Tok MRTen (tog) fra flyplassen og inn til Bugis stasjonen, siden Intercontinental ligger like ved. Man må bytte tog to stopp etter flyplassen, noe som gikk greit siden det bare var å gå av toget og så gå over til andre siden av perrongen. Ventet mindre enn 5 minutt.
Seriøse priser for regelbrudd!!
Etter å ha gått av på Bugis stasjon gikk jeg ned i underpassen for å finne exit. Og AKKURAT som @Stuttfeiten nevnte i en tidligere post så rotet jeg meg bort der nede. Det er jo en HEL BY under byen!!?? Etter litt skiltlesing kombinert med gjetting fant jeg utgang, men greide å forville meg ned en sidegate siden jeg stolte på kartreferansen i IHG appen. Adressen på hotellet lå inne korrekt, men nålen var satt litt feil så når jeg valgte å gå til nålen så fikk jeg en ekstra bonus sightseeing. Og det syntes jeg faktisk er helt Ok. Er jo her for første gang, og ønsker se flere sider av byen, så hvorfor ikke denne gaten også??
Valget av hotell var enkelt - IHG! Så siden det ble Holiday Inn i London så ble det ikke det i Singapore. Dessverre var de fullbooket for neste romkategori over det jeg hadde bestilt - ingen availability, ingen upgrade Utenom det så var det hyggelig og smilende mottakelse, og pluss i boken for at jeg fikk tilgang til rommet kl 9 om morgenen.
Men Deluxe King rommet var veldig fint det - ingen ting å klage over og en behalig seng som måtte benyttes et par timer før jeg skulle møte en tidligere skolekamerat til lunsj.
Badekar og eget avlukke for dusj. Nice!
Lånetelefon til å ringe, bruke data, kart og guide. Praktisk! Spesielt siden Telenor ikke har noen avtaler med selskap her nede. Men jeg har allerede kjøpt 400MB for 399 så det skal nok holde.
Og så er det utsikten fra rommet i 9. etasje.
Last edited: 14. okt 2017