Mulig med tilgang til cafelounge BGO med SAS Plus ved ankomst innlands?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av prisjeger, 28. nov 2018.

1. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Skal til Bergen snart og skal møte noen i familien som ankommer fra annet sted, med et nesten 3 timer senere fly. Hadde vært greit om jeg kunne tilbringe ventetiden i cafeloungen, men har aldri testet dette ved Ankomst innland.... Har faktisk aldri besøkt cafeloungen på BGO, men regner med det uansett er bedre å være der enn på en benk utenfor... Har aldri vært i denne situasjonen i Bergen før, så har sant å si ikke orientert meg om hvilke andre tilbud som finnes på veien ut heller...:)
    Kommer fra Kristiansand, så har ikke brukt noen "loungekvote" ved avgang, om noe slikt eksisterer... :rolleyes:

Noen som har erfaring med dette, evt. tips å komme med? Reiser med SAS Plus, men har ingen status. Har ubegrenset PriorityPass, men dette hjelper jo ikke!

2. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke dette funker, må i alle fall være diamant.

Men for å si det sånn: Du går ikke glipp av noe.

thool liker dette
  3. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde heller satt meg i 2. etasje på en av resturantene der. Er ganske rolig der store deler av dagen. Cafe Loungen er ikke noe å trakte etter...

4. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Tiltredes.

5. Krimal

Krimal Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet om man kan ta turen innom loungen i København om CPH er sluttdestinasjonen?

6. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Loungeadgang ved ankomst gjeld for diamant på OSL, ARN og CPH (i følgje SAS.no og adgangsreglane). Men godt mulig det kan funke i cafeloungane også rundt omkring.

Som sagt i andre innlegg ovanfor, det einaste cafeloungen er brukande til er for å styrte ein Mimosa-light (50/50 appelsinjuice og vatn) og ei banan. Så er det berre å kome seg fortast mulig ut igjen.

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Ja .. hvis du har Diamant eller kommer med langdistanse i Business eller Plus

8. Stuttfeiten

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Visst! Den gløymde eg.

Eddie47 liker dette
  9. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter alle over, cafe lounge er ut. :)

kjeid and Eddie47 like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    ... nei la oss heller få City-Lounger .. feks. i Ålesund

11. Stuttfeiten

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde dei fått på plass ein brus/farrisdispenser og kanskje servert blomkål/tomat/betasuppe i staden for kanelbollar så hadde eg sett større pris på tilbodet.

Det er trass alt ikkje smekkfullt alltid, og der fins lademuligheter. I lag med ein synleg infoskjerm og bananer (utan Trumf vel og merke) gjer dette at eg ofte svingar innom om der er ledige stolar.

flying_all and Eddie47 like this.
  12. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skal jeg sette fyr på en brannfakkel.
    Cafélounger på flyplasser med lav aktivitet (eventuelt cafélounger i det hele tatt), synes jeg er like tullete som city-lounger i byer med andre hyggelige aktiviteter.

Legg ned hele røkla, og legg pengene i de loungene som betyr noe.

Supersergei liker dette
  13. Stuttfeiten

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    No er vel femseksempel BGO og TRD ikkje dei flyplassane som har minst aktivitet i landet. Det er berre så lite som manglar for at det skal bli eit greitt nok tilbod.

For min del vil eg ikkje dra det så langt som å samanlikne desse med syretripavgjerda om å opne (ikkje ein, men to!) city-lounges i Stockholm. Det einaste positive etter mitt eine besøk der var at eg heldt på å le meg forderva. Eg var høg på endorfin til lenge etter at vi hadde passert over Kristinehamn :)

ArthurDent, MadsVaHa and Eddie47 like this.
  14. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Ta deg en bolle :)

ArthurDent, Kristian and Eddie47 like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel strengt tatt en skillingsbolle

16. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    #1 Jeg ser den.

Har reist en del både fra BGO, og AES hvor cafe-loungen blir nedlagt om 3 dager.

For all del. Det er fint å ha sitt eget "eksklusive" avlukke, men dette må da koste veldig mye penger.

Fra OSL booker jeg gjerne SAS og betaler noen kroner ekstra. Her får jeg en pils, noe annet å bite i enn sukker, og en sofa om jeg er heldig (alt etter tid på døgnet).

Sitter forresten i en sofa her nå.

Poenget mitt er at verdien av en Cafè-lounge verken er bedriftsøkonomisk forsvarlig, eller i alle fall for min del, bidrar i særlig grad til å øke kundelojaliteten min til SAS. Likevel koster det trolig SAS veldig mye penger.

#2 Er ikke så glad i boller.

McBuljo and ArthurDent like this.
  17. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmålet er vel kor ærlig og rederlig du er?

Vist du absolut må inn i den bollebua så vil ein einveis billet i Sas Plus Pro eller bedre fra BGO som kan avbestilles gjøre jobben?

Personlig ville eg fulgt @mhandlykken råd om ein av restaurantene inne i terminalen, eventuelt gå over til eit av hotelene og deira bar/restaurant.

18. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Vel den argumentasjonen kan du også bruke på en stappfull innenrikslounge i rushet på OSL. Har ved to anledninger måtte snu i trappen ettersom det har vært helt fullt, og selv når det ikke er helt fullt så er det ofte jeg bare har luntet ut igjen fordi det til og med ha vært stappet i det der idiotiske lysrommet (idiotisk fordi det tar opp masse plass). En kopp kaffi, bolle og litt juice kan muligens være nok til at kunder velger SAS fremfor Norwegian.

Og jeg drikker svært lite alkohol og brus, så at det ikke er tilgjengelig på BGO er meg revnende likegyldig.

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hentet meg en bolle etter en flight fra Oslo i sommer, så det virker som det går der også for EBD.

20. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Smak og behag er som kjent forskjellig. Siden jeg pendler en del KRS-BGO synes jeg løsningen med cafe-lounge på BGO er ganske mye greiere enn "løsningen" på KRS :p. Rikelige muligheter til å få ladet mobil/nettbrett/PC, og kaffe og sukkervann ad lib. Hadde (som Stutttfeiten) gjerne sett at det fantes soda / kullsyrevann, men ellers er det greit nok for en liten rast. Restaurantene på BGO har ikke tilnærmelsesvis samme lademuligheter, dårligere ( evt betal) WiFi , og en medfølgende "følt forpliktelse" til å kjøpe noe når en setter seg opp dit. Siden pendlingen er på eget budsjett er det greit å slippe de utgiftene.

Last edited: 29. nov 2018
    Xflipper and OttoL like this.

Del denne siden