Momondo - hvordan kan de tilby så lave priser?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av NoLimit, 01. jan 2018.

1. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Ser på flyreiser mellom Hong-Kong og Beijing i februar.

I følge søk på Momondo skal det billigste selskapet ha 1 746 NOK pr person i ECO på Air China flygningen, mens Expedia og Air China sin hjemmeisde viser ca 3 800 NOK for samme flygning. På Business-class er prisen også under halve i forhold til Expedia og Air China.

Hvordan er det mulig at Momondo kan tilby så mye billigere billetter enn Air China selv for eksempel?

Noen som har erfaringer med Momondo?

2. skuddsikker

skuddsikker Bonusjeger

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hva heter det selskapet da? Får du samme pris når du går inn til bookingselskapet som tilbyr den prisen? Momondo selger ingen billetter, så det er uansett ikke dem som er billig...!

3. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Samme er det med google.no/flights viser veldig billige priser, men umulig å booke

4. ArrogantBastard

ArrogantBastard Medlem

Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ingen erfaringer med google.no/flights med google.com/flights fungerer alltid utmerket for meg, finner lett prisene og har bestille mange reiser, spesielt i Europa hvor jeg som bosatt i USA ikke "faar med meg" alle som skjer.

Naar det gjelder Momondo og lignende - sak er det korte svaret (etter at jeg gjorde noen tester) at de klart kan bruke og henvise til "Consolidator fares" priser som ikke er tilgjengelig via normale salgskanaler. Det er grunnlag for et langt mere utfyllende svar, spesiellt med tanke par de endringene i Distribusjons kanalene av Fly Billetter som har paagaatt en stund men som naa virkelig begynner aa ta av (Phun intended).

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Som nevnt av andre her så er det jo ikke Momondo som selger billettene. Dette er en ren søkemotor som så linker deg videre til de forskjellige nettstedene som selger deg billetten(e). Jeg har brukt Momondo mange ganger, men man skal være bevisst over hvem man booker billetten(e) med. Noen av selskapene, og da ofte de billigste, er ikke nødvendigvis de mest seriøse og det kan være svært vanskelig, kostbart og tidkrevenede å få gjort endringer om det skulle bli nødvendig. Det kan i det hele tatt være vanskelig å få kontakt med de. Men viss du bruker seriøse og anerkjente selskap så er mine erfaringer bare gode.

Leste faktisk en artikkel av Lucky om akkurat dette temaet for bare noen dager siden; http://onemileatatime.boardingarea.com/2017/12/27/save-money-on-flights-momondo/

6. alltemmeee

alltemmeee Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Last edited: 29. aug 2022
    jonss liker dette
  7. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Samme erfaring her og via en kollege. Det er oftest lokkepriser. Enten får du ikke priset ut billetten når du skal kjøpe den, eller det kommer til massive gebyrer, eller det oppstår en "feil" senere i bookingprosessen.

Del denne siden