Mulig juleferie 2023 - Sør / Mellom Amerika

Tråd i 'Reisemål' startet av mariusberg89, 05. okt 2022.

  1. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann,
    Da er det vel på tide å begynne å planlegge julen 2023 allerede for å sikre seg bonus billetter :p

    Var i Mexico i fjor, nå går turen til Fillipinene. Men jeg må si Mexico traff meg godt. Språket, musikken, kultur og vennliget samt god mat.

    Kunne tenke meg å prøve å oppleve andre steder i Sør / mellom-amerika. Det jeg har som kriterie er bare varme og helst tilgang til havet / strand områder.

    Noen anbefalinger? vurderer Mexico på nytt (var i Playa Del Carmen) men kanskje greit med noe variasjon.
     
  2. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Aner ikke hva du ser etter, men live fra Brasil nå kan jeg si at det jeg har sett så langt av Recife og Fernando de Noronha definitivt gjør at en retur hit kan være aktuelt, det springende punkt for oss er hvor bra dykkingen er - det finner vi ut i morgen :) Sjekk eventuelt ut reisebrevet mitt som oppdateres fortløpende.
     
  3. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke ute etter noe spesielt egentlig, tilgang til strand, nærhet til litt byliv da jeg fortsatt anser meg som ung :p er ikke så kresen på andre ting
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Panama?
    Vi var i Costa Rica for noen år siden,veldig fint, men med flere småunger var strand og rolige omgivelser viktigere enn storby, ellers anbefales det.
    Ellers er jo både Uruguay og Argentina interessante land.
    Personlig synes jeg det blir mer og mer amerikanisert jo lenger nord man kommer, og det er noe jeg ikke setter nevneverdig pris på, så jeg ville nok sett på Argentina.
     
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,517
    Bonuspoeng:
    183
    Brasil og Natal er en fin mulighet. Hadde pappaperm der hele januar 2005, hadde det ikke vært for litt økonomiske uenigheter med øvrigheten i Brasil så hadde jeg dratt tilbake så ofte det lot seg gjøre.
     
    mariusberg89 liker dette
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Min relativt ferske erfaring er at Brasil er et spennende land og at jeg kanskje reiser tilbake dit, men hvis jeg skal velge ville valgt å reise tilbake til Argentina.
     
    OyvindN and mariusberg89 like this.
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Kysten av Colombia for varmere klima, med en latin/afrikansk kultur. Argentina for natur og storby, kjøtt og vin og alt fra fossefall til subarktiske forhold. Peru har mye både spennende kultur, mye god mat, og ekstrem natur. Men er ikke noen bade destinasjon. Ellers ligger jo Galapagos og venter på dem som vil oppleve nye dyrearter.
     
    Flymunda, OyvindN, Insomnia4u and 2 others like this.
  8. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Peru er et fantastisk sted og med god tilgang til hav. Har bare vært der midtvinters (juni/juli) og kan vel si at badelivet nok ikke frister på den tiden av året. Hvis du derimot er interessert i slike ting som Macchu Picchu, Rainbow Mountain og andre pre-columbianske ting - go for it!
    Avianca har som en hovedregel ganske grei tilgang til bonusbilletter, men flyr nå kun economy i sør-, mellom- og nord-Amerika
    Costa Rica var godt og varmt i desember i fjor, mange strender, var,t hav og vennlige mennesker. En smule amerikanisert, det blir vel nesten som amerikaneres Granka...
     
    Flymunda and Maggie like this.
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Cancun...
     
    OyvindN liker dette
  10. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Costa Rica høres spennende ut. Ser flere nevner Argentina her, men hvor i Argentina da? Eneste jeg klarer å finne på kartet av byer der er buenos aires og der er det ikke mye strandliv eller hotell i nær tilknytning..
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Første treff på google kan nok bistå

    https://traveltriangle.com/blog/beaches-in-argentina/

    En av disse er i provinsen Buenos Aires.

    Mine erfaringer fra Argentina er basert utelukkende på Buenos Aires som by, men landet frister til å utforske mer.
    Er jo fint for oss også hvordan økonomien er delt i to, hvor alt er grisebillig om man kjøper penger på "svartebørs".
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Det er strandbyer i bussreiseavstand fra Buenos Aires. Ellers er det et enormt land. så hvis du vil smake vin er det 30/40 timer i bile = fly innenriks osv. Om det er en topp bade destinasjon, aner ikke. men det skal være fine strender, med nok varme perioder av året.
     
    Are liker dette
  13. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at selv om det er aldri så varmt på stranda i Argentina, så er vannet aldri veldig varmt.
     
    Are, mariusberg89 and Maggie like this.
  14. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    og da utgår Argentina.
     
  15. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, hadde Granka bare hatt cenoter…
    FEAB2518-46E7-4845-B652-F035C43366D0.jpeg
     
    Are liker dette

Del denne siden