MyFlights stenger dørene :-(

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Travellingalf, 27. nov 2017.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener at det har blitt rapportert i denne tråden allerede at varsling for forandring av sete ikke fungerer. Men jeg vet de har noe lignende som ExpertFlyer der du kan få varsler om at ett eller flere seter i kabinen blir ledig.

    Ingen som bekrefte eller avkrefte om CheckMyTrip (gratis eller ev. betalte versjoner) varsler om forandring av allerede valgt sete? Og ev. varsler om forandring av flytype?
     
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Har lastet med checkmytrip her nå og lagt inn den eneste ferdigbookede turen jeg har de neste 2 månedene. Turen kommer opp, men den viser ikke seter eller noe annet. Er det noe mer jeg må gjøre enn å sende bookingen på mail?
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Burde se omtrent slik ut?

    F9696947-1924-487D-A34C-D8D2EBDFC79D.jpeg
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Ser sånn ut, men setene er bekreftet fra LH. Flyr dessverre bak i bussen...

    Screenshot_2.jpg
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske så kjipt med MyFlights, men de levde vel på nåde etter forrige runde hvor Amadeus kastet dem ut.

    Virker litt som SAS IT dette, Amadeus kaster ut MyFlights før de har et fungerende system (ref SAS Familiekonto)

    Check my trip klarer akkurat nå hverken å legge til bookingene mine, og får i tillegg feilmeldinger på eksisterende (og pågående) bookinger. Så det er lite tilfredsstillende. Har til dags dato sjelden/aldri fått noe endringsvarsel, mens MyFlights har sendt hele tiden.

    Nå har ikke jeg noen innsikt i hvordan blårussen hos Check my trip opererer, men hvorfor ikke kjøpe ekspertisen til My Flights-fyren i det minste, og fikse opp egen app? Må jo være småpenger for dem.
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får heller ikke opp seter på en tur jeg har booket med SAS.

    Jeg får heller ikke lagt inn en booking med Austrian/TAP. Jeg får beskjed om at bookingen blir lagt til når jeg sender mail, men den kommer ikke opp. Prøvde å legge til med bookingnummer, men da får jeg beskjed om at operatøren ikke tillater å legge til i checkmytrip.. Noen som har vært borti det samme?

    EDIT: Turen med SAS mangler faktisk en flight også.. Flyr til AMS via ARN, men det har den ikke fått med seg, og tror at jeg flyr direkte til AMS på 55 minutter.
     
    Eddie47 liker dette
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,746
    Bonuspoeng:
    293
    SAS flygninger får jeg inn og fikk varsler for endringer i avgangstid og gatebytte. Varslene kom lenge før de kom fra SAS.
    Setevalgene kommer opp, men ved flybytte og setebytte kommer ingen varsler ...

    Air Canada flygninger får jeg ikke inn ved å sende Mail som meldingene sier, så de har jeg lagt inn manuelt, flight for flight .... tviler på om det kommer varsler hvis noe endrer seg.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Reisen jeg har med OS/TP er ligger ikke inne i appen, men i går fikk jeg varsel om endring i flytidene på deler av reisen. Selv om reisen ikke ligger inne i appen..

    Setene på de to SAS-flightene jeg har lagt inn kommer heller ikke opp, for øvrig.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Sikker på at det ikke bare er lagt til en annen reise der?
    Jeg la inn en drøss og har fått en drøss med osl/KRS på samme reise. Type 9 stk på rad..
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Det må jeg sjekke, det husker jeg at har skjedd før en gang også.. Takk for tips.

    EDIT: Den ligger ikke inne i noen av de andre reisene. Så dette er litt rart.
     
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke helt død enda. Får fortsatt opp bookinger via TripIt-appen.

    Men disse er ikke overvåket gjennom MyFlights regner jeg med. Syns uansett at appen er såpass enkel og praktisk for å følge med på reiser, at jeg kommer til å beholde appen en stund framover, bare for oversikten sin del.
    CEFDAB81-CA2F-40B2-BBE5-01272F50E601.jpeg
     
  12. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får også opp bookinger i appen, og det kommer varsel om endringer, selv om jeg ikke alltid kan se disse...

    Men hva ble konklusjonen på erstatning her? Noen som har funnet en erstatning?

    C
     
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan nå eksportere dine data fra MyFlights: Facebook Link

    "Your flights will be exported in OpenFlights CSV format. This format is accepted for import by a number of other sites."

    https://myaccount.myflightsapp.com/

    Se også: insideflyer.no/forums/ditt-flykart

    For tiden vet jeg ikke om noen tjeneste som gir oppdatering på en individuell booking/PNR utenom flyselskapets egen app eller via reisebyrå.
     
    Last edited: 01. april 2018
    kiev liker dette
  14. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk nettopp mail fra MyFlights etter å ha kansellert en booking som ble gjort for en time siden.
    C229C5CC-CFDB-476F-A063-07953551AF4C.jpeg

    Prøvde å logge inn på nettsidene deres og der ligger flyvninger gjort lenge etter at appen ikke lengre var operativ. Rare greier.
    660B06DA-E270-4459-8E23-DE5C7F3AD476.png

    Apropos det, så savner jeg fortsatt denne appen. Fortsatt ikke funnet en erstatning som er like god og enkel som denne en gang var.
     
    chrt liker dette
  15. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Savner også den appen. Finnes det egentlig noen (fullgod) erstatter i dag??
     
  16. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Den beste erstatteren jeg har funnet er AwardWallet.
     
    chrt liker dette
  17. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg pimper denne...
    Savner stort Myflights når det plutselig skjer endringer. Alt fra flybytter, seteendringer og kanselleringer.
    Er det noen med noen oppdaterte erfaringer på gode alternativer i dag?
     
    kiev liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker AwardWallet, og derfra kommer det epost når det er endringer på bookinger jeg har lagt inn. Ofte lenge før eventuell epost fra flyselskapene. Endring i setevalg dukker også opp. Det er fint når det er flybytte, og setekonfigurasjonen endrer seg. (Og det ikke er endringer på flight eller tidspunkt ellers, så det ikke varsles fra flyselskapene)

    Synes nesten denne funksjonen er viktigere for meg enn oversikt over poeng (som vel egentlig er hovedfunksjonen til AwardWallet).
     
    mrt, chrt and Spielhaug like this.
  19. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Takker unge Holmen for at du deler. Skal få testet den ut :)
     
    holmen liker dette
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    781
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver den ut selv nå, men feiler når jeg prøver å linke til sas konto, noen andre som har samme problemet, eller er det bare meg?
     

Del denne siden