Nå er det blitt onsdag .... og reisedag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 10. juli 2019.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    ... om dette er god onsdag melding eller starten på en reiserapport er jeg ikke helt sikker på.
    Saken er den at mor og jeg har sanket litt poeng med KLM og AF gjennom våre reiser i Afrika og vaniljeøyene .... en dag i høst kom det Mail fra Flying Blue med bud om at poengene var i ferd med å gå ut i intet dersom vi ikke fløy en tur eller bestilte bonustur.
    Lite poeng gir lite fly, men siden disse har dynamisk prising av bonusbilletter ga poengene nok til BGO-CDG-BGO i økonomi, i morgen og retur 17.07... dette bestilte vi, uten mål og mening.
    Vi var enige om at dersom det ikke passet så reiste vi ikke ...

Vi reiser ... langt bak i bussen og Air France har lovet at vi både får noe å bite og drikke til maten ... øl og vin og det vi måtte ønske ...selv bak i økonomi (hører dere i Frøsundavik???)

Så får vi se da ... i morgen om AF holder ord...
    jeg er nesten helt sikker på at fortsettelse følger!
    Dette er turen og ruten som er blitt til fordi vi ikke ville la bonuspoengene gå ut ...

Onsdag er en fin reisedag!

Avixlo, jvsandem, Liza and 13 others like this.
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Det fine med FlyingBlu(e?) er at varigheten på poengene utvides med 18(?) måneder hver gang man har aktivitet på kontoen. Enda bedre er det når de deler ut 50.000 poeng som velkomstgave på et kredittkort. Uansett er Paris en veldig fin by og besøke, både en og to ganger :)

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Som sagt, fortsettelse følger ... vi har brukt mye tid i Paris, men denne gangen blir det nok ikke Paris ....
    Tour de France og badeferie ... champis og mat ...

indahla, Sunnfjordingen and Upsaker like this.
  4. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen!
    Etter at hotellet i går hadee lagt Champagne og roser på feil rom... (Brylupps gave til oss) fikk vi både et langt brev fra sjefen samt gratis frokost på hotellet. Må si frokosten var noe annet en det vi er vant med.

Attached Files:

Avixlo, jvsandem, EndreD and 10 others like this.
  5. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    God natt, tidlig morgen, fra Tigerstaden!

Herfra sendes ønsker om god tur til @Eddie47 m/frue! Håper dere kan hjelpe Kristoff/Boasson/Northug til å nå mållinjen de nødvendige 15 cm foran konkurrentene. Og dersom de ikke makter det…? Vel, ryktene sier at Frankrike både har tørt og vått som kan bidra til å døyve eventuelle sportslige skuffelser, så: bon appétit!

Sånn ellers? Vel, vitenskapsfolk melder at de endelig har funnet svaret på «Hva er det optimale antallet gin&tonic på en norsk sommernatt? »
    Svaret er, heldigvis: én til!

Nå passerte akkurat en Thomas Cook-flight over balkongen, så det hilses velkommen hjem til de returnerende fra PMI. Borte bra, men hjemme best…

Sender også hilsen til @oddA, ha en fantastisk bryllupsreise!

Ha en fortreffelig onsdag, uansett om trøyen er gul, grønn eller polkadot!

Last edited: 10. juli 2019
    Avixlo, snartur, holmen and 6 others like this.
  6. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen. Nå sitter jeg på flytoget og er veldig spente på å besøke St. Petersburg og samt får mulighet for en gangs skyld å fly med 737-600 før den pensjoneres :(.

Må jo vel ta en eller to shot før man drar hjemmefra, ellers blir turen ikke russiske. Selv på morgen kl 4:30 :rolleyes:

Det blir laaang mellomlanding i Arlanda, noe som jeg aldri har vært. 4 timer er grei nok på Lounge med noen glasser vin og mat. :cool:

Ha en fin reisedag!

Avixlo, EndreD, holmen and 6 others like this.
  7. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    En ny formiddag på Kerry Hotel, og en ny dag med asiatiske berter i bassenget som ikke har til intensjon å bade (Les posering og photoshoot i ulike varianter. Fra telefon til større utstyr med gyro...).
    A44A1B93-613F-4386-9286-0A3F9D28A527.jpeg

Last edited: 10. juli 2019
    Sonictravel, Avixlo, EndreD and 7 others like this.
  8. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra kontoret! Her har fellesferien satt sine spor. Helt dødt, glad det ikke er lenge før ferien starter her og :)

Kristian, Gribb, holmen and 3 others like this.
  9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,967
    Bonuspoeng:
    293
    Morgenkaffen fortæres og humlene suser. Humlene er er ute og jobber allerede, vi har fått en liten koloni under huset. I fjor holdt de til under uthuset, noe som skapte store utfordringer for de når grillen skulle brukes ...

