Mulig å kjøpe grunnpoeng hos SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av AndersB, 05. okt 2013.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke mange er klar over det, men man kan faktisk kjøpe seg opp til sølv eller gullstatus hos SAS om du mangler den ene turen som gir 1500 poeng for at du skal få det til.

    Tilbudet er antagelig best om du har kontoen proppfull av poeng, men mangler litt på å oppnå gull i inneværende periode. Det morsomste er jo å fly inn poengene, men ikke alle kan eller vil det.

    Verdsetter du gullkortet høyere enn poengene på konto så kan du kjøpe grunnpoeng for poeng, eller for en blanding av poeng og penger.

    Eks: 5000 grunnpoeng poeng koster 75.000 poeng, eller så kan man betale 570 EUR og slippe å bruke poeng. Om det er verdt prisen får være opp til hver enkelt.

    http://www.saseurobonusshop.com/loyrewards/productdetails?productCode=PRD14452&selectedBrandName=SAS EuroBonus&t=1380962520471
     
    Erot, Henning and Fnate like this.
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Okeeeey, det der synes ikke jeg var så dumt altså. Det er faktisk rimelig ok om man er rett ved å bomme på target og ikke har tid/ork til nok en ekstra tur.

    Kudos til SAS
     
    Fredrik81 liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke akkurat billig, men bra at muligheten finnes.
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Synes det er tøysete å ha produkter med priser som ekstremt få kjøper. Skulle vært moro å se hvor mange slike de selger.
     
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, hva er ulempen med det? Joda, prisen er høy, jeg ville aldri ha kjøpt tusenvis av miles der. Men om man bare mangler litt før opptjeningsperioden går ut kan det være et greit alternativ til å fly for å fly, som Fnate er inne på.
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    I utgangspunktet ingen ulempe for kunder å ha mange valg. Men jeg setter grensen ved å ha et valg når noe blir priset til i mine øyne rene svindelpriser.

    Uansett er det ulemper for tilbyder/selger å ha mange typer tilbud å administerer/ha kundeservice på om det er av liten eller ingen nytte for kundene. Derfor Hyatt nylig kuttet passport escapes feks. Synd for det var et bra tilbud, men når det bare ble redeemet av noen hundre årlig på verdensbasis, var kostnaden med å trene agenter og hoteller for stor ifm etterspørselen.
     
  7. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Islending liker dette
  8. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg spanderer en muffins på førstemann som kjøper seg Diamond-kort til kun 440000,-
     
    Cumulus, Vaskehanske, Eddie47 and 4 others like this.
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Som sagt i en annen tråd er Diamond ditt for skarve 90.000,- om du betaler alt i cash ;) Så prisen er ikke så drøy som i eksempelet over. Jeg spanderer muffins på førstemann likevel jeg altså ;)
     
    Last edited: 20. febr 2015
    Baldrick liker dette
  10. Erot

    Erot Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Har en bekjent som mangler 3K poeng for å få Diamant, så dette er nok ikke så dumt. 3500kr for Diamant? Gjerne.
     
    Fnate and Travellingalf like this.
  11. sinatra

    sinatra Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde jeg bare hatt kjennskap til dette for fire år siden. Da jeg bommet på gullstatus med 150 poeng :p
     
    thecoldfish liker dette
  12. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Brukte det på kona sin konto, hun manglet 600 poeng for å bli Diamond.
     
    Norfindir and Anton80 like this.
  13. roglan

    roglan Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Står vel bå eurobonus sidene at det _ikke_ funker å kjøpe seg til høyere nivå?
    • Ekstrapoeng kan benyttes til bonusuttak, men teller ikke for oppgradering til et høyere medlemsnivå
     
  14. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Men, dette er når man kjøper ekstra poeng. Man kan også kjøpe grunnpoeng. Men disse koster da 1000kr per 1000 poeng.
    Og med dem kan man kjøpe seg høyere status. Gull koster den nette sum av 45000kr vis man starter på null
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg "kjøpte" meg til EBD i forrige uke siden jeg manglet knappe 1000 poeng og ingen av mine OT´er i sommer har gått gjennom. Så en tusenlapp for 1000 grunnpoeng var i alle fall vel verdt det for meg. Og som nevnt ett annet sted her inne så ble faktisk grunnpoengene jeg kjøpte kreditert til 7. mai (fire måneder før jeg kjøpte de). Så her er det en mulighet for å sikre seg status selv etter at vanlig opptjeningsperiode har utgått.
     
    Misterix liker dette
  16. Kiil

    Kiil Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ser at eurobonusshop har hvert nede en stund nå, er det noen andre muligheter å kjøpe grunnpoeng?
     
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Visstnok ikke dessverre..
     
  18. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Da kjøper man heller TP sør-norge 12 mnd for kun TNOK 165
     
  19. Ingemar

    Ingemar EBG

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Nå er ny EuroBonus Shop oppe. Så langt klarer ikke jeg å finne noe sted man kan kjøpe grunnpoeng. Har SAS fjernet denne muligheten nå, noen som vet?
     
  20. ret73

    ret73 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ikke jeg heller.. Eurobonus sa det fortsatt skulle være mulig. Rop ut om noen finner ut sv dette.
     

Del denne siden