med lokalt simkort. Da har du wifi hvor enn du går og fortsatt ditt originale nummer.

ValdresBjarne liker dette
  3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Ikkje aktuelt å bytte no, då eg er har gifta meg med telenor til september.
    Så spørs om ikkje ein dual-sim telefon er tingen, og kjøpe inn eit simkort over there. Det går fint å kjøpe eit kontaktkort som norsk statsborger?

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,986
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, bare gå til en mobilbutikk og kjøp et prepaid sim med x antall gigabyte. De bytter for deg og sjekker at det virker i butikken. Pass på at telefonen ikke er operatørlåst.

artanis and ValdresBjarne like this.
  5. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    Bli dansk innbygger er mitt beste råd.

15 GB for 192 NOK per mnd, inkludert gratis data i blant annet USA, Canada, Mexico, Brasil, Australia og Thailand (for å nevne noen få).

Helt sykt at ikke det skal være så stor forskjell på Norge og Danmark.

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
  7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,101
    Bonuspoeng:
    113
    Geografisk sett er det ikke så rart at Danmark er mye billigere. Flatt og lite kontra Norge som er kupert og langstrakt.

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok en påvirkende årsak ja. Danmark har litt flere innbyggere enn Norge, men er ca 11% av størrelsen. Med et helt flatt land, kan du da sikkert bygge én mmobilmast på midten, og ha like god dekning som i Norge :)

Det sagt, så er det utrolig irriterende at man ikke har tilsvarende abonnement i Norge. Men, jeg får telefon betalt av jobben, så det er ikke så nøye for meg.. Bortsett fra når jeg er i feks. USA og må betale massevis for å ha litt data på ferie.

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mye tøffere konkurranse i Danmark. Brutalt egentlig..

10. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du ikke har ditt normale SIM aktivt og tilgjengelig, er SMS-kopi en bra tjeneste å aktivere på tur. Da videresendes alle tekstmeldinger til epost. Fin når banken og andre skal sende koder for bekreftelse online.

Finnes hos Telenor. Der kan du også bruke nettsiden Mine Meldinger, som viser alle tekstmeldinger på ditt nummer (ikke iMessage).

DanH, ValdresBjarne and Upsaker like this.
  11. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer an på hvor lenge du skal være der, men jeg kjøpte en lokal variant av t-mobile planen som var linket over - den var litt dyrere, men litt bedre enn turistversjonen (som er 2 gig på 3 uker, gratis ringing og sms, men begrenset hastighet). Jeg kjøpte månedsabb med 10 gig med full speed for 50$.

12. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker OneCall, som jeg forøvrig er veldig fornøyd med. Da kan jeg bestille "utenlandspakka" som gjelder i USA, Tyrkia, Sveits og Thailand for kr 99,- per 1GB data. De sender SMS om dette når man kommer til utlandet og de gir beskjed før pakka er brukt opp. Ikke det billigste, men jeg synes det er flott å kunne slippe sim-kort-bonansen jeg har drevet med i utlandet tidligere :)

OneCall er forresten de eneste jeg har funnet som tilbyr tre simkort på ett abonnement, og det er også veldig praktisk!

13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde planlagt å plukke opp et t-mobile turistsimkort i Miami sist men de var utsolgt så det ble en reseller-konkurrent jeg ikke husker navnet på. Fungerte greit! Mange flyplasser har utsalgspunkt også utenfor sikkerhetskontrollen (når du ankommer), regn med å betale $30-40.

14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Telia har også, og de er sikkert ikke de eneste. Dog har jeg 2 tvillingsim og 1 datasim. Ser ut til å være en rar begrensning hos alle, for jeg ville heller hatt 1 vanlig sim og 2 datasim.

Hvordan er onecall der?

15. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Aner ikke. Kan ikke si jeg har merket noen forskjell på SIM-kortene utover at kun det ene har BankID. Jeg har mine to andre i henholdsvis bil og iPad, men har tidvis også brukt to av dem til telefoni.

Hva er egentlig problemet med å ha et "vanlig sim" i stedet for datasim?

16. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg ikke husker helt feil tilbyr Telenor hoved+tvilling+data1+data2 (hvertfall på bedriftsabo)

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    OneCall fungere fint i USA. Hopper greit mellom leverandører og leverer hastighet som hjemme.

Edit: inkludert SMSer iMessage og meldinger om lav mengde på pakke kommer igjennom.

Last edited: 29. mars 2018
  18. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    T mobile, pre paid. Ca 50 $ for 10 gb og fri sms/tale til us numbers

19. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det står en vanlig sim i en ipad så vil den avvise alle samtaler. Litt kjedelig, det var noen dager hvor jeg ikke fikk tatt i mot anrop før jeg fant buggen

20. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Åh. Det skjer ikke for min del.

Del denne siden