Hei! Lurer på om noen har erfaring med dette? Ble litt forbauset her nå: Jeg sitter og skal bestille familietur med Companion ticket på sas.no. Når jeg skal aktivere CT'en får jeg beskjed om at kampanjen kun kan brukes på reiser med to reisende. Greit nok tenkte jeg - jeg ringer bare til SAS så fikser de dette. Men neida - han jeg fikk snakke med sier at jeg må ringe AMEXtelefonen for å kunne bestille reise med 3 - selv om hele reisen altså er med SAS, og jeg i prinsippet bare kunne booke den på sas.no... Hvis jeg ville bruke CT måtte det bli 2 separate bookinger. Prøvde meg med å foreslå at vi oppretter 2 bookinger og deretter slår de sammen, men det var heller ikke mulig. Nuvel! Spørsmålet mitt er (omsider): Er det virkelig sant som han på kundeservice sa? Kan de virkelig ikke booke med CT for 3 personer hos SAS? Man må via AMEXofonen? Jeg tenker selvsagt ikke at jeg får 50% rabatt på hele bestillingen, bare at en av billettene dekkes av CT. Har noen erfaring med dette? (Han på kundeservice hørtes nemlig ikke heeeelt sikker ut)...
CT kan kun brukes på 2 personer. Skal dere reise 3 personer må dere booke to separate reiser som antydet. En med CT og en uten. Det kan ikke gjøres på samme telefon, amex-telefonen er for CT og SAS tar den siste. Man kan ikke slå sammen reiser, men det går å legge et notat at man reiser sammen i systemet, det vil kanskje få effekt om det blir problemer på reisen.
Burde vel gå om man har 2 CT'er for bruk? Den ene brukes for 2 pax til prisen av 1, og den andre for 1 pax til halv pris?
Det er en annen case. Da kan amex-telefonen booke alle. De rører jo ikke billetter uten CT. Vet ikke om de kan booke alle 4 på en billett, men det er det sikkert andre som kan svare på
Det går fint, booket hele flokken på 4 OSL-FRA-SFO på samme PNR med 2 CT's, så burde ikke være noe problem med 2+1 med 2 CT. Men ja, om det er 1 CT og 2+1 så blir det illere. Kanskje prøve å ringe til man får SK betjent, de klarer det nok om de vil, siden de avlaster CT folka i TLL for tiden.
Jeg fikk Tallin/CT-telefonen til å booke tre personer med én CT på samme booking uten problem. Bare *A flights. Dette var vel i august/september en gang.
tja... jeg booket da virkelig 2 voksne og 2 barn på 1 ct med tallin på tråden. betalte ct poeng for oss voksne og de to barna ble lagt inn utenom. ringte de i ettertid og fikk lagt til 1 infant når denne var født. så det burde da være mulig
Jeg har booket CT pluss barn hos Tallinn - ikke noe problem. Skulle da også bare mangle, slik jeg ser det. Men mulig de blir mer vrange dersom man ønsker å legge til voksne reisende utover de to pr. CT?
What?! Det hadde jeg virkelig ikke trodd var mulig. Var dette en inter-kontinental tur med Star Alliance eller? Business?
Ordinær sas bgo-mia retur ewe-bgo Ga beskjed når jeg booket, men da var han ikke født ennå så jeg hadde ikke navn og dato
Hva er det du sier? Forsåtr jeg deg rett nå at at du med en CT fikk med 2 voksne, 2 barn + en infant?? 1X CT?
Ja, alle på en booking. Betalte 160 000 poeng totalt. 2x80 000 for voksne - CT 2x80 000 for barn - 50% 1 infant kun skatter
Da sier jeg takk for alle svar! Siden ingen her har svart at de har kunnet bruke Companion ticket når de booker for 3 personer hos SAS direkte, tolker jeg det dithen at han jeg snakket med hos kundeservice faktisk hadde rett, dessverre.... Men synes jo de gjør det unødvendig tungvint i og med at det ikke er noe problem å booke for 3 personer på AMEXtelefonen, og at CT da gjør at jeg bare betaler for 2 av disse med poeng og den 3. dekkes av CT. Hvorfor, SAS??
Jeg kan svare på at det ikke er mulig. Companion ticketen er ikke mulig å aktivere hvis du velger fler enn to personer.
Ja, men nå var det ikke det som var spørsmålet her. I bildet mitt er begge kampanjene, men prøver man å trykke på Companion Ticket får man denne beskjeden i toppen: Denne kampanjen er begrenset til to personer.
Tenkte bare komme med et forslag til CT siden det virket som om trådstarter virkelig savner mulighet for mer en 2 pax. Men ja, du har helt rett. var litt OT