MR til Singapore i Biz

Tråd i 'Reisebrev' startet av TigerTravel, 31. juli 2017.

  1. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Takket være all inspirasjonen jeg har funnet inne på dette forumet de siste månedene, den sprudlende galskapen i å reise for å reise (turen er jo målet), samt at jeg kom over det som visst skal være en god pris SVG-SIN i Biz har jeg i kveld booket MR til Singapore torsdag-søndag i oktober med følgende rute:

    12 OCT SVG-LHR, 1750 SQ2677 (SAS)
    13 OCT LHR-SIN, 1125 SQ317, A380-800
    15 OCT SIN-LHR, 0900 SQ308, A380-800
    15 OCT LHR-SVG, 1950 SQ2670 (SAS)

    Den eneste erfaringen jeg har med business så langt i livet er IAH-AMS med KLM for et par år siden, noe som ga mersmak. Men for det aller meste blir det ikke aktuelt når man reiser lite/korte turer privat og under streng pricing policy i jobbsammenheng.

    Så nå begynner tråling av diverse tråder her inne for å finne anbefalt soveplass i Singapore. Setter pris på innspill i tråden fra den hjelpsomme & vennlige gjengen som er her inne hvis dere har stalltips på things to do & places to see.

    Takk til @CrotchRocket med flere som bidro live i kveld med input underveis i booking prosessen!
     
    Lnbre, Origo, tobeornot999 and 17 others like this.
  2. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig! Vi gleder oss veldig til reisebrevet allerede. Skal bo på Four Seasons Singapore senere i august og kan rapportere defra i etterkant:)
    Utover det har hørt at Shangri-La skal være bra.

    Edit: Husk også Book the cook på SQ:)
     
    Last edited: 31. juli 2017
    CrotchRocket and TigerTravel like this.
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @TigerTravel Får jeg spørre om pris? Tenker da kun på fly og ikke annet du eventuelt har planlagt :)
     
  4. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    16700, og da var det visstnok et tilbud som går ut i dag fikk jeg høre, men det var jeg ikke klar over eller så noe til når jeg booket. Jeg fant også priser til under 16000 senere i oktober, men det var via CPH med en annen flytype. Og jeg ønsket A-380 :)
     
  5. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tipset!
     
  6. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    En av grunnene, den viktigste faktisk, til at denne MRen passer brillefint inn i oktober er at dette er siste måneden i opptjeningsperioden. Så med denne turen i boks har jeg da EBG på plass til neste opptjeningsperiode som får en flying start med MR til LAX første helgen i november og en liten svipptur til HKG i midten av november.

    Vurderte faktisk å source gullet gjennom andre kanaler, men kom frem til at det å reise seg til status er mye bedre, og føles uten tvil mye bedre, enn å kjøpe seg til det. Så da ble det som det ble :D
     
    KRS, Berlioz, Ruby and 7 others like this.
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å se at det er flere som har benyttet sjansen til å booke med SQ i dag på denne siste dagen av den pågående kampanjen. Jeg og @Stuttfeiten har også booket i kveld og vi tar da turen til Christchurch i New Zealand. Avreise første desember og retur den sjette. Dette blir altså den andre turen vår til NZ i år med SQ i Business :) Pris; i underkant av 21 000,-
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,679
    Likes mottatt:
    32,538
    Bonuspoeng:
    293
    Dere er ikke til å tro :)
     
  9. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at turene nevnt denne tråden er 4-5 tusen dyrere idag. Benyttet selv anledningen til å booke SQ på en jobbreise til Sør-Korea senere i august ettersom SQ var faktisk billigere enn de fleste andre alternativer. Litt lenger reisetid men hva gjør vel det når man får oppleve SQ Biz samt en stopover i Singapore?
     
    Last edited: 01. aug 2017
    Stuttfeiten, DanH, petterel and 6 others like this.
  10. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    1,595
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hvilke lounger man kommer inn på i Singapore med gullkortet? Er det kun Silverkris Gold og Thai loungen?
     
  11. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Eva har vel også en lounge der?
     
  12. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk booket en tur til Singapore i påsken for drøyt 16K. Ut 29 mars, hjem 4 april. Via LHR. Er det noen som har formening om poengene på en slik tur?
     
  13. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk 1250+6600+6800+1250 på min tur OSL-AMS-SIN-LHR-OSL. Økonomibilletter, husker ikke hvilken klasse de var utstedt i.
     
    Brunello liker dette
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Biz gir 200% opptjening
     
    Brunello liker dette
  15. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    2 turer til NZ på ett halvt år, rimelig friskt:)
     
    Travellingalf liker dette
  16. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde jeg gjort det, kunne jeg nok bare ha nøydes med en oneway den siste gangen....
     
    Scandipendler, DanH, Ruby and 2 others like this.
  17. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    De gutta derimot, er ikke helt friske.
    Altså, som resten av gjengen her inne. Mer eller mindre.. (Sett utenfra) ;)
     
    Hanen, Ruby, FFlyer and 4 others like this.
  18. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Jæ..... kjipt å miste bonuspoengene for hjemturen med one way:)
     
    Ruby, Schlandy, FFlyer and 1 other person like this.
  19. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det var @Travellingalf som lokka meg til det. Eg tek ikkje noko ansvar, eg er berre veldig dyktig til ikkje å seie nei (noko som har leda meg inn i trøbbel sidan eg var tre år gamal).

    Og så har vi alt brukt masse pengar på t-skjortene. Då må vi nesten bruke dei så mykje vi kan.

    Dessutan begynner eg på ny kvalifiseringsperiode 1.des... "Og det vart natt, og det vart morgon den sjuande dagen. Då stod Stuttfeiten opp med nytt gullkort."
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, kanskje ikke helt normalt nei og jeg gleder meg til å se ansiktene på kollegaene mine når jeg kommer på jobb igjen og forteller at jeg skal enda en tur til NZ i år ;)
    Når det er sagt så er det lettere for meg å få aksept for noe slikt hjemme enn mange kortere turer. Og reise må jeg uansett for å beholde EBG/EBD med de fordelene det medfører for meg og de hjemme og ikke minst med tanke på EBG for life etter ti år.
    At det blir to såpass lange turer på relativt kort tid i år er mer tilfeldig og ikke minst grunnet SQ sine fine kampanjer for tiden. Tidspunktene passer også bra med min egen og @Stuttfeiten sin opptjeningsperiode.
    Jeg kan rett og slett ikke tenke meg en morsommere måte å opptjene EBG på som samtidig ikke ruinerer meg helt. Jøje meg - nå kjenner jeg at jeg virkelig begynner å glede meg! :)
     

Del denne siden