Litt annen problemstilling, men har gjennomgående billett til MIA med SAS via ARN. Avreise ARN 0920 mandag og avreise fra OSL kvelden før. Sjekkes koffert da hele veien eller må jeg hente den ut på ARN?
Noen som har oppdatert info for utenlandsflygning her? Jeg prøvde i februar 2022 og fikk nei med OSL-FRA-MEX-BOG. Flyr OSL-LHR-BOG nå i påsken med mye bagasje og barn, skulle gjerne ha kjørt en runde med bagasje dagen før.
Oppdaterer selv. Jeg fikk sjekket inn tre kofferter via bag-drop, men de to siste var for tunge og måtte sjekkes inn i skranken. Fikk da beskjed om at de kun tillater leveringer av kofferter på reiser i Norge og Europa dagen før (ikke for reiser utenfor Europa). Da jeg nevnte at jeg hadde fått levert tre i automaten var det greit. Oppsummert det er mulig å levere dagen før for reiser i Norge og Europa. For resten av verden skal det egentlig ikke være mulig, men dersom det går på bag-drop er det OK :s Mistenker at det skyldes at reisen OSL-BOG var delt opp i reise 1 OSL-LHR og reise 2 LHR-BOG, men fikk sendt direkte til BOG.
Er det noen som har noen datapunkter fra senere tid angående det å sjekke inn bagasjen mer enn 24 timer før avreise? Jeg skulle gjerne sjekket inn bagasjen med KLM/AF enten til AMS eller hele veien til ABJ lørdag ettermiddag for avreise søndag kveld for å slippe å dra alt med meg i private ærend.