I dag fikk jeg for første gang tilbud om å betale med kredittkort hos fastlegen. Rett før konsultasjonen fikk jeg en sms med link til en nettside hvor jeg kunne betale med visa eller mastercard. Link til tjenesten: https://www.melinmedical.no/nb-NO
Sms-løsningen til Melin aksepterer mastercard. Ellers er det avhengig av om legekontoret har avtale om kredittkort, dvs utover standard Bankaxept som automatene leveres med. Disclaimer: jobber som fastlege
Nå står ikke verden til påske! Godt å se at vi er på vei bort fra debet-kortene. Måtte de dø en stille død.
Hos meg er det fortsatt 70-80% av alle transaksjoner med bankaccept. Og i Valdres så har ein kunne gjort dette lenge hos legen!
Mine leger (fastlege og spesialist) tar kun bank axept sist jeg sjekket men skal prøve igjen neste gang. Trøsten får være at apotek1 (de fleste?) tar amex. Dessverre slutter de å ta betalt hvis man kommer opp i frikort.. luksusproblem! Jeg vil heller betale med kort og få det refundert fra Helfo ;-)
Tannlegene bør vel heller komme seg over på kredittkort.....de regningene blir fort dyrere enn legebesøket (ihvertfall egenbetalingen da...)
Min faste tannlege tar kredittkort. Oralkirurgen tok bare BankAxept, det var et surt beløp å ta på bankkortet.
Høres ut som doktoren burde skaffe seg en iZettle og ta med på mileage runs. Det kan bli lukrativ butikk.