Muslimsk kapellan: Flyvertinne fryktet jeg skulle bruke brusboks som våpen

Tråd i 'Nyheter' startet av Herlov, 01. juni 2015.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Kjip opplevelse, men det er noe som skurrer her. Og så klarer VG kunststykket å bruke et bilde American når de er helt tydelig at artikkelen omhandler United. Journalister er jo helt ubrukelige.

    Kilde - http://www.vg.no/nyheter/utenriks/u...-skulle-bruke-brusboks-som-vaapen/a/23462316/

    01-06-2015 06-01-17.jpg
     
    Cecilie liker dette
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    "Men det var jo et amerikansk selskap"

    Ellår no o_O:rolleyes::D
     
  3. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Syntes dette var for dårlig selv. Man kan ikke legge ved bilde av feil selskap og regne med at man blir tatt seriøst. Sendte en mail til tips mailen demmes og det tok ikke mange minuttene før bilde var bytta ut. Om dette er pga min mail eller om noen smarte hoder hos VG oppdaga det vet jeg ikke. Men dem retta det :)
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    En jævla flåsete kommentar da..
    Du får ikke en uåpnet boks fordi den kan brukes som våpen, akkurat som man kun får handlet væske i poser etter sikkerhetskontrollen?
    Det er så dumt at det ikke virker troverdig...
     
  5. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Etter mine 4,5 år innenfor jobbing i sikkerhets tjenesten på OSL, så kan jeg jo si at det er mye av det som bare er regler for å skremme og avskrekke. For i praksis så har dem 0 effekt.
    Det er strengt forbudt å ha med seg en beholder på 125ml med 10 ml veske. Men det er lov å ha med seg inntil 3 lightere (Var det når jeg jobba i hvertfall) og kniv med blad inntil 6 cm lengde så lenge bladet ikke er låsbart (les tapetkniv og lignende hvor du må "trykke" på noe for at bladet skal gå inn igjen.) Men speider kniv på 5,9 som har fastlåst blad, dette er lov.
    Alt er for å vanskeliggjøre. Men jeg kan jo også si at det er mye folk der ute som trenger å bli "vanskelig gjort" for :p

    Vet om folk som blant annet har blitt stoppa med 1m langt sverd på ryggen. Rakket kastere (Uten misiler, men HALLO) osv.
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    +1

    Alle som har sett fengselsfilmer og lignende vet jo at man kan lage våpen av alt mulig rart. Hadde vært artig å sett hva en kreativ type hadde klart å lage utav det som selges på innsiden og en rull med ducktape. Her er det bare fantasien som setter grenser ;)
     
  7. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Håper ikke en slik dokumentar med tilhørende baluba noen sinne dukker opp. ;)
     
  8. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk akkurat en uåpnet colaboks på AA. Hun over gangen også. Det gikk helt fint, det. Ingen dramatikk. ;)
     
  9. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Du glemte å ha på deg hijab... :p
     
  10. Enhanced

    Enhanced Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    http://www.imdb.com/title/tt0088559/ ?
     
    Kjakan, Scandi and rkvalvaa like this.

Del denne siden