Mulig kansellert møte (Coronavirus). Vil AmEx Sas Elite dekke fly og hotell? ...Svar negativt :(

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ArthurDent, 28. febr 2020.

  1. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, har nettopp fått illesvarslende oppdateringer fra Polen. Det ser ut som fler og fler statlige insttitusjoner og universiteter stenger ned planlagte internasjonale møter. Jeg har kjøpt billett og (-vært uforsiktig nok til å forhåndsbetale) hotell for kommende uke. Hotellet var en god deal, -men som da ikke gir refunderinger ved kansellering.

    Spørsmålet er altså. Vil den "innebygde" reiseforsikringen på AMEx SaS Elite dekke utleggene? Noen som vet noe? Det er ( av åpenbare grunner) ikke mulig å komme gjennom på telefonen til forsikringsselskapet.
    OPPDATERING : Kom endelig gjennom til AmEx /Forsikringen og de forteller at det IKKE gis noen dekning for dette :( Det er jo først og fremst synd for arbeidsgiveren min, Men også irriterende.
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,610
    Bonuspoeng:
    183
    De fleste reiseforsikringer har følgende under "dekkes ikke":

    - at hensikten med reisen faller bort



    Har du tatt kontakt med hotellet(eller hotels.com/expedia evt andre det er bestillt via) ? - opplevd tidligere at det er mulig å få avbestilt ikke refunderbare hoteller om du er ydmyk og har en god grunn
     
    ArthurDent liker dette
  3. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo verd et forsøk. Hotellet er bestilt gjennom hotels.com. Det er neppe snakk om mine penger, men du som skattebetaler vil sikert gjerne at jeg i det minste forsøker ;)
     
    drsyk liker dette
  4. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel å strekke det langt med å si at "hensikten med møtet er falt bort", men reisebegrensninger på grunn av smittefare regnes sannsynligvis som noe helt annet enn om jeg selv hadde blitt smittet (i utlandet). Da ville jeg sannsynligvis i hver fall fått dekket hjemreisen.
     
    Last edited: 28. febr 2020
  5. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,892
    Likes mottatt:
    12,780
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok som med andre forsikringer. Skadeforebygging dekkes ikke, selv om det normalt vil være mye billigere enn skadeutbedring.
    Skulle det derimot komme offentlig helseråd som fraråder reise stiller saken seg annerledes.
     
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor ligger denne i testforum?
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,915
    Bonuspoeng:
    293
    Han ville teste reiseforsikringen. Nei, jeg lurte på det samme.
     
  8. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager det, men av en eller annen grunn (som også KAN innebære at jeg er en kløne) får jeg ikke til å starte en tråd fra "den daglige" forum feeden.

    Jeg regnet med at noen i redaktør-flokken ville sparke den i riktig retning hvis det var relevant nok.
     

Del denne siden