Når flyselskapet ikke har egen customer desk

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 23. nov 2020.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    I sin tid var jeg så optimistisk at jeg tenkte en Røros tur måtte være innenfor. Der er det jo en interessant rute til Oslo som drives av FlexFlight og opereres av Lipican Aer.

    Det er vel disse som også har flygninger på Ørland.

    Var ikke noen egen side for å gjøre bookinger, men jeg fant dem på GotoGate og de har jeg brukbare erfaringer med før, så jeg tenkte jeg prøver.

    Nå har selskapet flyttet avgangen en time senere, og slik tilstandene er i dag, så er jeg egentlig klar for å droppe hele greia. Men jeg formoder at jeg ikke får lov til å kansellere en økonomibillett når det er bare 55 minutter endring?

    Men så var det hvem man skulle kontakte det. Gotogate stiller opp de, mot betaling virker det som. Det er jo i og for seg greit, men jeg syns ikke det når jeg selv kan foreta den oppgaven, bare jeg finner ut hvor jeg skal henvende meg.

    Så jeg har sendt dem en mail hvor jeg har spurt om kontakt info til flyselskapet og er spent på hva de svarer.

    Jeg tør nesten vedde på at jeg havner i en runddans mellom utsteder og flyselskap, det er jo dette jeg normalt skyr som pesten, men men...

    Noen som har erfaring med FlexFlight?
     
  2. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Wiolenze and RoadKing like this.
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Som Gribb er inne på: det er Air Leap som driver ruten mellom OSL-RRS/OLA. FlexFlight har kun codeshare med Air Leap som du sikkert har booket.

    FlexFlight selger seg som marketing og validating carrier til en rekke selskaper, det inkluderer alt fra skandinaviske selskaper som Airwing, Air Leap og DAT til mer eksotiske selskaper som Air Djibouti og Fly Erbil. Dette er en "distribusjonstjeneste" som FlexFlight tilbyr, og som mange mindre flyselskaper benytter seg av for bedre distribusjon av billetter.

    Ved situasjoner som den du har havnet i er det dette som gjelder:
    "The airline partner is fully in charge of booking, booking changes, online check-in, refunds, baggage allowance and other practical issues related to your flight. Please contact the airline partner directly for support and information."

    Jeg tipper derimot at Air Leap er skeptiske til å røre billetten ettersom at den er bestilt gjennom en OTA, og at de ber deg ta det med Gotogate. Men det skader jo ikke å prøve.
     
    RoadKing liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for info, skulle visst bedre. Men, men.
     
  5. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    93
    Hjemmesiden til Air Leap er oversiktlig og bra. Har opprettet egen bruker der.
    Eneste problemet har vært online innsjekk.

    Har bare benyttet denne og aldri brukt OTA, så jeg kan ingen regler for ombooking gjennom tredjepart.
    Økonomibilletter kjøpt gjennom Air Leap kan endres mot en avgift inntil 60 min. før avgang, mens Plus og Flex kan endres uten avgift.

    Håper det ordner seg, og velkommen til Røros!
     
    RoadKing liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, takk. Det ordner seg alltid, men om du hvisker noen ord i øret på Erna og Høie så kanskje det ordner seg enklere :)
     
    paron liker dette
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Husk å spørre på IF før du bestiller billetter neste gang :)
     
    Wiolenze, Eddie47 and RoadKing like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    :oops:
     

Del denne siden