Oppsummering
Nydelig solnedgang på Heathrow er også veldig symbolsk og passende avslutning for denne MRen.
Jeg har en time igjen i loungen før siste legg med SK 4628 som nok blir som en haug andre SAS Plus reiser, så den bruker jeg ikke plass på.
Dette har vært en begivenhetsrik lang korttur! Ganske utrolig at jeg satt her i loungen på LHR for litt over 48 timer siden og har fått oppleve 24 timer i Singapore i mellomtiden. Helt herlig og man føler man lever! Også litt galskap å tilbringe flere timer i luften enn på bakken for en slik tur. Det er klart, sammenliknet med dagstur MR til Gdansk er man jo med en sånn lokaltur i det geografiske nabolaget i luften kollossalt mange flere prosent enn tiden på bakken på destinasjon (40 min i mitt tilfelle), men å reise til andre siden av kloden blir noe helt annet i min bok... og alle andre sin bok også, ut i fra de jeg møtte. Alt fra cabin crew til andre turister jeg har snakket med skjønner det ikke... Så da er det jo fint å kunne dele dette med dere medforumister hvor forståelsen og aksepten er 100%!!
Jeg oppsummerte i en tidligere tråd alle førstene denne turen var for min del. A380 inntrykket fikk jeg kun fra utsiden siden jeg holdt meg i biz og ikke vandret rundt på inflight safari. Men det er uten tvil et imponerende fly å se på.
Veldig hyggelig cc og Singapore Air skal jeg uten tvil tilbake til i 2018. God service, god mat, fine lounger (når man velger riktig), ja hele konseptet og merkevaren tiltaler meg.
Singapore som destinasjon skal jeg også tilbake til! Lappen jeg fikk fra cc kan jeg trygt anbefale å følge for de som har 24-48 timer i byen. Utsikten over byen + Gardens By The Bay på kveldstid er å anbefale. Neste gang begynner jeg i hagene 1-2 timer før solnedgang for å få med meg mere og samtidig oppleve lys & konsert show etter solnedgang.
Intercontinental anbefaler jeg gjerne selv om jeg ikke fikk benyttet meg av hverken basseng eller restaurantene. Taxi er fin måte å komme seg rundt på, og de tre jeg tok aksepterte MC. Jeg tok penger på flyplassen etter anbefaling, men brukte kun halvparten av de SGD 50. Var vel egentlig bare Zam Zam og andre matboder hvor jeg trengte cash.
Vil oppdatere med poengopptjeningen når denne er på konto.
Så da gjenstår bare å takke for følget, inspirasjon og oppmuntring, og så ønsker jeg dere god tur og lykke til med fremtidige reiser!
TigerTravel out
Last edited: 15. okt 2017