Hvis man legger 149€ på borde kan man kjøpe seg inn .. https://onemileatatime.com/news/lufthansa-selling-first-class-lounge-access/
Ser dessverre ut som det gjelder kun gjelder Lufthansa First Class Lounge A13. https://lufthansa.travelintegration...=1&airportDetails[daylightSavingsTime]=Europe
Heller litt mer mot heldigvis enn dessverre. Sliter med å tro at dette ikke gir en negativ effekt for bakkeopplevelsen når man reiser i LH F.
Jeg tror de som er villige til å legge mer enn 1500 kroner på bordet for noen timer i en flyplasslounge er så forsvinnende liten at det neppe vil påvirke opplevelsen i særlig grad. Tror jeg da. De fleste av dem er vi nok allerede på fornavn med
I et lengre perspektiv kan jeg kanskje være enig. Men nå om dagen synes jeg faktisk det er helt greit at flyselskapene tar ulike grep for å få inn penger. Jeg ser heller ikke bort ifra at litt flere passasjerer i loungen kan bidra til et bedre servicetilbud på kort sikt. En forutsetning for dette er selvfølgelig at det selges et fornuftig antall inngangspass.
FCT - kanskje, men en "vanlig" First Class lounge til den prisen? Neppe.Drikker alt for lite til det....
De som gidder å betale 1500 spenn for et par glass vin er nok såpass få at det neppe blir kø, for å si det sånn.. For meg virker prisen temmelig horribel.
1500 kroner for et par glass vin er kanskje ikke så aktuelt, men 1500 kroner for en seng å sove i, et badekar å bade i, et måltid eller to og x antall glass vin etter en lang flyvning interkontinentalt er noe annet. Spesielt hvis man har lang layover og allerede vurderer et dagrom på et av flyplasshotellene.
Dette tilbudet forsvinner nok i det trafikken tar seg opp igjen. Som OMAAT skriver har det også tidligere vært mulig å kjøpe seg inn, men da til €249 og begrenset til Lufthansa-passasjerer med Senator-status.
Er det slutt på betalt inngang på First Class Loungen allerede? I så fall varte det ikke lenge. Jeg valgte mange forskjellige datoer, men fant ingen hvor First Loungen kom opp.
Ja, på Flyertalk meldes det om at prisen først ble satt opp til 200 euro, før muligheten til slutt ble fjernet helt.