Jeg har også vært portrettert i VG.
Om jeg bestiller hva en stund i forveien?
Norge-rundt-billetten høres egentlig også fristende ut... Har akkurat vært på roadtrip fra Oslo til Lofoten og tilbake med leiebil (4000 kr for 8 døgn med en Ford-Mondeo-stasjonsvogn... helt greit med gode rabatter), det kunne man jo også gjørt med fly. Er bare at kompisen min ikke er så glad i å fly...
Men ja, jeg reiser jo OSL-BER uansett (akkurat nå mye med Norwegian fordi det er billig parkering på SXF, selv om det er lenger unna enn TXL fra der jeg bor).
Så jeg kunne jo fly via CPH istedenfor - hvis det lønner seg. Jeg reiser som regel bare med håndbagasje, så ekstra bagasje er ikke så spennende.
Og jeg har lounge-tilgang via PriorityPass.
Men kanskje poengopptjeningen hadde vært verdt det?
Hva er det man får ut av poengene?
Hvis jeg f. eks. flyr "OSL-ARN-ORD-ATL-IAD-CPH-OSL for ca 4-5000 per gang" - er det så mye bedre enn å fly OSL-LHR-SFO-SNA-DFW-LHR-GTO til 2500 kr, men med BA?
Er det verdt prisforskjellen fordi man får en gratis longhaul-tur med på kjøpet, eller noe sånt?
Hvor stor er sjansen for å bli oppgradert om man har gullstatus hos et selskap?
Som sagt så trenger jeg ikke gullfordelene i seg selv (ekstra bagasje osv.), det er egentlig mer praktisk for meg å fly med Norwegian (gratis internett i tillegg til at de flyr fra SXF), men om man kan bli oppgradert...
Det gjelder også BA/Qatar... Hva kan man få ut av statusen?
Mener du at det er bedre å samle poeng hos Qatar, selv om man flyr BA? Eller at det er praktisk å fly Qatar for å samle i Executive Club?
Vis alt...