SAS har en del billetter liggende ute ti 749 pr vei i plus nå. Lurer på å legge opp en liten mileage run. Er det mulig å snu på 25 min i AES? Jeg tar for gitt at det er samme maskin som går tilbake til OSL, og security/gåing kan vel neppe ta mye tid på den flyplassen?
Om man flyr plus skal det være ok. De starter gjerne boarding når flyet tømmes, så det er jo et øøøøørlite sjansespill, men regner med det skal være greit.
Jeg hadde også samme utfordring i en annen flyplass. Jeg valgte å ikke ta sjanse, og det ble en avgang som går tre timer senere.
AES har ekstremt korte avstander, så om du er kjapp og jogger rett til fast track så bør det være mulig. Som oftest har jeg ved ankomst der opplevd at de annonserer ombordstigning når jeg venter på bagasjen, om jeg var først av flyet ville jeg da ha vært inne i avgang igjen. Kjapt fra hodet; Fra fly og inn til bagasjehall: 2-3min Fra bagasjehall til security: 1 min Fra security til gate: 1 min
Skal ikke være noe prob i det hele tatt i disse dager med så lite trafikk på AES.. Er samme maskin tilbake. Hilsen fra Ålesund
Har dere reist med fly før? Såfremt dere ikke har med dere 2-3 kofferter på milage-runnet, så er det vel ikke nødvendig og dra helt ut igjennom security? Og siden det er Plus-billetter er det bare å gå først ut (Av flyet, ikke flyplassen), stille seg opp ved gate (som sikkert er på samme plass som man går ut (av flyet, ikke flyplassen)), også komme først inn på flyet. Man har jo tid til en pølse på narvesen liksom
AES har ikke gates, så man kommer ikke inn samme sted som man går ut. For å unngå security måtte man fått lov til å gå fra flyet og direkte inn i avgangshallen, men aldri sett noen mulighet til det.
Trodde det var transfermuligheter ved alle stamruteflyplassene i Norge så man slipper å gå ut til ankomst og ny security. Regner med at det går fint i TRD, BOO og BGO der jeg har booket segment runs, noen som kan bekrefte?
Kan bekrefte at det går fint. Reiser stadig om TRD og BOO. BGO er en stund siden jeg har vært, men regner med det ikke er gjort så store endringer der.
I TRD kan du velge om du går ned trappen der koffertene er, eller la være og havne i avgangshallen flyside (som er alternativet man er ute etter på MR). Sist jeg var på TRD er august 2020, så med pågående covid, og da var det fremdeles slik. De kan ha endret noe i etterkant, men tviler på det. Hvorfor gjøre ting vanskeligere for transit og øke securitykøen?