Snart frokost. Mulig en tur på sjøen i dag.

God tur til de som skal ut å fly.

Avixlo, Kristian, holmen and 3 others like this.
  10. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hytta (=hytten, @eddie :)).

Noen dagers avslapping her før tilbake til maling av huset, det igjen før flyvetur med Rødnese til Mare Meditteraneous sammen med yngre generasjoner. (Dessverre er nesten alle nå "yngre generasjoner".) Både vi og de yngre gleder oss!

God tur til alle som er på reise idag!

Avixlo, Kristian, jgroneng and 4 others like this.
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,722
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret!
    Her er det stille og rolig, og jeg får gjort en hel masse forefallende arbeid! Deilig. Da er det gjort når jeg kommer tilbake fra ferie.

Tipper det blir en kort dag på jobb i dag, så jeg kommer meg hjem til noen byggesett fra IKEA. Blæ. Men, det blir ryddig når det er ferdig, og det gleder jeg meg til.

Snart lunsj!
    Snart helg?

Avixlo, Kristian, jgroneng and 4 others like this.
  12. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hjemmekontoret. Melder rolige dager herfra. Egentlig nok å gjøre, men hjernen virker å ha gått i feriemodus allerede til tross for at ferien er over en uke unna. Jaja, tross alt bedre enn i fjor da det var fullt kjør helt til siste dag før ferien.
    Blir i alle fall et lite avbrekk fra kontorlivet med et heldagsmøte i Køben i morgen, så man får lufta seg litt

Avixlo, Kristian, holmen and 2 others like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Der er helg!

14. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,421
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag fra grenen med bena plantet i to hav. Skagen er rett og slett topp. Smaksmeny med vin på Ruths gourmet i går var en vanvittig opplevelse.
    Fantastisk mat med noen få unntak og gode viner. Anbefales! Dog litt stiv pris...
    Formiddagen startet med en løpetur ut på grenen

Avixlo, Kristian, Gribb and 3 others like this.
  15. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God sommerdag fra Trondheim
    Sola skinner ( etter at havtåka er brent avgårde) og teller nå dager til ferie som starter fredag.
    Bilen er solgt og på vei til Oslo, så nå blir det apostlenes hester på sykkelen( ikke el...)
    Ikveld blir det fotballkamp og øl :):)

Ha en strålende dag :D:D:D

Avixlo, oddA, Kristian and 6 others like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer til dere begge to. Det så ut som en fin frokost å styrke seg på etter både bryllup og reising:) Kos dere videre i Japan, både med luksus og campingbil.

oddA liker dette
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Og for dere tusentalls Insideflyerbrukere der ute, som knapt har fått sove siden mandag.

Jeg overlevde besøk fra Korea. Et nå ikke like anonymt storkonsern fra (Syd)Korea var på besøk mandag morgen for å få et innblikk i den små og storelektriske hverdagen til den jevne Skandinav.

( det er ikke jeg selv som hevder å være en sånn en altså.)

Asiater flest har jo en fin blanding av høffelig, sjenert og nyskjerrig. Så det ble titting både her og der. Passe mengde bukking og høffelighetsfraser gjennom tolk som helt klart kunne lest mer Norsk. Engelsk fungerte bedre for alle parter.

Vi fikk tittet på og snakket både innkjøp, behov og ønsker og daglig bruk av alt fra vaskemaskin til hårtrimmer og kaffekvern.

@holmen : klart jeg sa ja når jeg fikk muligheten. Dette var jo artig også:)

Så får vi se om de får inntrykk av at de har noe å selge til oss Nordboere som eier alt, men for tiden helst ikke skal forbruke overhode.

Avixlo, oddA, Kristian and 3 others like this.
  18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,722
    Bonuspoeng:
    293
    Kom de i bobil? Jeg kjørte forbi en bobil med ROK bakpå i dag tidlig på Ring 3.

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    LOL :)Nei, de kom på asiatisk vis, med minibuss. Som ikke var Koreansk.....

holmen liker dette
  20. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Frankfurt.

Sitter å venter på at bagasjen min (som ikke kom med fra ARN) skal bli levert på døren.

Det artige med dette er at bagasjen var på flyet som skulle til FRA, da det var samme fly som jeg kom med fra OSL som fløy til FRA.

Avixlo and Eddie47 like this.

Del denne siden