Jeg har et spörsmaal vedr. Domestic transfer. Når jeg kommer i situasjonen, at jeg har booked en tur med forbindelse i Oslo og jeg blir tvunget til å booke om eller overnatte i Oslo så gjör SAS dette uten store problemer, MEN kan en söke om erstattning etter 3 timer? I utgangspunkt har jo SAS solgt meg en reise under forutsetning at flybytte fungerer. Det var flere i går som fikk problemer med at siste flyet tok av.
Hvis du har gjennomgående billett er det opprinnelig booket ankomsttid som er utgangspunktet for vurderingen. Hvis du ankommer sluttdestinasjonen mer enn tre etter booket ankomsttid har du krav på erstatning om det er SAS som er årsaken til forsinkelsen. Om det faktisk er SAS eller tollmyndighetene som er årsaken blir jo en annen sak...
Hadde en lignende issue i USA nylig med forsinkelse på 12t+ GPS immigrasjon og da dekker ikke SAS annet enn ombooking. Regner med toll kommer inn under samme som immigrasjon i dette tilfellet.