MyFlights stenger dørene :-(

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Travellingalf, 27. nov 2017.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke viss du selv har byttet sete heller?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    nei, har ikke fått noe da heller. Så mulig det ikke sender ut noe ang sete endringer :(
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det var det jeg tenkte også. Og det er en av de tingene jeg virkelig har satt pris på med MyFlights. Du får varsel om den minste lille forandring (flytype, seteendring, flytider etc) og i appen vises forandringene i rødt så det er veldig lett å se hva som har forandret seg.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hva får du varsler om? Får du f.eks. varsel om setebytte? Har du gratisversjonen eller Pro-versjonen?
     
  5. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har pro nå, men hadde jo varslinger med gratis også, men husker ikke hvilke som er forskjellen lenger.

    upload_2017-11-28_11-28-48.png

    På mobilen ser det slik ut:
    Screenshot_20171128-113241.png
    Screenshot_20171128-113251.png
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som at det er muligheter for varsling om det meste ja, men det jeg kan se som mangler fra MyFlights er bl.a. equipment change (som kan ha stor betydning) og seteendringer. Jeg ser du kan få varsel om "Seat Availability" som i ExpertFlyer og det er jo en fin funksjon, men ikke det samme som varsel om seteendring.
     
  7. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er veldig fornøyd med Tripit, og det er lett verdt det jeg betaler for Pro bare for å holde styr på bookinger, men varslene er langt ifra den sterkeste siden ved TripIt. Den ser ikke på booking i det hele tatt, alt den har og forholde seg til er flight-nummeret og diverse informasjon den kan finne om det. Meldinger om forsinkelser kommer ofte i seneste laget, og varsel om bytte av scheduled tid har jeg aldri fått (tror ikke den begynner å tracke "skikkelig" før 48 timer før flyvningen).
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat lagt inn check my trip nå.
    Av en eller annen merkeig grunn klarer den bare å holde på to reservasjoner.. har lagt inn 5-6 flights, men de blir borte igjen og kun to som står tilbake..

    Noen idé om hva det kan komme av?
     
  9. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Opplever det samme med denne appen, men en "stopp/start" operasjon har fått min i vater igjen.

    Liker forøvrig appen godt i forhold til seatmap. Den fungerte også i forhold til en reise bestilt av annet firma via deres reisebyrå (i utlandet). Det var kul umulig å få hele reisen inn på SAS-app eller AC-app, men CMT fikk med hele reisen.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm.. en kjip sak er at den har slått sammen noen av mine flights til en reise..
    Det synes jeg ikke noe om.. Er i min verden separate turer... hrmf.

    Edit.. Alle sammen faktisk. 8 flights OSL/KRS blir slått sammen til en reise..
    Det er jo håpløst....
     
    Last edited: 28. nov 2017
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Oppdatering to.
    9 flights er tydeligvis en reise.
    Resten er løse reiser selv om det er samme rute.
    Min bonus til LAX legges inn og faller ut gang på gang.

    Veldig klønete opplegg synes jeg.. men oppdaget tilfeldig at vi har fått nye seter på LAX turen.. det var jo greit å vite allerede nå...
     
  12. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,444
    Bonuspoeng:
    113
    Har såvidt prøvd CheckMyTrip og på ene turen jeg sendte som mail oppdaget jeg at den på «hovedsiden» for reisen hadde rett bookingref., mens inne på leg’ene, opererte den med et annet ref. slik at jeg ikke fikk opp info om seter/fly etc. Da jeg la til på nytt med ref. ble alt rett...

    Så er tydeligvis litt barnesykdommer...
     
  13. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sliter også med Check My Trip. Da jeg begynte å bruke appen tidlig i 2017 fungerte den ypperlig. Etter at Talinn hjalp meg med forrige bonustur ble den lagt opp med startdato februar 2017 selv om reisen ikke startet før i oktober. Samme skjedde med bonusturen jeg har booket i mars etter en endring i september.
    Nå nulig fikk jeg samme problem som @Are , appen slår sammen flere reiser til én. Da sluttet jeg å bruke den. Veldig synd, for jeg la bl.a. merke til en kjip seteendring på nevnte tur i mars 2018 som jeg ikke hadde fått med meg ellers.
     
  14. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke sånn fancy loggprogram, så jeg har brukt MyFlights til å logge de litt lengre reisene de siste par-tre årene.
    Er det noen enkel måte å hente ut data slik at man ikke mister dette:
    7D2A5A61-ADCD-4DDF-A2FC-DA3D082BCB6A.jpeg
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert mange der ute som lurer på det samme, men kan ikke finne noen easy fix uten videre. Ser MyFlights kan linkes opp mot TripIt, men importering fungerer kanskje bare en vei?
     
    kiev liker dette
  16. mofser8

    mofser8 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Har testet ut CheckMyTrip nå og har pleid å bruke TripIt Pro. Syntes CheckMyTrip virker mye tettere integrert i Amadeus enn TripIt og på to av de kommende long-haul turene mine har den oppdatert meg om endringer i flytider allerede. Dette har ikke TripIt sagt noe om enda, så dette virker som en forbedring.

    Dessverre ser jeg også det samme som mange andre her at det er mye barnesykdommer. På en av bonusturene ser jeg det samme som @DanH der den satt inn bookingtidspunkt som start-tid på reisen, selv om den hentet all info fra Amadeus basert på bookingkode. Alle turene derimot ligger riktig inne på turen.

    Tror CheckMyTrip kan bli bra etterhvert, og håper den også får støtte for SMS-utsending slik TripIt Pro har. Ikke alltid jeg har internett på telefonen og det er ganske behagelig at det ligger en SMS med detaljer som venter på meg når jeg skrur på telefonen etter touchdown på en mellomlanding.

    Tipper MyFlights mistet tilgangene sine fordi Amadeus ikke ville ha konkurranse med sin egen tjeneste.
     
    ArthurDent liker dette
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville prøvd å spurt i chaten på Facebook-siden til MyFlights. De har vært rask med å svare når jeg har spurt om ting tidligere.
     
    kiev liker dette
  18. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har gratisversjonen av CheckMyTrips. Har ingen problemer med antall flyginger (totalantall, eller at skulle finne på å slå sammen flighter til samme lokasjoner). Har f.eks en KRS-BGO t/r 14-17, og en ditto 21/12-9/1-2018 ( Den kommer riktignok som to enkeltturer...pga årsskifte?). Så har jeg en ny t/r i slutten av januar. Bare brus og boller der. Min erfaring er at Check MyTrip melder flightendringer raskere enn SAS sin egen app. Det største innvendingen i forhold til flere av krav-spec'ene her, er manglende info om hva slags maskin det flys med. Det er mulig det finnes på en "pro"-versjon.
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og varsel om endring av sete mangler vel også? Som for meg er enda viktigere. Og jeg tror heller ikke pro har noe av dette.
     
  20. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Skal håndtere seteendringer også. Her er fra hjemmesiden deres (https://www.checkmytrip.com/landing/?nui=2) : ........
    Whether you are traveling for business or leisure, CheckMyTrip gives you a simple and user-friendly interface to manage every aspect of your trip.

    With CheckMyTrip, traveling has never been more stress-free. Check flight numbers, seat assignments, airport gates, check-in times, itinerary changes, and more.

    All accessible from your mobile device – for FREE. ........

    Jeg har hittil ikke benyttet en del av de andre funksjonene. Det så f.eks snasent ut med kartfunksjon til hotell.
     

Del denne siden